beantwoord

Voorliegen taxikosten terug

• 21 augustus 2018
  • 69 reacties
  • 2245 Bekeken

Onderstaand verhaal is van mijn bijna 70 jarige vader.
Hoe kan de ns zo de mensen voorliegen.
Wij laten het hier niet bij zitten , schandalig!!!!

27 Juli 2018 een treinreis ondernomen naar Delfzijl s,morgens al vroeg weg. s,Avonds de terugreis Delfzijl naar Groningen gaat goed in Groningen overstappen de trein vertrekt en stopt in Assen. Hier wordt omgeroepen dat het hele spoornet eruit ligt door de hitte. De trein gaat terug naar Groningen dat kan dan wel verbaasd!!!! In Groningen met 3 N.S medewerkers contact gehad als ook met 2 man van de spoorwegpolitie en kreeg van alle 5 hetzelfde antwoord. Om van Groningen naar Eindhoven te kunnen komen moest ik een TAXI pakken er was geen andere mogelijkheid de N.S zou de volledige kosten vergoeden ik moest wel de bon indienen. Ik ben aower en deed wat hun zeiden ik ben afhankelijk van 12 medicijnen had ik ook verteld geen probleem TAXI pakken. Ik moest voor deze rit schrik niet 657,17€ betalen de helft van mijn leefgeld !!!!! Nu bijna een maand later krijg ik bericht van N.S er wordt NIKS vergoed hoe is dit in godsnaam mogelijk ????? 5 MEDEWERKERS ZEGGEN HET WORDT HELEMAAL VERGOED EN NU DIT !!!!! Hierdoor kan ik nu ongeveer 3 maanden mijn vaste lasten betalen en 3 maanden op DROOG BROOD GAAN LEVEN DANKZIJ N.S ik ben er helemaal klaar mee. Ik ga ook mijn kaart opzeggen en als er geen oplossing komt voortaan kostenloos in de trein zitten !!!!!
icon

Beste antwoord door Thom 21 augustus 2018, 20:21

Inderdaad heel vervelend voor u.

De normale procedure is dat een conducteur van NS de taxi van te voren voor u regelt, en dan betaalt u niets, van te voren niet en ook niet op uw bestemming. Ik vermoed dat u zelf een taxi heeft genomen, zonder tussenkomst van NS. Dat wordt inderdaad niet vergoed. Dat u kunt volstaan met een bon achteraf indienen is niet juist, er wordt in dit geval niet gewerkt met een vergoeding nadien. Zo gaat het nooit. Dan zou iedereen bij verstoring maar zonder toestemming een taxi kunnen nemen op kosten van NS, en zo werkt het natuurlijk niet.

U kunt schriftelijk bezwaar indienen bij:

Adres NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Mogelijk komt men u tegemoet, al vrees ik van niet. Het is inderdaad wel erg veel geld. Daarnaast valt het natuurlijk moeilijk na te gaan wat er echt is gecommuniceerd. Ik kan me haast niet voorstellen dat NS-medewerkers dit gezegd hebben, die zijn normaal echt heel goed op de hoogte. Mogelijk heeft uw vader het anders begrepen.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

69 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad heel vervelend voor u.

De normale procedure is dat een conducteur van NS de taxi van te voren voor u regelt, en dan betaalt u niets, van te voren niet en ook niet op uw bestemming. Ik vermoed dat u zelf een taxi heeft genomen, zonder tussenkomst van NS. Dat wordt inderdaad niet vergoed. Dat u kunt volstaan met een bon achteraf indienen is niet juist, er wordt in dit geval niet gewerkt met een vergoeding nadien. Zo gaat het nooit. Dan zou iedereen bij verstoring maar zonder toestemming een taxi kunnen nemen op kosten van NS, en zo werkt het natuurlijk niet.

U kunt schriftelijk bezwaar indienen bij:

Adres NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht

Mogelijk komt men u tegemoet, al vrees ik van niet. Het is inderdaad wel erg veel geld. Daarnaast valt het natuurlijk moeilijk na te gaan wat er echt is gecommuniceerd. Ik kan me haast niet voorstellen dat NS-medewerkers dit gezegd hebben, die zijn normaal echt heel goed op de hoogte. Mogelijk heeft uw vader het anders begrepen.
Mijn vader heeft met 5 mensen overleg gehad.
3 van de ns en 2 van de spoorwegpolitie en alle 5 gaven hem hetzelfde antwoord.
Mijn vader vertrouwd daar op als 5 mensen die bij de ns horen hem hetzelfde vertellen.
Ook aan de telefoon werdt dit daarna nog door de klantenservice bevestigd hij miest zijn bon opsturen met zijn verhaal erbij en alles zou goed komen werdt hem verteld.
Nu een maand later hoort hij dat hij de pot op kan.
NEE dat kan niet en hier laten wij het dan ook niet bij zitten.
Reputatie 4
Welkom bij onze community MamsMandy.

Ik vind het erg naar om te lezen wat er is gebeurd op 27 juli toen uw vader van Delfzijl naar Eindhoven wilde reizen. De manier die Thom hierboven heeft uitgelegd (Dank je wel Thom 😉 ) is normaal gesproken de standaard manier om een taxi bon te claimen. Hebben jij en je vader het al op die manier geprobeerd?
Reputatie 6
Badge
Wat een hoop geld en wat een nare situatie. Een taxi naar het huisadres wordt alleen door NS geregeld als men niet meer thuis kan komen doordat laatste verbindingen niet gehaald kunnen worden.

Als NS een taxi regelt zal doorgaans slechts gereden worden tot het eerste station dat weer wel bereikbaar is per trein. Hopelijk volgt er nog enige tegemoetkoming.
Het zou NS wel sieren TS (in dit geval de vader) wat actiever te helpen ipv hem weer weken te laten wachten op een antwoord op een brief. Hij wacht nota bene al een maand.

Wellicht kan er ook worden nagegaan of en welke NS medewerkers dit daadwerkelijk zo verteld hebben.

Het is leuk om te vertellen hoe het wel zou moeten maar dat hadden die NS medewerkers beter kunnen doen.
Reputatie 7
Badge +3
Sorry, maar een taxi nemen van Groningen naar Eindhoven is natuurlijk totale waanzin. Iedereen snapt dat dat honderden euro's kost.
Dat is zo, maar als NS medewerkers dat advies geven of wellicht niet erg duidelijk zijn geweest.....

Het bandje van het telefoongesprek kan afgeluisterd worden.
Reputatie 7
Een rit wordt ook alleen gereden naar het eerste station waar wel treinverkeer mogelijk is. Dat de totale kosten vergoed worden (als er al vergoed wordt) lijkt me heel erg sterk
Miscommunicatie?
Dat lijkt me ook.
Reputatie 7
Badge +3
waar ik benieuwd naar ben, is of het de laatste trein was waar uw vader mee terug wilde reizen. Taxi's worden in de regel alleen betaald, wanneer er geen enkele mogelijkheid is om thuis te komen en alleen wanneer deze geregeld wordt door een NS-medewerker. Meestal probeert NS eerst bussen te regelen.
Reputatie 7
Badge +3
Bericht verwijderd door moderator: in strijd met huisregels
Ik vind het weer erg negatief dat forumleden menen dat iemand expres een taxi gaat nemen.

Miscommunicatie kan met iedereen gebeuren en we weten simpelweg niet wat de NS'ers hebben gezegd.
Reputatie 7
Badge +3
Jullie zouden op eigen kosten ook zonder na te denken een taxi van €650 nemen als dat een uurtje sneller was???
Het lijkt mij het beste dat de klantenservice eerst eens in contact treed met de TS om het verhaal helemaal duidelijk te krijgen, ook om welke dag en trein dit exact gaat en zo dus ook uit kan komen bij het mogelijke personeel welke op deze trein zat.

En van daaruit gaat kijken of en hoe ze de TS eventueel kunnen helpen of tegemoet komen als dat mogelijk blijkt na het verhaal uitgespit te hebben.

Nu allerlei dingen roepen gooit wellicht alleen olie op het vuur wat er is. Het is in ieder geval een hele hoop geld wat besteed is aan deze taxirit.
Reputatie 7
Badge
Wil je stoppen met dit soort onzin uitkramen. 🤐

Wat is daar onzin aan Nooduitgang? Een taxi nemen naar Eindhoven is ook gewoon niet erg slim om te doen. Neem dan een taxi naar het volgende station waar de treinen weer rijden. Maar niet helemaal tot je eindbestemming. Zeker niet als zo'n rit honderden euro's gaat kosten.😑
Reputatie 7
Badge +3
Wil je stoppen met dit soort onzin uitkramen. 🤐
Dat NS-personeel in dit soort situaties slecht communiceert klopt. Gisteren was ik op station Den Bosch en was er een stremming tussen Sittard en Heerlen en dan wordt er letterlijk omgeroepen "reizigers naar Heerlen reizen via Maastricht". Geen woord over het feit dat dat met Arriva is en dus extra kosten met zich meebrengt.

Maar ook reizigers luisteren slecht. Mensen vragen NS personeel op het station of er alternatieven zijn en dat personeel zegt dan dat ze als ze niet willen wachten met een bus of een taxi kunnen gaan. Maar dat is uiteraard iets anders dan zeggen dat mensen op kosten van NS een taxi kunnen nemen. Het is natuurlijk niet zo dat je bij een storing maar voor rekening van NS ieder ander alternatief kunt gebruiken ongeacht de kosten.

Wel blijkt dat NS met name in de zomer niet in staat is zijn inspanningsverplichting om binnen redelijke tijd alternatief vervoer te regelen na te komen.

Dat alles opgemerkt lijkt het me sowieso duidelijk dat ieder weldenkend mens snapt dat je niet zo maar een taxi van €650 gaat nemen.
@Trein-D
Ik heb het over mogelijke miscommunicatie. Dat kan gebeuren. Normaal zou ik als klant een prijs afspreken en dan ben je voor 250 euro klaar, maar daar gaat dit niet om.

Misschien wel een leuke vraag voor jou.
Zou jij 200 euro betalen voor een product waarvan je dacht dat dit 7 euro zou zijn?
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/08/20/nog-hogere-tekorten-rechtspraak-a1613717
Laat ik bij het begin beginnen. @MamsMandy kun je mij een privébericht sturen met de gegevens van je vader, een beschrijving van de reis die hij heeft gemaakt en contactgegevens waar ik hem kan bereiken? Ik wil hier graag even op inzoomen om duidelijk te krijgen wat er precies gebeurd is. Je stuurt me een privébericht door te klikken op mijn naam en te kiezen voor stuur bericht.

Aan de andere deelnemers van dit topic. Het is niet aan mij of andere gebruikers van deze community om te bepalen of het wel of niet terecht is dat iemand een taxi neemt, ongeacht de omstandigheden. Je kunt er in alle gevallen voor kiezen om zelf een taxi te nemen. Of het in dit geval wel of niet is toegezegd kan ik zonder gegevens niet achterhalen. We blijven natuurlijk mensen en we kunnen fouten maken. Ik wil jullie erop wijzen dat we andere reizigers ten allen tijde in hun waarde laten. Eventuele reacties die negatief zijn of off-topic zijn zullen dan ook door mij of andere moderators verwijderd worden.

Of het wel of niet verstandig is om een taxi te nemen naar je eindbestemming laat ik in het midden. Ik wil jullie vragen om dat ook te doen. De discussie die hierboven staat over het intellect van de reiziger heeft niets, maar dan ook niets te maken met de vragen die deze reiziger stelt.
Reputatie 7
Badge +3
Ik ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen.
MoDe heb je het nu over dezelfde situatie waar de starter van dit topic over schrijft of een heel andere situatie. In het laatste geval wil ik je vragen dit in een ander topic aan te kaarten, om het overzichtelijk te houden.
Reputatie 7
Badge +3
MoDe heb je het nu over dezelfde situatie waar de starter van dit topic over schrijft of een heel andere situatie. In het laatste geval wil ik je vragen dit in een ander topic aan te kaarten, om het overzichtelijk te houden.
reactie aangepast.
Ik begrijp dat het gaat om een oude(re) man met een wankele gezondheid die tot zijn schrik zag dat de trein niet doorreed. Vervolgens advies heeft gevraagd bij de medewerkers die ter plaatse aanwezig waren en toen heeft gehoord dat een taxi de enige mogelijkheid was om nog tijdig thuis te komen. Gezien de huidige empathische capaciteiten van veel medewerkers kan ik me zomaar voorstellen dat die oudere man hen niet zoveel interesseerde, vooral lastig vonden, en hem niet serieus hebben geholpen.

Maar kleine moeite om het uit te zoeken, lijkt mij, als organisatie moet je weten welke mensen destijds ter plekke waren en dus is het niet moeilijk na te gaan.
Ze kunnen best als "grapje" hebben geantwoord dan moet je een taxi nemen meneer...

Het lijkt mij ook vrij simpel om het na te trekken
Ze kunnen best als "grapje" hebben geantwoord dan moet je een taxi nemen meneer...

Het lijkt mij ook vrij simpel om het na te trekken

Je moet voorzichtig zijn met grapjes.

Ik herinner me nog levendig: mijn moeder was net overleden (2009). Ik kocht toen nog een kaartje uit de automaat. Dus na haar overlijden, en na het bijwonen van/regelen van haar overbrenging naar het rouwcentrum, naar huis, om even bij te kunnen komen. Kaartje 1e klasse gekocht, en op weg van Dordrecht naar Helmond (dat kon toen nog...). Conducteur kwam langs, we gaven onze kaartjes, en die deed toen net of hij heel verschrikt was "Weet je wel dat deze kaartjes niet geldig zijn, en zeker niet voor de 1e klasse"? Mijn eerste reactie: "Shit, heb ik dan toch op verkeerde knoppen geduwd bij de automaat"... en bovenop alle sores die je al hebt, dat ook nog. Maar nee. Het was een "grapje" want onze plaatsbewijzen waren puik in orde....