beantwoord

Waar kan ik mijn koeriersfiets stallen en 's nachts ophalen op CS?

• 28 August 2015
  • 4 reacties
  • 242 Bekeken

Mijn koeriersfiets is langer (niet breder) dan een gewone fiets, en wordt altijd (ochtend, middag, avond, weekend allemaal geprobeerd) geweigerd bij de bewaakte fietsenstalling West op Amsterdam CS wegens ruimte gebrek. Buiten laten kan niet (erg dure fiets), de Oost stalling is maar tot 24.00 uur open en kan hem soms ook niet kwijt. Beide stallingshouders wijzen desgevraagd naar de NS: de OV fietsen-waar de NS op verdient- nemen teveel ruimte in om de andere klanten van dienst te kunnen zijn. Kunt u iets doen om het ruimtegebrek op te lossen?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 7 September 2015, 13:40

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Stationsstallingen zijn bedoeld voor treinreizigers.
Stationsstallingen zijn bedoeld voor treinreizigers.

Juist. En als ik met de trein ga en mijn fiets tot ik terug kom wil stallen kan dat dus niet. Vandaar mijn vraag.
Hoi Julia, en welkom op het forum!

Vervelend dat je fiets nooit wordt geaccepteerd. Ik snap dat je deze niet zomaar ergens wil achter laten. Ik ga contact opnemen met mijn collega's van Amsterdam Centraal, om te zien wat we voor je kunnen doen. Ik hou je op de hoogte.
Hoi Julia. Zoals beloofd een terugkoppeling:

In principe accepteren we elke fiets op de Weststalling met uitzondering van bakfietsen. Wij weten niet hoe jouw fiets eruit ziet, maar mogelijk is deze geweigerd omdat het wordt gezien als een bakfiets.

Voor wat betreft de OV fietsen: door de populariteit hebben we inderdaad veel fietsen staan. Maar door diezelfde populariteit is om 11 uur in de ochtend driekwart van de OV fietsen verhuurd. Deze ruimte gebruiken we voor het stallen van "buiten model fietsen" (fietsen die niet in de rekken passen zoals fietsen met kratten, kinderzitjes e.d.). Het is dus niet zo dat door de OV fietsen er geen ruimte is voor grote fietsen, integendeel.

Reageer