beantwoord

vervangend busvervoer, hoe werkt dat?

• 30 november 2014
  • 10 reacties
  • 1590 Bekeken

Mijn dochter reist vanavond vanuit Tilburg naar Arnhem. Tussen Nijmegen en Arnhem zet NS bussen in.
Moet zij bij de trein uitchecken en opnieuw inchecken in de bus? Wordt de plaats van de NS bussen duidelijk aangegeven?
icon

Beste antwoord door marv87 30 november 2014, 18:25

Dag Antonia,

Uw dochter hoeft niet opnieuw in en uit te checken. De bus hoort bij de NS, dus gewoon alleen op begin en eind station in en uit checken.
De locatie van de bussen weet ik niet, ik ken beide stations niet, maar meestal staat dat wel goed aangegeven aangezien dit om gepland busvervoer gaat en geen storing
groetjes
Ronald
Bekijk origineel

10 reacties

Dag Antonia,

Uw dochter hoeft niet opnieuw in en uit te checken. De bus hoort bij de NS, dus gewoon alleen op begin en eind station in en uit checken.
De locatie van de bussen weet ik niet, ik ken beide stations niet, maar meestal staat dat wel goed aangegeven aangezien dit om gepland busvervoer gaat en geen storing
groetjes
Ronald
Reputatie 6
Badge +1
Mocht ik nog op tijd zijn met dit bericht: in Nijmegen staan de NS-bussen klaar op het busstation (volg de symbooltjes bus, stationshal door en dan links), op het meest rechtse platform (ik meen de letter 'K'). In Arnhem komen de bussen zeer waarschijnlijk aan op de Sonsbeekzijde, bij de ingang naar het station (de trappen die omhoog gaan ipv naar de tunnel beneden).
En inderdaad: uw dochter kan in Tilburg inchecken en in Arnhem uitchecken en betaalt zo gewoon hetzelfde als wanneer zij met de trein gereisd had.
Badge
Welkom op het forum Antonia60. Indien er bussen worden ingezet door NS, dan hoeft je dochter niet in de bus in- en uit te checken. Zij checkt in Tilburg in en bij aankomst op Arnhem checkt ze uit. De informatie van Marv87 en Keuzereiziger klopt. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'. Groet, Leny
Dit gaat vandaag dus niet goed in Roermiond. Je kunt in Roermond niet uitchecken omdat het station niet toegankelijk is !!!! De bussen stppen op het Wilhelminaplein in Roermond !!!
Dit gaat vandaag dus niet goed in Roermiond. Je kunt in Roermond niet uitchecken omdat het station niet toegankelijk is !!!! De bussen stppen op het Wilhelminaplein in Roermond !!!

In zo'n geval zouden er mobiele in/uitcheckpalen moeten staan bij de bushalte. Waren die niet aanwezig?
Reputatie 4
Badge
Of duidelijke instructies dat deze keer bij het overstappen op de bus al uitgecheckt moet worden.
Volgens mij zou het sowieso geen kwaad kunnen om af en toe instructies te geven met betrekking tot in/uitchecken bij vervangend busvervoer, want ik verbaasde me er de laatste keer dat ik moest overstappen op een bus erover hoe grote groepen reizigers bij het lopen van trein naar bus uitcheckten. Enkelen van hen attendeerden zelfs hun reisgezelschap erop dat ze dit wel moesten doen omdat de bus gratis zou zijn. Er leek niet eens sprake van bewust zwartrijden vanuit de gedachte dat er niet gecontroleerd wordt bij vervangend busvervoer, maar ze leken echt te denken dat dit de bedoeling was.
Reputatie 1
Badge
klopt, maar beste T-jij kan ook goed rekenen.
In heel veel gevallen zijn die mensen, als ze op saldo reizen, dan duurder uit, vooral als de SEV-bus (oosterburen hebben er begrijpelijke naam voor-schienen ersatz verkehr) middenin een lang traject is. Bvb als je AMS-Mstr reist en je moet per bus Ehv-Weert en je doet dat ''gratis'' dan is vanwege de lange afstandtarifering de som van 2 korte trajecten hoger als 1x lang.
En heel veel mensen is ingepompt dat je als je een gewone bus neemt, je steeds apart in DIE bus moet in+uitchecken. Inderdaad is ook dit alweer een voorbeeld uit de vele waar de info van NS naatje is. Of waar NS zich gefronteerd ziet met alweer een ondoordacht aspect van wat in wezen een afgesloten metrosystem is.
Nog daargelaten de situaties waar iemand eindstop bus als eindbestemming heeft en moet uitsjekken bij poortjes met apart IN+UIT-dat gaat dus gegarandeerd mis.
Reputatie 4
Badge

Nog daargelaten de situaties waar iemand eindstop bus als eindbestemming heeft en moet uitsjekken bij poortjes met apart IN+UIT-dat gaat dus gegarandeerd mis.

Klopt, de oudere man op station houten afgelopen zondagavond wist van geen toeten noch blazen en liet mensen uit de bus vrolijk 'uitchecken' bij de incheckzijde en vervolgens weglopen. Heb ze maar even geadviseerd om uit te checken zodat ze slechts 20 euro i.p.v. 40 euro voor een rit van 11,80 hebben betaald.
Communicatie bij NS blijft gewoon dramatisch.

Waarom zet die man de poortjes dan niet open zoals de moderators hier zo netjes vertellen ?

Reageer