beantwoord

Verwarde machinist?

• 26 december 2017
  • 46 reacties
  • 1168 Bekeken

Stond gisteren, 25 december, te wachten op station Diemen Zuid op de Sprinter van 13:31 uur richting Hoofddorp. De Sprinter kwam eraan...........en reed gewoon door, het station voorbij. Ongelooflijk! Hoe is dat mogelijk NS?
icon

Beste antwoord door Loes 26 december 2017, 10:33

Het gebeurd helaas wel eens. Machinisten zijn net mensen en de nieuwe dienstregeling is voor velen even wennen. Ik weet niet of deze sprinter hier de vorige dienstregeling wel stopte, anders is de fout zo gemaakt als je op de automatische piloot gaat. Wil ik het goedpraten, nee, maar iedereen kan zich vergissen en begrijp dat het voor u niet prettig was dat de trein vergat te stoppen.
Bekijk origineel

46 reacties

Het gebeurd helaas wel eens. Machinisten zijn net mensen en de nieuwe dienstregeling is voor velen even wennen. Ik weet niet of deze sprinter hier de vorige dienstregeling wel stopte, anders is de fout zo gemaakt als je op de automatische piloot gaat. Wil ik het goedpraten, nee, maar iedereen kan zich vergissen en begrijp dat het voor u niet prettig was dat de trein vergat te stoppen.
Reputatie 7
Badge
Ik kan me niet voorstellen dat je daar vergeet te stoppen......
Snelheid ligt daar al niet al te hoog (maximaal 100) en alle sprinters moeten daar stoppen en deden dat altijd al.
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de machinist daar altijd met Intercitytreinen rijdt en nu met een sprinter, maar zelfs dan vind ik het een aparte situatie....
Goedemorgen ikbenBen en welkom op het NS Serviceforum!

Ik vind het erg vervelend dat jouw trein niet heeft gestopt op Diemen Zuid, maar ik kan weinig toevoegen aan wat Loes en Edwin al hebben aangegeven qua verklaring. Ik zal er in ieder geval een melding van maken dat het is gebeurd.
Reputatie 7
Hoe krijg je het toch voor elkaar om een station over te slaan? En dit is volgens mij nou al het zoveelste topic dat ik lees hierover. Kennen sommige machinisten überhaupt de weg op het spoor wel eigenlijk?
Reputatie 7
Badge
Ja, we kennen allemaal de weg op het spoor waar we rijden Trein-D. Zoals ik al zei, weet ik niet waarom deze machinist Diemen Zuid voorbij gereden is, maar hij mag daar simpelweg niet rijden als ie geen wegexamen heeft afgelegd voor dat stuk. Daarbij zou je eens moeten gaan rekenen hoe vaak we ergens wél stoppen als dat moet en dat afzetten tegen het aantal keren dat een station voorbij gereden wordt.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet uitermate vervelend is dat het gebeurt.
Reputatie 7
Ja, we kennen allemaal de weg op het spoor waar we rijden Trein-D. Zoals ik al zei, weet ik niet waarom deze machinist Diemen Zuid voorbij gereden is, maar hij mag daar simpelweg niet rijden als ie geen wegexamen heeft afgelegd voor dat stuk. Daarbij zou je eens moeten gaan rekenen hoe vaak we ergens wél stoppen als dat moet en dat afzetten tegen het aantal keren dat een station voorbij gereden wordt.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet uitermate vervelend is dat het gebeurt.

Ja maar, in een sprinter is het zo makkelijk Edwin, want je moet namelijk overal stoppen. 🙂
Reputatie 7
Ja maar, in een sprinter is het zo makkelijk Edwin, want je moet namelijk overal stoppen. :) Niet altijd 😉
Reputatie 7
Dus uuh....je hoeft met een sprinter niet op ieder station te stoppen?
Reputatie 7
Badge

Ja maar, in een sprinter is het zo makkelijk Edwin, want je moet namelijk overal stoppen. :)

Nu heb ik gisteren de sprinter Utrecht-Almere Centrum gereden, maar ben ik toch zomaar Overvecht, Hollandsche Rading, Hilversum Mediapark en Bussum-Zuid voorbij gekacheld. Zat ik nou fout of was dat de bedoeling? In jouw uitleg had ik overal moeten stoppen, mijn dienstkaartje dacht daar anders over.....
Reputatie 7

Nu heb ik gisteren de sprinter Utrecht-Almere Centrum gereden, maar ben ik toch zomaar Overvecht, Hollandsche Rading, Hilversum Mediapark en Bussum-Zuid voorbij gekacheld. Zat ik nou fout of was dat de bedoeling? In jouw uitleg had ik overal moeten stoppen, mijn dienstkaartje dacht daar anders over.....

Serieus?. Ik wist dit echt niet hoor. 😳 Deze informatie is voor mij echt nieuw.

Dat het ‘niet prettig’, ‘heel vervelend’ etc. was, niet alleen voor mij, maar ook voor al die andere reizigers die niet konden in- of uitstappen op Diemen Zuid, moge duidelijk zijn. Maar enig excuus of woorden van gelijke strekking zouden NS hier niet misstaan hebben.
Ze zouden zijn aanvaard, omdat machinisten (gelukkig) ook mensen zijn, die op de meeste stations, waar nodig nog wel stoppen.
Reputatie 7
Badge
Dat het ‘niet prettig’, ‘heel vervelend’ etc. was, niet alleen voor mij, maar ook voor al die andere reizigers die niet konden in- of uitstappen op Diemen Zuid, moge duidelijk zijn. Maar enig excuus of woorden van gelijke strekking zouden NS hier niet misstaan hebben.
Ze zouden zijn aanvaard, omdat machinisten (gelukkig) ook mensen zijn, die op de meeste stations, waar nodig nog wel stoppen.

Nou, laat mij dan namens NS en de betreffende machinist excuses aanbieden voor deze fout. 😉
Op basis van de GPS-logs blijkt in ieder geval duidelijk dat de trein inderdaad doorgereden is bij Diemen Zuid. Dat ging niet eens op hoge snelheid, maar met ongeveer 55km/h.
Reputatie 7
Badge
Op basis van de GPS-logs blijkt in ieder geval duidelijk dat de trein inderdaad doorgereden is bij Diemen Zuid. Dat ging niet eens op hoge snelheid, maar met ongeveer 55km/h.
Die snelheid kan wel kloppen, je gaat daar voor Duivendrecht terug naar 60. Dat maakt het wel des te vreemder dat die trein door is gereden.....
De snelheid sukkelde een beetje op en neer tussen de 60 en de 40. Het verbaasde mij ook enigszins, heb ook al even gekeken of er nog incidenten liepen, maar kon zo snel ook niks vinden in de omgeving daar wat doorrijden zou verklaren.
Hoe krijg je het toch voor elkaar om een station over te slaan? En dit is volgens mij nou al het zoveelste topic dat ik lees hierover. Kennen sommige machinisten überhaupt de weg op het spoor wel eigenlijk?

Nieuwe dienstregeling he. Kwestie van wennen....Vooral geen maatregelen nemen tegen personeel dat maar fouten blijft maken,
Reputatie 7
Badge

Nieuwe dienstregeling he. Kwestie van wennen....Vooral geen maatregelen nemen tegen personeel dat maar fouten blijft maken,
Dat is een aanname. Gebeurt het je 1x, dan zul je een berichtje krijgen dat je beter op moet letten. Gebeurt het vaker, dan kun je er donder op zeggen dat je iets meer dan een berichtje krijgt en kan het zelfs zo zijn dat je opnieuw voor de psychologische keuring mag. Dat soort maatregelen worden echter niet openbaar gemaakt.
Ok dat is goed om te horen dat NS er in elk geval serieus mee omgaat.
Krijgen die mensen die onterecht moesten blijven staan, of onterecht niet konden uitstappen, dan ook een vergoeding?
Reputatie 7
Als ze daardoor een halfuur of meer vertraging hebben, kunnen ze daar een claim voor indienen ja.
Als ze daardoor een halfuur of meer vertraging hebben, kunnen ze daar een claim voor indienen ja.

Dit lijkt me geen reguliere vertraging, maar een kwestie van regelrecht falen van de zijde van de vervoerder. Waardoor mensen in de problemen kunnen komen omdat ze afspraken niet halen of andere verplichtingen niet (tijdig) kunnen nakomen. Dat heeft niets te maken met een onvoorziene vertraging.

Alle reizigers, zowel degenen IN de trein als degenen die op het perron de trein die ze wilden halen, voorbij zagen rijden, een passende compensatie bieden, lijkt me het minste.
Reputatie 7
Badge
Ik heb overigens vandaag nog een mogelijke oorzaak gezien, maar daar ga ik eerst intern even over vervelen.
Ik heb overigens vandaag nog een mogelijke oorzaak gezien, maar daar ga ik eerst intern even over vervelen.

Oké. Graag een terugkoppeling in dit topic. 🙂
Reputatie 7
Badge

Oké. Graag een terugkoppeling in dit topic. :)
Gaan we doen.
Hoor het graag.

Reageer