beantwoord

Waar is perron 4a op station 's Hertogenbosch?

• 29 juli 2016
  • 5 reacties
  • 1538 Bekeken

Reputatie 4
Ik heb 3 minuten om over te stappen (reisadvies van de NS), de trein (sprinter naar Deurne vanuit Nijmegen) komt op 7a binnen op 's Hertogenbosch. Moet ik dan voorin of achterin de trein zijn om snel naar spoor 4 over te stappen?

Ik heb zo het idee dat de trein van zuidelijk 's Hertogenbosch binnenkomt, dan via spoor b naar a doorrijdt en dat de achterkant van de trein dan bij de trap uitkomt?

Als ik dit had geweten had ik de bus wel genomen... 😞
icon

Beste antwoord door gekke_henkie 29 juli 2016, 18:17

Niek,

7a is langs de kant van Utrecht/Amsterdam/Nijmegen. De b-kant is richting Eindhoven/Maastricht.

Je stapt dus best vooraan in.
Bekijk origineel

5 reacties

Niek,

7a is langs de kant van Utrecht/Amsterdam/Nijmegen. De b-kant is richting Eindhoven/Maastricht.

Badge +3
Als vuistregel kun ja hanteren dat de a-zijde van een perron richting Amsterdam Centraal is. Met uitzondering natuurlijk van Amsterdam Centraal zelf, waar de a-zijde richting Alkmaar is en Roosendaal waar de a-zijde richting Antwerpen is.

Dit klopt. Wanneer je voorin instapt ben je het dichtste bij de trappen en dus het snelst op spoor 4!
Reputatie 4
Bedankt voor de tips!!! Ik zat inderdaad verkeerd. Ik kan er ook geen touw aan vastknopen aan welke kant ik moet zijn. Dus de trein vanuit Nijmegen komt het eerste binnen via spoor A op 's Hertogenbosch? En de trein vanuit Utrecht komt ook het eerste binnen via spoor A op 's Hertogenbosch?

Gelukkig was het blijkbaar (kwam ik achter) een kort treintje, dus was het verschil tussen voor en achter nog te overbruggen.

Aangekomen op spoor 4 bleek daar geen trein te staan, op spoor 3a wel en daar stond Schiphol boven (waar ik heen wil). Bijna ingestapt, toen ik achterom keek en het andere perron bord (richting 3b) Nijmegen aangaf :S Geen idee of de trein net ontkoppeld was, maar er waren gelukkig nog een paar seconden om naar het voorste treinstel te rennen en de reis te vervolgen 😳
Als vuistregel kun ja hanteren dat de a-zijde van een perron richting Amsterdam Centraal is. Met uitzondering natuurlijk van Amsterdam Centraal zelf, waar de a-zijde richting Alkmaar is en Roosendaal waar de a-zijde richting Antwerpen is.
Er zijn nog wel meer uitzonderingen. Bijvoorbeeld alle stations in Limburg behalve Weert hebben de b-zijde richting Amsterdam.

Reageer