beantwoord

Verwarde machinist?

• 26 december 2017
  • 46 reacties
  • 1168 Bekeken

Toon eerste bericht

46 reacties

Al iets gehoord?
Reputatie 7
Badge
Nee, maar kan wel wat vertellen ;)
Wij werken tegenwoordig met een tablet, waar vrij veel informatie op gegeven wordt. Rijweg-trein voor je-stations en doorrijpunten-dienstregelingsnelheid en tijdelijke snelheidsbeperkingen.
Waar we voorheen puur een dienstkaartje in de Railpocket hadden, is dat nu de tablet geworden.
Heel handig en ook (ondanks dat er veel informatie op 1 scherm staat) overzichtelijk.

Nu gebeurde het me laatst bij het wegrijden uit Naarden-Bussum met de sprinter uit Hoofddorp naar Utrecht, dat mijn volgende stop niet werd aangegeven als Bussum-Zuid, maar Hilversum Mediapark.
Daar er redelijk op gehamerd wordt dat we ons dienstkaartje dienen op te volgen, had ik dus zomaar Bussum-Zuid voorbij kunnen rijden (niet gedaan uiteraard, maar volgens mijn dienstkaartje -tijdtafel- was die stop er niet). Als zoiets bij Diemen-Zuid ook gebeurd is, kan ik me voorstellen dat de betreffende machinist heeft gezien dat de volgende stop Duivendrecht was en heeft zitten twijfelen of ie nu wel of niet moest stoppen, maar uiteindelijk heeft besloten zijn dienstkaartje op te volgen.

Laat ik er wel op wijzen dat ik niet weet waarom deze machinist is doorgereden, maar ook dit is een mogelijke verklaring.
Wij werken tegenwoordig met een tablet, waar vrij veel informatie op gegeven wordt. Rijweg-trein voor je-stations en doorrijpunten-dienstregelingsnelheid en tijdelijke snelheidsbeperkingen.
Waar we voorheen puur een dienstkaartje in de Railpocket hadden, is dat nu de tablet geworden.
Heel handig en ook (ondanks dat er veel informatie op 1 scherm staat) overzichtelijk.

Nu gebeurde het me laatst bij het wegrijden uit Naarden-Bussum met de sprinter uit Hoofddorp naar Utrecht, dat mijn volgende stop niet werd aangegeven als Bussum-Zuid, maar Hilversum Mediapark.
Daar er redelijk op gehamerd wordt dat we ons dienstkaartje dienen op te volgen, had ik dus zomaar Bussum-Zuid voorbij kunnen rijden (niet gedaan uiteraard, maar volgens mijn dienstkaartje -tijdtafel- was die stop er niet). Als zoiets bij Diemen-Zuid ook gebeurd is, kan ik me voorstellen dat de betreffende machinist heeft gezien dat de volgende stop Duivendrecht was en heeft zitten twijfelen of ie nu wel of niet moest stoppen, maar uiteindelijk heeft besloten zijn dienstkaartje op te volgen.

Laat ik er wel op wijzen dat ik niet weet waarom deze machinist is doorgereden, maar ook dit is een mogelijke verklaring.

Dank Edwin voor je uitgebreide uitleg ?

Leuk verhaal, maar het vertelt dus ofwel dat er iets aan het huidige systeem hapert voor de machinisten, ofwel snappen de machinisten het niet en gaat het daarom fout.

Maar linksom of rechtsom, het is niet de fout van de passagier die terecht verwachtte op een bepaald station uit te kunnen stappen, of van de passagiers die stonden te wachten in goed vertrouwen dat er een trein zou stoppen.

Dus de vraag is en blijft: welke compensatie krijgen die reizigers?
Reputatie 7
Badge

Leuk verhaal, maar het vertelt dus ofwel dat er iets aan het huidige systeem hapert voor de machinisten, ofwel snappen de machinisten het niet en gaat het daarom fout.

Maar linksom of rechtsom, het is niet de fout van de passagier die terecht verwachtte op een bepaald station uit te kunnen stappen, of van de passagiers die stonden te wachten in goed vertrouwen dat er een trein zou stoppen.

Tja, de volgende keer zal ik het dus wel achterwege laten om iets uit te leggen als dit de reactie is.
Reputatie 7
Badge

Tja, de volgende keer zal ik het dus wel achterwege laten om iets uit te leggen als dit de reactie is.

dankjewel, Edwin, voor je terugkoppeling, en moeite om alles uit te leggen. ik waardeer je inzet zeer!

Ik waardeer je uitleg, maar tegelijkertijd vraag ik me dus af welk deel van de fout bij de reizigers ligt, en zo lang dat niet zo is, vind ik het heel netjes dat je uitlegt waarom en hoezo, maar mis ik het punt van compensatie richting reizigers die nu eenmaal part noch deel hebben aan dat waarom en hoezo.

Ik kan onze klanten ook best uitleggen door welke interne miscommunicatie of procesfouten hun onderdelen te laat geleverd worden, maar daar hebben onze klanten geen boodschap aan. Niet hun probleem.

Dus na alle uitleg: welke compensatie krijgen de klanten die voor niks op het perron stonden en de trein voorbij zagen rijden, of die IN de trein zaten en hadden willen uitstappen?
Reputatie 7
Badge
Ja, ik werk in de uitvoering, niet bij de klantenservice en ga derhalve niet over compensaties. Ook heb je mij nooit horen zeggen (en volgens mij niemand in dit draadje) dat de fout van een machinist die een station voorbijrijdt bij de reizigers ligt.
Bovendien weet ik niet wat je nu wilt bereiken. Is het de bedoeling dat we alle mensen die in Diemen-Zuid stonden te wachten een brief gaan sturen met de mededeling dat ze €*,** krijgen? Dat gaat namelijk niet gebeuren. Als mensen hierdoor vertraging hebben opgelopen, kunnen ze een beroep doen op de GTBV regeling. Meer kun je niet bepaald doen.
Reputatie 7
Badge
dus na alle uitleg: welke compensatie krijgen de klanten die voor niks op het perron stonden en de trein voorbij zagen rijden, of die IN de trein zaten en hadden willen uitstappen?
daarop mag en moet je machinist Edwin niet aansprekenl hij is daar niet bij betrokken. Scheidt mens en proces a u b.
Wil je antwoord op je gram:
Zoek Rogier Van Boxtel op in zijn Gorkumse herenhuis, of spreek Marjan Rintel onderweg aan! Die zijn daarvoor verantwoordelijk!
Reputatie 7
Ik waardeer je antwoord heel erg Edwin, zoals jouw posts meestal zijn: informatief en in het belang van de topicvraag.
@Pejeka Wellicht kun je in het vervolg iets meer rekening houden met forumleden die hier in hun eigen tijd informatie aan derden verstrekken. Dat is geen 'leuk verhaal' maar een perspectief van een forumlid. Wij respecteren elkaar hier op het forum, dat zie ik graag terug in de reacties.
@Edwin

Bedankt voor deze info. Altijd fijn om wat achtergrond info te lezen 🙂
dus na alle uitleg: welke compensatie krijgen de klanten die voor niks op het perron stonden en de trein voorbij zagen rijden, of die IN de trein zaten en hadden willen uitstappen?
daarop mag en moet je machinist Edwin niet aansprekenl hij is daar niet bij betrokken. Scheidt mens en proces a u b.
Wil je antwoord op je gram:
Zoek Rogier Van Boxtel op in zijn Gorkumse herenhuis, of spreek Marjan Rintel onderweg aan! Die zijn daarvoor verantwoordelijk!

Ik wil Edwin nergens persoonlijk op aanspreken. Mijn enige en zeer simpele vraag (die nog steeds niet beantwoord is) is deze: mensen zaten IN de trein, en mensen stonden op het perron. Door welke menselijke fout dan ook, stopte de trein niet, waardoor mensen afspraken hebben gemist, te laat op het werk waren, verplichtingen niet na konden komen, en misschien soms met vervelende consequenties voor die mensen.

Het niet stoppen van de trein was een menselijke fout, had niks te maken met weersomstandigheden, overmacht, of andere oorzaken die niet in de hand gehouden konden worden.

Nou, dan is mijn vraag simpel: welke compensatie krijgen deze reizigers?

En het enige dat me irriteert is dat er nog steeds geen direct antwoord op die vraag is.
Reputatie 7
Badge
.Nou, dan is mijn vraag simpel: welke compensatie krijgen deze reizigers?
En het enige dat me irriteert is dat er nog steeds geen direct antwoord op die vraag is.

Edwin noch andere forumleden kunnen antwoord geven op je vraag. je moet bij leidinggevenden zijn. Ander medium/adres.
Reputatie 6
Badge
Pejeka: GTVB hebben ze recht op. Dit blijkt (ook) uit hoe Moderators hebben gereageerd op het overslaan van Almere Buiten, ook al veelvuldig aan bod gekomen.
Antwoord is heel simpel, reizigers moeten zelf GTBV aanvragen indien van toepassing, anders krijgen ze geen compensatie.
Reputatie 7
En dat is prima zat me dunkt. Sowieso kan toch nooit achterhaald worden wie er allemaal op die trein stonden te wachten.
Als de NS reizigerspunctualiteit kan meten aan de hand van incheck en uitcheckgegevens zou dat wel mogelijk moeten zijn, anders zijn hun eigen cijfers onbetrouwbaar 😃
Reputatie 7
Badge
Als de NS reizigerspunctualiteit kan meten aan de hand van incheck en uitcheckgegevens zou dat wel mogelijk moeten zijn, anders zijn hun eigen cijfers onbetrouwbaar :D

gegevens hebben is nog geen gegevens (kunnen) gebruiken :-)
Eindhoven meet al 15 jaar de luchtverontreiniging en geluidshinder van de luchthaven, maar niemand begrijpt de data :? Dus is er niets aan de hand, zegt Eindhoven.

Als NS die data heeft.... Waarom gaat TVV bij verstoringen dan zo vaak mis?
Kwestie van geld :D

Al begrijp ik best dat de NS dat niet doet (of inderdaad kan doen) want het is te gecompliceerd ws. (mensen kunnen ook koffie drinken of naar toilet gaan)
Ik waardeer de verhalen van Edwin zeker wel. Een hele goeie uitleg heeft hij kunnen geven. Diemen Zuid is niet echt een bepaald station waar ik altijd eruit ga. Maar ik denk heus wel dat er over een kwartier alweer de volgende trein aan zou komen, daarvoor hoef je ook niet onnodig uren gaan zitten wachten. De Sprinter trekt even een Sprintje en als de trein als eerste bij de finish is dan is er goud voor Nederland, nietwaar? 🙂
Edwin noch andere forumleden kunnen antwoord geven op je vraag. je moet bij leidinggevenden zijn. Ander medium/adres.
Gewoon even mailen via procurement, t.a.v. Van Boxtel, dan komt het goed 🆒

https://twitter.com/rogervanboxtel/status/943560823976419330

Reageer