Vanochtend was het dus wederom het geval. Ik vertrok met de trein vanuit Groningen om 7:04. Na Haren bleek dat de trein door een stremming niet verder kon en keerde de trein terug. Overmacht, prima, maar het was nu echt de zoveelste keer en dit keer zou het hele vervelende consequenties voor mij hebben. Ik heb mijn verhaal toen we terug waren gekeerd in Groningen netjes aan een conductrice verteld, terwijl een collega van haar vervangend vervoer voor mensen die naar Eindhoven Airport moesten aan het regelen was. Op basis van mijn verhaal vond de conductrice dat er ook voor mij snel vervangend vervoer moest worden geregeld. Toen zij dat echter probeerde te regelen via een of andere meldkamer, werd zij helemaal verrot gescholden door de telefoon. Er kwam dus geen vervangend vervoer voor mij.
Kan iemand van NS mij vertellen waarom dat op die manier moet? Kunnen de imbecielen van die meldkamer het niet aan het personeel ter plaatse overlaten om te beoordelen voor wie er vervangend vervoer moet worden geregeld? Wat voor zieke werksfeer heerst er in vredesnaam binnen NS als collega's elkaar verrot schelden als de ene wat voor een klant probeert te regelen? En waarom krijgen mensen die voor amper drie tientjes met Ryanair vanuit Eindhoven vliegen wel vervangend vervoer per taxi naar Eindhoven aangeboden en mensen die voor de zoveelste keer zwaar gedupeerd worden niet? Waarom kon er voor mij niets geregeld worden? Was het soms te duur?... De conductrice was zelfs bereid mij met haar eigen auto op weg te brengen, maar ook dat kon natuurlijk niet en ik had dat ook geweigerd, omdat ik vind dat NS de boel fatsoenlijk hoort te regelen.
Beste antwoord door Laura B. NS
Spijtig om te lezen dat het zo is verlopen, De Luchtmacht! Ik kan me goed voorstellen dat je baalt van de manier waarop het is verlopen, maar helaas kunnen niet alle reizigers direct geholpen worden bij een verstoring. Op het ontzettend drukke spoornetwerk met de vele reizigers proberen wij met man en macht alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Waar mogelijk proberen we reizigers te helpen om wel op tijd op de eindbestemming te komen, maar het personeel maakt op dat moment een afgewogen beslissing. Dit kan per dag, per traject, per storing, etc. verschillen. Daarnaast ben ik er niet bij geweest en kan ook de situatie niet goed inschatten. Voor ons is het onmogelijk om exact jouw situatie te achterhalen en waarom er geen vervangend vervoer voor je geregeld kon worden. Voor de reizigers die vertraging oplopen door verstoringen op het spoor hebben wij dan ook de Geld terug bij Vertraging regeling ter compensatie van het ongemak. Wel ontzettend lief van de conductrice dat ze jouw dit aanbod heeft gedaan, maar ik begrijp wel dat het voor jouw niet ideaal is geweest. Hopelijk heb ik het op deze manier iets kunnen verduidelijken en ik hoop ook dat je reizen beter gaan verlopen!
P.S. Ik heb je topic naar het subforum op het station verplaatst.
Bekijk origineel
P.S. Ik heb je topic naar het subforum op het station verplaatst.