beantwoord

Waar kan ik mijn scootmobiel veilig plaatsen als ik naar station Almere Centrum ga?

• 9 september 2014
  • 19 reacties
  • 780 Bekeken

ik kan iets lopen, niet veel wegens een hersen falen in 2009, hierdoor gebruik ik een scootmobiel. echter, waar ik hem ook neer wil zetten, altijd is er wel een ns medewerker van service en veiligheid, die commentaar heeft op de plaats waar hij staat.
in het station is verboden, buiten het station staan bordjes verboden fietsen te plaatsen. de medewerkers service en veiligheid weten duidelijk niet het verschil tussen een scootmobiel en fiets.
icon

Beste antwoord door Bart NS 10 september 2014, 11:26

Natuurlijk moet voor iedereen de trein even bereikbaar zijn, maar een scootmobiel die op het station staat kan onder andere voor problemen met de doorstroom zorgen. Het idee dat Michiel oppert lijkt me dan ook het best: even met assistentieverlening overleggen of je vanaf de fietsenstalling gehaald kan worden. Hier vind je het telefoonnummer van assistentieverlening. Ik verplaats dit topic naar 'op het station', omdat deze daar thuishoort.
Bekijk origineel

19 reacties

Welkom op het forum peet5! Doel je specifiek op het parkeren van je scootmobiel op/om het station? Je mag je scootmobiel namelijk meenemen in de trein onder voorwaarde dat je vooraf bij Bureau Assistentieverlening regelt dat er een verrijdbare brug aanwezig is bij de trein. Je scootmobiel mag maximaal 1,50 meter lang en 0,85 meter breed zijn.
dat probleem, speelt hier niet, als ik via valys met de trein wil gaan, ga ik met de scootmobiel naar het station, om verder zonder scootmobiel met de trein te gaan.. waar kan ik hem dan parkeren c.q stallen. in het station mag hij niet staan, buiten natuurlijk wel, maar dan moet ik weer te ver lopen
Op de invalide parkeerplaats mag u hem stallen als u ook een invalidenparkeerkaart bij u heeft.
Reputatie 1
Mag een scootmobiel niet worden gestald in de bewaakte fietsenstalling?
zelfs als hij gestald kan worden, dan moet er een behoorlijke afstand lopend afgelegd, wat voor een minder valide niet optimaal is.
een scootmobiel is een soort 3 wieler, en niet geschikt om op invalide parkeerplaatsen te zetten.
Bij elk gemeente zou wel een Gehandicapten Adviesraad kunnen hebben. Misschien kan de gemeente in uw woonplaats adviseren wat wel of niet kan met uw scoot mobiel?
Misschien is het dan beter om met een taxi busje naar het station te komen In plaats van met het scoot mobiel? Niemand laat zijn of haar scoot mobiel op het station staan!
dat wil niemand, daarom heb ik deze problematiek aan de NS voorgelegd. , wat zijn wij, scootmobiel gebruikers meer of minder dan een fietser/bromfietser,of reiziger de met de auto naar station komt; er mag geen verschil zijn, alleen is voor deze groepen WEL een plaats.geregeld
Ik vrees weinig kans van slagen. Ik werk in een verzorgingshuis en ik heb bij mijn collega geïnformeerd. Sommige ouderen hebben een scoot mobiel om bijvoorbeeld naar de markt te gaan. Ouderen die naar het station gaan gaan namelijk met een taxi of het taxibusje er zijn ook ouderen bij die met hun scoot mobiel in de trein gaan, maar dan moet het ook in de trein passen. Zoals Inge dat aangeeft. Er zijn heus wel alternatieven om je naar het station te vervoeren. Om uw scoot mobiel vooral onbeheerd achter op of bij het station te plaatsen riskeert u wel dat er iets mee kan gebeuren. U wilt ook toch geen schade aan uw scoot mobiel?! Ik zal mijn hoofdje daardoor niet over breken! Het is voor uw eigen best wil.
Hallo Inge NS,

Je schrijft:
Welkom op het forum peet5! Doel je specifiek op het parkeren van je scootmobiel op/om het station? Je mag je scootmobiel namelijk meenemen in de trein onder voorwaarde dat je vooraf bij Bureau Assistentieverlening regelt dat er een verrijdbare brug aanwezig is bij de trein. Je scootmobiel mag maximaal 1,50 meter lang en 0,85 meter breed zijn.

Kan Bureau Assistentieverlening ook bemiddelen voor assistentie tussen
de fietsenstalling (waar de scootmobiel kan worden gestald) en het perron?
Beste Michiel. jij bent een van de weinige, die echt het probleem onder ogen ziet, NS Almere, is een van de 30 NS stations, die samen met Valys, het zelfstandig reizen met de trein voor minder validen propageert. ( info hoge medewerker service en veiligheid), alleen ontbreekt de parkeer / stallings mogelijkheid , voor de groep die zelfstandig naar het station komt., vandaar mede in overleg met medewerkers NS , deze originele vraag
Natuurlijk moet voor iedereen de trein even bereikbaar zijn, maar een scootmobiel die op het station staat kan onder andere voor problemen met de doorstroom zorgen. Het idee dat Michiel oppert lijkt me dan ook het best: even met assistentieverlening overleggen of je vanaf de fietsenstalling gehaald kan worden. Hier vind je het telefoonnummer van assistentieverlening. Ik verplaats dit topic naar 'op het station', omdat deze daar thuishoort.
dit kan alleen, als ge plek waar hij staat 24 uur per dag, 7 dagen per week toegankelijk is, vandaar ook mijn vraag waar, want wij hebben niks aan een plek waar altijd een 2de of 3 de bij moet komen , opdat ik bij mijn vervoermiddel kan. de auro-, brommer-, fiets-reiziger kan toch ook altijd bij zijn/haar vervoermiddel zonder inmenging van een 3den.
De fietsenstalling in Almere Centrum is altijd een kwartier voor het arriveren van de eerste trein geopend, de fietsenstalling sluit een kwartier na de laatste trein, zodoende kan je je scootmobiel altijd bereiken als je met de trein hebt gereisd, net als alle andere reizigers.
De fietsenstalling in Almere Centrum is altijd een kwartier voor het arriveren van de eerste trein geopend, de fietsenstalling sluit een kwartier na de laatste trein, zodoende kan je je scootmobiel altijd bereiken als je met de trein hebt gereisd, net als alle andere reizigers.; beste meneer Bart NS, ten eerste respecteer ik altijd iedereen, of hij/zij gelijk heeft of niet; maar denkt u niet dat voordat ik mijn vraag gesteld heb, alle mogelijkheden reeds onderzocht zijn; niet alleen door ondergetekende , maar ook door NS medewerkers zelf. dit probleem is door ons niet even op te lossen; dir moet door hogerhand opgepikt en opgelost worden. in elk geval dank voor uw mening en suggestie

Hallo Bart,

Als ik jouw linkje volg, kom ik uit op de website van de OV-Chipkaart.nl
Dat lijkt me niet de bedoeling.
Waarschijnlijk bedoel je de link https://avg.ns.nl
(Hulp bij reizen met een functiebeperking)

PS, vergeet dan niet ook om even de link in het
"Gemarkeerd als antwoord" aan te passen 😉
Bedankt voor de oplettendheid, Michiel! Het linkje is aangepast.
alvorens er nog meer onjuiste informatie komt:
de dienstverlening is maar beperkt aanwezig, tot 22.30 uur, en dient ver van te voren worden aangevraagd.

bij navraag bij de fietsenstalling, blijkt een scootmobiel niet eens binnen te kunnen komen.

derhalve nu mijn advies LAAT DE '' HOGE HEREN '' MAAR MET EEN OPLOSSING KOMEN.
Reputatie 4
Badge
De oplossing zal waarschijnlijk worden: U heeft een beperking waardoor u zult moeten accepteren dat veel dingen niet (meer) mogelijk zijn. Hoe vervelend ook, u heeft enkel de keus uit NS assistentie (reizen met een treingeschikte scootmobiel), zelf geregelde assistentie (iemand die de scootmobiel meeneemt nadat u bent ingestapt of iemand die u naar de trein helpt zonder scootmobiel) of niet met de trein reizen.

Reageer