beantwoord

Via welke entree kan ik mijn fiets in station Utrecht Centraal krijgen?

• 12 June 2021
  • 7 reacties
  • 378 Bekeken

Ik wil mijn fiets meenemen in de trein vanaf Utrecht Centraal station. Het is mij alleen niet duidelijk aan welke kant ik dan het station in kan met de fiets. Er is natuurlijk nogal wat veranderd de afgelopen jaren en op de stationskaart staat dat niet aangegeven.

Als iemand tips heeft dan hoor ik dat graag! 

icon

Beste antwoord door Tochjo 12 June 2021, 22:04

Ik zou met de fiets naar de Jaarbeurszijde fietsen. Rechts van de ingang naar de fietsenstalling Jaarbeursplein is er een lift waarmee u omhoog kunt, naar het niveau waarop de stationshal ligt. Enkele tientallen meters verder naar rechts vindt u nog een lift aan de rechterkant van de tweede serie roltrappen.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Bij het Jaarbeursplein is aan de kant van het Beatrix gebouw een lift (bij de NS fietsenstalling). Daar mee kun je naar boven naar de stationshal. Voor zover ik weet is het nog steeds niet toegestaan om met de fiets door Hoog Catharijne te lopen. Ik ben al langere tijd daar niet geweest, ik weet niet of er nog een mogelijkheid is om via het busstation aan centrumkant of de megafietsenstalling bij Smakkelaarsveld naar het station te gaan.

Reputatie 7
Badge +4

‘….ook aan de Jaarbeurskant’. Aan de voorkant uiteraard dus ook.:grinning:

U kunt echter met een gerust hart op stap, en daar gaat het maar om. Utrecht CS is uitstekend ingericht voor fietsers.

Bedankt Tochjo, we waren tegelijk aan het typen denk ik!

Bedankt voor de snelle reacties Thom en Momo. 
Als ik bij de poortjes ben ben ik al in het station. Ik meen dat er aan de Jaarbeurskant vanaf de weg een lange trap omhoog is het station in, daar gaat het mij eigenlijk om. Vroeger was er een fietstunnel onder de sporen door, je kon dan ook op de sporen komen, dat was een makkelijke ingang. Dat is eigenlijk wat ik zoek. Met mijn zware fiets de trap op zal niet gaan lukken denk ik. Maar als ik het goed lees is er aan de Jaarbeurskant ook vanaf de weg een lift naar de stationshal? 

Badge +3

Ik zou met de fiets naar de Jaarbeurszijde fietsen. Rechts van de ingang naar de fietsenstalling Jaarbeursplein is er een lift waarmee u omhoog kunt, naar het niveau waarop de stationshal ligt. Enkele tientallen meters verder naar rechts vindt u nog een lift aan de rechterkant van de tweede serie roltrappen.

Reputatie 7
Badge +3

Je mag in feite door welk poortje je maar wilt met je fiets, alleen is het handiger om zoals Thom aangeeft het brede poortje te nemen. Dat is het poortje voorzien van een rolstoel logo en blijft net iets langer openstaan waardoor het wat makkelijker is met een fiets. Iedere ingang moet een breed poortje hebben, of in ieder geval iedere ingang die toegankelijk is met een rolstoel. 

Reputatie 7
Badge +4

Langs het brede poortje rechts. Het mag op het hele station. U mag overal naar de poortjes toelopen. Naar elk perron zijn liften. Ook aan de Jaarbeurskant.

Reageer