beantwoord

Vervangend busvervoer stopt niet op station

• 16 juli 2019
  • 3 reacties
  • 325 Bekeken

Reputatie 2
  • Intercity
  • 13 reacties
Gisteren was er een defect aan een spoorbrug tussen Deventer en Rijssen. Kan gebeuren.

Na enige tijd (ruim 1½ uur) werd er omgeroepen op Deventer Colmschate dat er vervangend busvervoer zou rijden. Wat mij en vele andere reizigers echter verbaasde is dat de bussen inderdaad reden maar nagenoeg allemaal het station gewoon voorbij reden. En ja, dat waren stopbussen die er wel hoorden te stoppen.

Nu is de hele stationsomgeving verbouwd de afgelopen tijd en wellicht is het de chauffeurs niet bekend hoe en dat ze naar Deventer Colmschate moeten komen. Er staat keurig een bord voor NS bussen langs de weg bij het station maar geen bus die er ook maar in de buurt kwam. De reden nagenoeg allemaal gewoon door richting Holten i.p.v. af te slaan en te stoppen op het station. Een enkeling ondernam een iets andere route en stopte bij een gewone bushalte, maar dat was voor de wachtende reizigers niet te halen voordat ie weer weg reed.

Dit was niet de eerste keer de laatste tijd dat er vervangend vervoer is op dit traject. Nu heb ik gisteren 3 uur (!) moeten wachten totdat de treinen weer reden, wat mij betreft totaal niet acceptabel als er wel bussen rijden.

Mijn dringende verzoek aan NS is dus om de chauffeurs (en bedrijven die rijden) te informeren over de route naar Deventer Colmschate zodat de reizigers daar ook gebruik kunnen maken van de vervangende bussen. Het staat niet of slecht aangegeven op de weg denk ik, maar dat hoeft een correcte uitvoering van het vervangend vervoer niet in de weg te staan.
icon

Beste antwoord door Rueben NS 16 juli 2019, 20:32

Hoi BVW,

Dat is wel heel erg balen zeg! Mijn excuses dan ook voor het lange wachten gisteren. Heb je dit toevallig ook gisteren bij onze klantenservice voorgelegd? Want dan kunnen wij contact opnemen met de verantwoordelijke afdeling en dit meteen rechtzetten. Dat gezegd hebbende zou het natuurlijk gewoon in één keer goed moeten lopen. Ik zal je verhaal dan ook doorzetten naar de verantwoordelijke afdeling zodat die zich hierover kunnen buigen en de chauffeurs kunnen informeren over station Deventer Colmschate.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi BVW,

Dat is wel heel erg balen zeg! Mijn excuses dan ook voor het lange wachten gisteren. Heb je dit toevallig ook gisteren bij onze klantenservice voorgelegd? Want dan kunnen wij contact opnemen met de verantwoordelijke afdeling en dit meteen rechtzetten. Dat gezegd hebbende zou het natuurlijk gewoon in één keer goed moeten lopen. Ik zal je verhaal dan ook doorzetten naar de verantwoordelijke afdeling zodat die zich hierover kunnen buigen en de chauffeurs kunnen informeren over station Deventer Colmschate.
Reputatie 2
Dank voor de reactie!

Ik heb het gisteren op Twitter aangegeven nadat de tweede bus ook doorreed. Het zou worden doorgegeven maar ik denk dat tegen de tijd dat dat gedaan is (als het tenminste direct gedaan is) reed de trein weer.

Hopelijk gaat het de volgende keer dan goed, al hoop ik dat dat nog lang gaat duren. 🙂
beste BVW,

ik moest vanaf Deventer ook gebruik maken van de bussen.
zelf zat ik denk ik in één van de eerste bussen.
nadat de bus helemaal vol zat vertrokken we vanaf station Deventer.
de chauffeur vroeg bij vertrek of er mensen uit moesten bij station Colmschate,
dit was niet het geval, en aangezien er in een volle bus waar geen mensen uitgaan er natuurlijk ook moeilijk mensen bij in kunnen besloot de buschauffeur om dit station over te slaan en door te rijden richting Holten.
ik weet natuurlijk niet of dit bij de andere bussen ook zo is gegaan, maar dit geeft voor jou hopelijk wel een verklaring waarom de bussen station Colmschate voorbij reden.

deze uitleg is natuurlijk een schrale troost,
want het blijft ontzettend balen als je de bus ziet voorbij rijden.

groet'n van een over het algemeen redelijk tevreden treinreiziger.

ps
ik heb op 25 juli met 40 graden een uur op station Deventer staan wachten op de aansluiting omdat er op dat moment geen stoptreinen mochten rijden zonder airco.
maar gelukkig ook dat weer overleefd. 😃💺

Reageer