vertrektijd plus vertraging ≠ nieuwe vertrektijd

  • 30 december 2018
  • 1 reactie
  • 142 Bekeken

Reputatie 1
Hengelo
De stoptrein van 916 naar Zutphen kon nog niet vertrekken, want er moest op een tegenligger worden gewacht. Hoe groot zou de vertraging zijn? Ongeveer tien minuten. Trouwens, de CTA werkt met afgeronde waarden, een vertraging van 8 of 12 minuten wordt niet aangegeven. De werkelijke vertrektijd werd door een slimme computer bepaald op 926.
De intercity van 924 naar Almelo zou dus eerder vertrekken, zo berekende de CTA-computer.
En dus stond er op de CTA: "Dit is de intercity van 924 naar Almelo, en de stoptrein van 916+10 komt daarna. Slimme dingen, die computers.
Maar dat klopte niet. De stoptrein stond er al. Sterker nog, de stoptrein moest weg zijn voordat de intercity kon vertrekken. Toen de stoptrein eindelijk vertrok, werd hij door de wissels naar Zutphen geleid, zoals het moest. Daarna kwam de intercity binnen.
Conclusie: De wissels worden door echt slimme computers bediend. De CTA-computer moet dringend beter geprogrammeerd worden.

1 reactie

Bedankt voor de analyse en uiteenzetting, Feico. Ik zal je feedback doorgeven!

Reageer