beantwoord

Volledig correctietarief terug na niet uitchecken i.v.m. ontruiming station

• 7 november 2018
  • 6 reacties
  • 435 Bekeken

Beste,

Afgelopen zaterdag 3 november ben ik (samen met een vriendin en haar dochter) om 19:31 ingecheckt op station Utrecht CS, met het plan terug naar 's-Hertogenbosch te reizen met de trein. Helaas was dit in eerste instantie niet mogeljk i.v.m. een defecte trein tussen (als ik het me goed herinner) Zaltbommel en 's-Hertogenbosch.

Iets na 20.00 uur ging vervolgens het alarm af op station Utrecht CS en werd ons verzocht het station direct te verlaten. Gelukkig was er niets aan de hand, maar wij hadden inmiddels hulptroepen ingeschakeld om ons met de auto vanuit 's-Hertogenbosch op te komen halen en thuis te brengen, gezien de 6-jarige in ons gezelschap al ver na haar bedtijd was inmiddels.

Gezien er op het moment dat wij station Utrecht CS wilden verlaten, op de in-/uitcheckpoortjes alleen stond "Verlaat direct het station" en wij natuurlijk zo snel mogelijk daar weg wilden, hebben wij niet uitgecheckt.

Vandaag deed ik een poging om het correctietarief van 10 euro terug te vragen. Ik kon echter alleen een claim indienen getiteld "restitutie na vergen check in / uit". Er was nergens een opmerkingenveld, dus heb ik maar braaf 's-Hertogenbosch als (beoogd) aankomststation ingevuld en de claim ingediend. Nu begrijp ik dat ik hierdoor wel voor de reis Utrecht - 's-Hertogenbosch mag betalen... Oeps!

Hoe kan ik dit het best oplossen?

Alvast dank voor het meedenken!
icon

Beste antwoord door Erryt NS 30 november 2018, 17:31

Ik heb opdracht gegeven om het volledige bedrag te verrekenen met de volgende factuur.
Bekijk origineel

6 reacties

Hallo Mariekedevries en welkom bij de NS Community,

Ik kijk graag voor je na of ik dit voor je kan oplossen. Je mag mij een priv├ębericht sturen door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Ik ontvang dan graag jouw postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum, IBAN en OV-chipkaartnummer.
Ik ben nog bezig voor Marieke, maar de helft van het werk zit er al op. Ik verwacht het probleem deze week volledig te hebben opgelost.
Ik heb opdracht gegeven om het volledige bedrag te verrekenen met de volgende factuur.
Hi Erryt,

Klopt! Ik wacht nog even rustig af totdat ik het daadwerkelijk heb. 🙂
Beste Erryt,

Helaas heb ik nog altijd niets ontvangen... Zou je het nog eens kunnen checken?
Hoi Marieke!

Is er inmiddels een nieuw factuur opgemaakt? Daar staat het bedrag niet op verrekend?

Reageer