beantwoord

Waar zijn de bankjes op de stations gebleven?

• 9 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 198 Bekeken

Vandaag even lekker een dagje weg met mijn dochter. Allereerst mis ik de bankjes op station Arnhem Zuid. Maar wanneer we in Den Haag even een broodje willen eten bemerken we dat er hier ook geen bankjes te vinden zijn.. waar zijn ze!? En waarom zijn ze weg?
icon

Beste antwoord door Momo 9 augustus 2019, 13:43

Het voorziet volgens mij wel in een behoefte, in Leiden zijn die tafels vaak wel goed bezet.

De enkele keer dat ik op Den Haag Centraal een frietje kocht bij Smullers heb ik die gewoon in de trein opgegeten. De laatste keer zelfs in een trein die naar alle waarschijnlijk toch niet ging vertrekken vanwege een aanrijding op station Leiden (wat uiteindelijk na ruim 15 minuten ook werd omroepen in de trein), maar dan kon ik wel rustig zitten en mijn frietje opeten.
Diverse reizigers klagen vaak over eten in de trein, maar als je op veel stations niet eens goede gelegenheid hebt om je gekochte snackje of broodje rustig zittend aan een tafeltje of bankje op te eten heb je niet veel keuze.
Ik weet nog wel dat er vroeger midden in de stationshal van Den Haag Centraal van die stoeltjes stonden.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Op Den Haag Centraal staan verderop de perrons nog enkele bankjes.
En bij het gedeelte waar de Satebar, the Döner Company en Burger King zit staan ook enkele tafels met bankjes om wat aan te eten. En Den Haag Centraal heeft boven een Stationshuiskamer waar je rustig kunt gaan zitten.

Maar kom anders gezellig naar Leiden.
Bij ons staan in het midden tussen de winkeltjes tafels en banken zodat je daaraan kunt zitten en wat eten.

Breda heeft ook van dat soort tafels met banken op het station staan, buiten de poortjes zelfs.
Reputatie 7
Badge +2
Het voorziet volgens mij wel in een behoefte, in Leiden zijn die tafels vaak wel goed bezet.

De enkele keer dat ik op Den Haag Centraal een frietje kocht bij Smullers heb ik die gewoon in de trein opgegeten. De laatste keer zelfs in een trein die naar alle waarschijnlijk toch niet ging vertrekken vanwege een aanrijding op station Leiden (wat uiteindelijk na ruim 15 minuten ook werd omroepen in de trein), maar dan kon ik wel rustig zitten en mijn frietje opeten.
Diverse reizigers klagen vaak over eten in de trein, maar als je op veel stations niet eens goede gelegenheid hebt om je gekochte snackje of broodje rustig zittend aan een tafeltje of bankje op te eten heb je niet veel keuze.
Ik weet nog wel dat er vroeger midden in de stationshal van Den Haag Centraal van die stoeltjes stonden.
Hoi JufKris en welkom op de NS Community! Ik ga je feedback doorzetten naar ProRail. Zij gaan immers over de bankjes op stations. 🙂
Reputatie 1
DH CS heeft wel een aantal bankjes waar je vrij kan gaan zitten bij de BK/WC's in de buurt (bedoel daarmee niet de BK bankjes maar die daarvoor).
Daar zat die bedreiger van Wilders toen ook filmpjes te maken:

Reageer