verwarrende info

• 2 februari 2016
  • 3 reacties
  • 134 Bekeken

Reputatie 2
Een paar onduidelijkheden over de Sprinter Hoorn-Alkmaar-Amsterdam CS
Situatie 1:
Op de Sprinter naar Amsterdam CS vanaf Hoorn staat Amsterdam CS veel mensen denken dat ze deze trein moeten nemen om het snelste in Amsterdam te komen terwijl ze eigenlijk de IC moeten nemen.

Situatie 2:
Op de Sprinter staat Amsterdam centraal, maar op het bord staat Beverwijk (aangezien dat het snelste is vanaf dat station). Mensen weten niet meer in welke trein ze stappen.

3 reacties

Hoi Ruud01, ik snap niet helemaal wat je bedoelt met Situatie 2. Zou je dat nog willen verduidelijken?
Situatie 1 lijkt me dat daar niks aan veranderd kan worden. Een reiziger is zelf verantwoordelijk voor het plannen van zijn reis. Door dit voorafgaand aan de reis te doen kan diegene weten dat je voor een snellere verbinding beter een Intercity kunt nemen dan een Sprinter. Verder klopt het wat op de borden en de Sprinter zelf staat, de eindbestemming van de trein is namelijk Amsterdam CS.
Hoi Ruud01, ik snap niet helemaal wat je bedoelt met Situatie 2. Zou je dat nog willen verduidelijken?
Situatie 1 lijkt me dat daar niks aan veranderd kan worden. Een reiziger is zelf verantwoordelijk voor het plannen van zijn reis. Door dit voorafgaand aan de reis te doen kan diegene weten dat je voor een snellere verbinding beter een Intercity kunt nemen dan een Sprinter. Verder klopt het wat op de borden en de Sprinter zelf staat, de eindbestemming van de trein is namelijk Amsterdam CS.

Blijkbaar kan dit wel want op Hilversum staat bij de stoptrein naar Hoofddorp (7.31 etc) de opmerking dat de intercity van 7.39 eerder in Amsterdam CS is. Ook voor de verbinding naar Schiphol staat een dergelijke opmerking. Lijkt mij handig om dit ook op de borden in Hoorn te vermelden.
Sorry Annewil, maar dat kan dus wel.

172: de (actuele) instaptip is als volgt aangeleverd:
De code en de tekst zijn geparameteriseerd en als uiting vastgelegd:
De naar is eerder in . The to reaches sooner. Bij de instaptip zijn de volgende velden afzonderlijk beschikbaar:
= treinsoort
= tip-station
= trein-eindbestemming
= vertrektijd trein-eindbestemming
= vertrekspoor(/fase) trein-eindbestemming
173: de (actuele) overstaptip is als volgt aangeleverd:
De code en de tekst zijn geparameteriseerd en als volgt bepaald en vastgelegd: Voor overstappen in .
For change at .

Situatie 2 heeft te maken met de afgekapte eindbestemmingen in Infoplus. Daardoor staat op de CTA's bijvoorbeeld bij de 1500 te Amf "Amsterdam Centraal", terwijl de trein eigenlijks naar Enkhuizen gaat. Echter, RIS/OBIS geeft wel de eindbestemming "Enkhuizen" aan op de displays in en aan de trein.

Verkorte route
In een aantal gevallen wil de vervoerder niet de eindbestemming of alle stopstations van een (stop)trein al publiceren vanaf het begin van de rit omdat verwarring mogelijk is met een andere trein die een gunstiger reismogelijkheid aanbiedt. In zo’n geval biedt de functionaliteit verkorte route uitkomst: i.h.a. wordt de trein naar een fictief eindstation gepubliceerd met de belangrijkste uitstapstations. Anders gezegd: de verkorte route bevat een beperkte blik op een rit: een selectie van de uitstapstations en een fictieve eindbestemming die eigenlijk een stopstation onderweg is.

Reageer