beantwoord

Vervoersplicht

• 26 juli 2015
  • 3 reacties
  • 842 Bekeken

Hallo,

Ik vraag me af hoe het zit met de vervoersplicht van de NS bij een taxi? Afgelopen zaterdagavond heb ik dusdanig veel vertraging opgelopen dat er geen bussen meer naar huis reden en om 04:00 uur 's nachts iemand bellen voor een lift is ook geen optie, er is mij door twee verschillende conducteurs verzekerd dat ik mijn taxikosten à €21,40 bij de NS kan declareren. Weet iemand hoe dit werkt?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 27 juli 2015, 15:47

Hoi Daniel,

Welkom op het forum. Vervelend dat je door vertraging geen bus hebt kunnen nemen. Welke trein had je (traject en tijd), en welke bus wilde je nemen? Dan kijk ik even voor je mee.

Wanneer je door een vertraging van je trein je aansluiting mist, kun je inderdaad een medewerker op het station aanspreken. Hij of zij dient dan met jou te kijken naar vervangend vervoer. Indien nodig, kan er vanuit NS een taxi ingezet worden. Ik begrijp dat tegen jou is gezegd dat je de taxikosten kunt declareren, en dat er dus geen vervoer vanuit NS is geregeld. Ik raad je daarom aan om een brief naar Klantenservice te sturen, maar daarin je verhaal uiteengezet, voorzien van de originele taxibon. Zij zullen je verzoek dan in behandeling nemen.

Je brief kun je sturen naar:
NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
NS is vanuit de concessie hoofdrailnet verplicht om u bij stranden naar uw eindbestemming binnen Nederland te brengen. Normaliter regelt NS dan ook een taxi voor U.
Als NS-personeel dit op u als klant afschuift is dit niet de gebruikelijke methode. Hebt U een schriftelijke bevestiging van de betreffende medewerkers dau U de kosten vergoed krijgt? Hebt u namen en personeelsnummers?
Ik wens u veel sterkte met deze kwestie!
"We kunnen je taxikosten dan ook niet vergoeden. Dit gebeurt alleen, als het om de laatste trein gaat en de reiziger niet meer thuis kan komen."

https://forum.ns.nl/off-topic-forum-32/declareren-taxi-rit-door-vooraf-niet-aangegeven-storing-616

U kunt contact opnemen met de klantenservice.
Hoi Daniel,

Welkom op het forum. Vervelend dat je door vertraging geen bus hebt kunnen nemen. Welke trein had je (traject en tijd), en welke bus wilde je nemen? Dan kijk ik even voor je mee.

Wanneer je door een vertraging van je trein je aansluiting mist, kun je inderdaad een medewerker op het station aanspreken. Hij of zij dient dan met jou te kijken naar vervangend vervoer. Indien nodig, kan er vanuit NS een taxi ingezet worden. Ik begrijp dat tegen jou is gezegd dat je de taxikosten kunt declareren, en dat er dus geen vervoer vanuit NS is geregeld. Ik raad je daarom aan om een brief naar Klantenservice te sturen, maar daarin je verhaal uiteengezet, voorzien van de originele taxibon. Zij zullen je verzoek dan in behandeling nemen.

Je brief kun je sturen naar:
NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Reageer