vraag aan mevrouw Bouman

  • 4 August 2022
  • 5 reacties
  • 180 Bekeken

Geachte mevrouw Lieneke Bouman,

Hieronder het antwoord dat ik kreeg van u als antwoord op mijn vraag of er nog extra fietskluizen geplaatst kunnen worden in Hoevelaken.

U schrijft dat de doorloopsnelheid goed is en er dus geen indicatie is voor het plaatsen van extra kluizen.

Ik heb via de klantenservice vernomen dat de eerste op de lijst van wachtenden al vanaf 2019 wacht op een kluis. Dit lijkt me geen snelle doorloopsnelheid.

Daarom alsnog de vraag: Er wachten inmiddels 16 mensen op een kluis op Hoevelaken. Al sinds 2019, heb ik gehoord.

Misschien toch tijd om er een paar extra neer te zetten?

Zie uit naar uw antwoord.

 

groet, Clarieke Riet

Beste mevrouw Riet-de Lange,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Allereerst mijn excuses voor de late beantwoording. U geeft aan geïnteresseerd te zijn in een fietskluis bij Station Hoevelaken. U loopt helaas tegen een lange wachtlijst aan en vraagt of er kluizen bij gebouwd kunnen worden.

NS houdt constant in de bij hoe lang de wachtlijsten zijn en hoe snel deze doorstromen. Op basis daarvan wordt de beslissing gemaakt, of en hoeveel, capaciteit er nodig is. 

Op het moment stroomt de wachtlijst redelijk snel door. Hierdoor is er op het moment nog geen indicatie om fietskluizen bij te bouwen.

Mocht u nog vragen hebben, dan helpen wij u graag verder. Kijk op www.ns.nl of stel uw vraag op de NS Community (www.ns.nl/community). U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice (www.ns.nl/klantenservice). We staan dag en nacht voor u klaar.

 

Datum:

4 augustus 2022

Klantnummer:

 

Ons kenmerk:

 

Onderwerp:

Opvolging naar aanleiding van uw contact

 

 


5 reacties

Vielen fietsenstallingen niet onder ProRail?

Reputatie 7
Badge +1

Of heeft de plaatselijke gemeenteambtenaar weer allerlei bezwaren bedacht-misschien is zelfs wel de stikstof er met de neutronen bijgesleept-om deze ernstige milieuingreep te verhinderen?

Die mw Bouwmean zal U hier echt niet gaan beantwoorden-hooguit komt er een PR praatje dat het ze zullen doorgeven. Al is het zeer begrijpelijk dat U nietsvermoedend dacht dat U hier zomaar hoge tates aan de lijn zou krijgen.

Reputatie 7
Badge +1

Vielen fietsenstallingen niet onder ProRail?

Volgens Rijksoverheid niet:

De Rijksoverheid is de belangrijkste investeerder in de vernieuwing van stations. Ook stelt de Rijksoverheid eisen aan de kwaliteit van stations, bijvoorbeeld dat ze schoon en veilig moeten zijn. ProRail bouwt, renoveert en onderhoudt de stations. De NS is eigenaar van de stationsgebouwen en beheert voorzieningen op stations, zoals winkels en horeca, fietsenstallingen en OV-fietsen. Gemeenten zijn verantwoordelijk voor het voor- en achterplein van het station.

Zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/openbaar-vervoer/comfortabel-reizen/voorzieningen-stations

Reputatie 7
Badge +3

En volgens NS dus ook niet. Anders had NS wel doorverwezen naar ProRail.

Reputatie 4

Typisch weer een antwoord waarin NS zegt dat de briefschrijver liegt.

Wordt er überhaupt wel goed gelezen.

Het antwoord van NS had niet zo goed kunnen zijn dat woensdag in het midden van de week valt.

 

De laatste zin ook. De NS staat dag en nacht voor u klaar. Pffff. Wat een kolder.

Reageer