beantwoord

Waar inhecken met NS-bus

• 13 maart 2015
  • 3 reacties
  • 146 Bekeken

Hallo iedereen.

Morgen reis ik vanaf station Leeuwarden richting Hilversum, nu kan ik deze reis uiteraard gewoon plannen. Er zijn werkzaamheden aan het spoor en dat betekent dat ik in Leeuwarden eerst een stukje met de bus moet. Ik heb een weekend vrij abonnement en vraag mij af waar ik in moet checken. gewoon op het station zoals in een normale situatie of moet dit bij de chauffeur van de bus?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 13 maart 2015, 19:28

Het kan in ieder geval niet in de bus. Soms staan er mobiele incheckpalen bij de halte waar de bussen vertrekken, anders moet u inderdaad het station in lopen om in te checken.
Bekijk origineel

3 reacties

Het kan in ieder geval niet in de bus. Soms staan er mobiele incheckpalen bij de halte waar de bussen vertrekken, anders moet u inderdaad het station in lopen om in te checken.
Reputatie 7
Badge +4
Mijn ervaring in Leeuwarden is dat er conducteurs bij de bus staan en dat je eerst in moet checken - let wel bij NS - en dan pas mee mag. Ze controleren met hun railpocket. Inchecken kan pas een meter of dertig verderop, bij de eerste ingang vanaf het busstation. Ik weet niet of het nu weer zo gaat maar bij de eerdere werkzaamheden was het wel zo. In de meeste gevallen bij vervangend vervoer elders mag je gewoon instappen bij vervangende bussen maar toen ik er was in Leeuwarden in ieder geval niet.
Dank jullie wel ik check gewoon op station in, aangezien ik inderdaad weet dat bij Leeuwarden geen mobiele palen erbij staan.

Reageer