beantwoord

Vreemd alternatief Haarlem-Alkmaar

• 1 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 6
Vandaag stond ik te wachten op station Haarlem. Er werd omgeroepen dat de IC van 17.58 niet zou rijden tussen Haarlem - Alkmaar. Het alternatief voor reizigers naar Beverwijk en Alkmaar zou de eerst volgende IC zijn om 18.28. dit werd handmatig omgeroepen. Het was geen automatisch omroepstem.

De eerst volgende logische alternatieve trein is de sprinter van 18.01 richting Alkmaar en Hoorn. Daarmee ben je nog altijd 17 minuten eerder op een station als Alkmaar dan met de volgende spitsIC. Waarom mensen een half uur vertraging geven als het ook anders kan? 🙂 geld terug bij vertraging zou toch worden afgewezen want de sprinter reed wel om 18.01 Op het moment van omroepen ging de NS in de App er nog vanuit dat de trein van 18.28 niet zou rijden (stond op grijs als in "rijdt niet"). Later bleek deze wel te rijden.

Afijn, mijn tip dus om voortaan het goede alternatief om te roepen... Of was het uit angst dat de sprinter overvol zou raken?
icon

Beste antwoord door Jouke NS 1 augustus 2019, 19:48

Zoals Jeroen al aangeeft ga ik hier melding van maken. Een erg opvallende omroep is het wel. Bedankt voor je melding, Lies87.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge
Beste Lies87, dit is iets wat wel eens vaker naar voren komt ook op andere trajecten. Soms wordt er ook een hele vreemde alternatieve route omgeroepen. Het is helaas een bekend probleem welke wel eens naar voren komt.

Ik ga er vanuit dat een moderator ook deze door zal geven zodat deze ook weer onder de aandacht is van de reisinformatie.
Reputatie 6
Beste Lies87, dit is iets wat wel eens vaker naar voren komt ook op andere trajecten. Soms wordt er ook een hele vreemde alternatieve route omgeroepen. Het is helaas een bekend probleem welke wel eens naar voren komt.

Ik ga er vanuit dat een moderator ook deze door zal geven zodat deze ook weer onder de aandacht is van de reisinformatie.

Dat is idd mijn bedoeling. Normaliter wordt altijd de sprinter als alternatief omgeroepen. Was voor het eerst dat ik dit hoorde
Zoals Jeroen al aangeeft ga ik hier melding van maken. Een erg opvallende omroep is het wel. Bedankt voor je melding, Lies87.

Reageer