beantwoord

Vraag omtrend boete tarief en poort passagekaart

• 26 augustus 2018
  • 6 reacties
  • 215 Bekeken

Ik wil voor dat ik de vraag stel vermelden dat ik normaal met een begeleider reis maar dat ik door omstandigheden niet de mogelijkheid had om een begeleider voor tijdens deze reis te regelen

Nu de vraag

Is het gebruikelijk dat wanneer iemand met een visuele beperking de vraag steld aan een mederwerker van de NS of die desbetreffende medewerker mij ( de persoon met de visuele beperking ) naar de arriva poortjes kan brengen om uit te checken en mij daarna naar de trein zou kunnen brengenwaar ik op over moest stappen mij alleen naar de trein brengt en dat ik dan denk dat het wel goed zal zijn tijden de controle op de trein een poort passage krijg van de NS conducteur ( een hele vriendelijke man en ook behulpzaam in deze situatie ) waar mee ik de poortjes van de ns niet kon passeren waardoor ik mijn eigen OVchipkaart moest gebruiken waar ik vervolgens de reis + boetetarief moest betalen waardoor ik te weinig geld op mijn ov had staan wat als gevolg hadt dat ik aan het eind van de dag op gehaald moest worden door de zus van een vriendin van mij

Deze ervaring tijdens het reizen heb ik als vervelend ervaren
icon

Beste antwoord door VIRM 26 augustus 2018, 18:59

Welkom bij de NS Community twellner! Als ik je verhaal goed begrijp, is het volgende gebeurd:
1. Je bent bij een Arriva-trein ingestapt en hebt daar netjes ingecheckt.
2. Bij het overstapstation, waabrij je van Arriva naar NS overstapte, heb je aan een NS-medewerker gevraagd om te helpen met het uitchecken bij Arriva en inchecken bij NS. Die medewerker (geen idee of het reisassistentie was) heeft dit echter niet gedaan. Jij bent er vanuit gegaan dat het wel in orde was.
3. Bij de controle in de NS-trein zag de conducteur dat je nog was ingecheckt bij Arriva. Het NS-station waar jij eruit moest heeft poortjes, waardoor de conducteur je een passagekaart gaf om door de poortjes te gaan.
4. Toen je de poortjes door wilde gaan bij het NS-stationmet de kaart van die conducteur, werkte deze niet. Daardoor heb je met je eigen kaart uitgecheckt.

Omdat je niet bent uitgehceckt bij Arriva en alleen hebt uitgecheckt bij NS, zal er denk ik in totaal 20 of 40 euro van je kaart zijn afgeschreven. Beste wat je kunt doen is contact opnemen met zowel de Arriva-klantenservice als de NS-klantenservice (een moderator zal je ongetwijfeld ook wel graag willen helpen) om het teveel afgeschreven geld terug te krijgen.

Wat betreft je vraag: als je de NS-medewerker vraagt om je te helpen met uitchecken bij Arriva en inchecken bij NS, dan is het vreemd dat hij of zij gewoon doorloopt met jou naar de trein. Heeft deze medewerker jou geholpen i.v.m. reisassistentie? Wellicht zou de medewerker er dan op kunnen worden aangesproken om hie rin het vervolg beter op te letten.
Bekijk origineel

6 reacties

Goedendag Twellner,

Snap dat je een vervelende ervaring hebt gehad tijdens je reis, echter na 3 keer overlezen snap ik je tekst nog niet helemaal.

Klopt het dat je bent overgestapt van Arriva naar NS zonder om te checken en toen bij NS een boete hebt gehad ?
Ik denk eerder de ritprijs + de borg van 20 euro ?
Ik heb ook moeite het exacte probleem in deze vervelende situatie is geweest.

Als ik het goed begrijp, bent u zelf in het bezit van een begeleiderskaart om u tijdens uw reis te begeleiden door iemand en deze reist dan gratis met u mee. Nu begrijp ik dat uw begeleider niet mee kon, u wel naar de trein heeft gebracht, maar daarna raak ook ik het spoor bijster. U reist zelf op uw eigen vervoersbewijs. Was deze bij de verkeerde vervoerder ingecheckt? Een poortpassage van Arriva werkt niet bij NS en andersom.
Ik hoop dat u nog wat meer toelichting kunt geven op de situatie.
Hallo Twellner, allereerst welkom op onze Community!
Ook ik vind het erg vervelend om te lezen dat je reis niet prettig is verlopen. Zoals de andere leden ook aangeven is het nog niet helemaal duidelijk hoe deze situatie is ontstaan. Kun je hier wellicht nog wat meer over vertellen? Dan gaan wij kijken wat we voor je kunnen doen!
Reputatie 6
Welkom bij de NS Community twellner! Als ik je verhaal goed begrijp, is het volgende gebeurd:
1. Je bent bij een Arriva-trein ingestapt en hebt daar netjes ingecheckt.
2. Bij het overstapstation, waabrij je van Arriva naar NS overstapte, heb je aan een NS-medewerker gevraagd om te helpen met het uitchecken bij Arriva en inchecken bij NS. Die medewerker (geen idee of het reisassistentie was) heeft dit echter niet gedaan. Jij bent er vanuit gegaan dat het wel in orde was.
3. Bij de controle in de NS-trein zag de conducteur dat je nog was ingecheckt bij Arriva. Het NS-station waar jij eruit moest heeft poortjes, waardoor de conducteur je een passagekaart gaf om door de poortjes te gaan.
4. Toen je de poortjes door wilde gaan bij het NS-stationmet de kaart van die conducteur, werkte deze niet. Daardoor heb je met je eigen kaart uitgecheckt.

Omdat je niet bent uitgehceckt bij Arriva en alleen hebt uitgecheckt bij NS, zal er denk ik in totaal 20 of 40 euro van je kaart zijn afgeschreven. Beste wat je kunt doen is contact opnemen met zowel de Arriva-klantenservice als de NS-klantenservice (een moderator zal je ongetwijfeld ook wel graag willen helpen) om het teveel afgeschreven geld terug te krijgen.

Wat betreft je vraag: als je de NS-medewerker vraagt om je te helpen met uitchecken bij Arriva en inchecken bij NS, dan is het vreemd dat hij of zij gewoon doorloopt met jou naar de trein. Heeft deze medewerker jou geholpen i.v.m. reisassistentie? Wellicht zou de medewerker er dan op kunnen worden aangesproken om hie rin het vervolg beter op te letten.
Badge +3
Zoals @VIRM (die zelf visueel beperkt is) het zegt, zo las ik het ook.

De gemiste Arriva uitcheck kan je zelf regelen (of laten doen) via www.uitcheckgemist.nl want dan hoef je niet bij Arriva aan te kloppen.

De gemiste incheck bij NS (waarvoor je eigenlijk een passagekaartje had, maar uiteindelijk je ov-chipkaart voor gebruikt hebt) kan je laten corrigeren via de klantenservice. Bellen met 030 751 5155 is het handigst. Later op de avond is het vaak rustig en word je snel geholpen.

Reageer