beantwoord

Vervangend busvervoer

• 14 januari 2015
  • 5 reacties
  • 296 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
31 januari moet ik met de trein naar schiphol, op ns.nl staat dat er geen treinen rijden van alkmaar noord naar Alkmaar en geen treinen van Alkmaar naar uitgeest. Er staat bij dat er bussen rijden, Staan die bussen bij het station klaar of zijn dit speciale bussen? En hoe herken ik die bussen?
Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 14 januari 2015, 10:28

Bij geplande werkzaamheden zet NS touringcars in. Bij werkzaamheden mag u er op rekenen dat de bussen ongeveer zo rijden als de NS reisplanner aangeeft. Neem een marge van 5 minuten rond de geplande vertrektijd.
Bij de inzet van bussen staan of hangen er op het station borden met de route naar de bus. Meestal staan de bussen bij de reguliere stads/streekbussen, maar soms aan de achterzijde van het station. Bij de bussen staat altijd een NS-servicemedewerker (rode pet/hoed), en de bus heeft achter het raam een bordje 'NS-vervoer', of toont dit boven de voorruit van de bus (waar bij lijnbussen nummer en bestemming staat).
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Bij geplande werkzaamheden zet NS touringcars in. Bij werkzaamheden mag u er op rekenen dat de bussen ongeveer zo rijden als de NS reisplanner aangeeft. Neem een marge van 5 minuten rond de geplande vertrektijd.
Bij de inzet van bussen staan of hangen er op het station borden met de route naar de bus. Meestal staan de bussen bij de reguliere stads/streekbussen, maar soms aan de achterzijde van het station. Bij de bussen staat altijd een NS-servicemedewerker (rode pet/hoed), en de bus heeft achter het raam een bordje 'NS-vervoer', of toont dit boven de voorruit van de bus (waar bij lijnbussen nummer en bestemming staat).
Zoals Keuzereiziger aangeeft, klopt het.
Als er een vliegtuig gehaald moet worden (is dat de reden voor Schiphol?), adviseer ik wel om extra reistijd in te plannen. Vaak klopt de Reisplanner wel, maar als je moet overstappen, en de bus is net te laat voor de trein, kan het gebeuren dat de trein al vertrokken is.
Zoals Keuzereiziger aangeeft, klopt het.
Als er een vliegtuig gehaald moet worden (is dat de reden voor Schiphol?), adviseer ik wel om extra reistijd in te plannen. Vaak klopt de Reisplanner wel, maar als je moet overstappen, en de bus is net te laat voor de trein, kan het gebeuren dat de trein al vertrokken is.

Inderdaad is het omdat ik mijn vliegtuig moet halen... uitgerekend die dag moet ik de helft van mijn reis met de bus.....
Dan zal ik het risico niet lopen.
Reputatie 4
Badge
Het kan inderdaad geen kwaad om zo te plannen dat je 3 uur voor vertrek op Schiphol bent. Eerder kun je meestal geen ruimbagage afgeven en wanneer je een uur of twee vertraagd bent kun je het vliegtuig nog steeds halen.

Reageer