beantwoord

Waarom alleen een heel beperkt aantal openbare toiletten???

• 9 november 2017
  • 9 reacties
  • 269 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Was net met mijn bejaarde moeder koffie drinken bij Starbucks op amsterdam CS Zij is slecht ter been en kon zo in- en uitstappen op perron 2. En maar een klein stukje lopen.
Alleen om naar de wc te gaan moest ze het hele perron aflopen, omdat de ns bedacht heeft dat er alleen openbare toiletten mogen zijn op het station. Gegeneerde Starbucks medewerkers die uitleggen dat dit beleid is. Wie heeft dit in hemelsnaam bedacht en met welke reden??? En wat een buitengewoon onvriendelijke omgangsvorm met klanten!
icon

Beste antwoord door Erryt NS 9 november 2017, 15:04

Hallo h.w. en welkom op het NS Forum,

Momenteel zijn onze stations zo ingedeeld dat er een scheiding is tussen retail- en toiletvoorzieningen. Hier is bewust voor gekozen. Bij het gebruik van voorziening van Sanifair krijg je een bonnetje die je weer bij onze retailswinkels kunt inleveren voor een versnapering.
Bekijk origineel

9 reacties

Beste h.w,

Ik snap je frustratie zeker. Ik zou zelf even de klantenservice(030 751 51 55) bellen en daar uw feedback neerleggen, zelf vind ik het ook uitermate irritant dat er niet in de nabijheid(van b.v.b.) een perron een toilet beschikbaar is.
Hallo h.w. en welkom op het NS Forum,

Momenteel zijn onze stations zo ingedeeld dat er een scheiding is tussen retail- en toiletvoorzieningen. Hier is bewust voor gekozen. Bij het gebruik van voorziening van Sanifair krijg je een bonnetje die je weer bij onze retailswinkels kunt inleveren voor een versnapering.
Dat de ns er voor kiest, dat was me duidelijk. Maar door de geringe voorzieningen loopt mijn moeder nu noodgedwongen voor haar een heel eind om naar de wc te kunnen. En met alle paniek of ze dat ook op tijd gaat halen. Waarom kunnen er dan op z’n minst niet veel meer wc’s zijn? Of verwachten jullie dat mijn bejaarde moeder van pure ellende dan moet gaan wildplassen?
Badge +3
Volgens mij heeft de Burger King ook wel toiletten toch?
Waar is de tijd gebleven dat er naast de restauratie (bestaat óók al niet meer) een paar brandschone toiletten waren, vrij toegankelijk, waar je hooguit een kleine donatie op het schoteltje van de toiletjuffrouw voor kwijt was...
Mee eens.

En de toiletten van nu bij de stations is niet echt een verbetering wat mij betreft qua comfort en properheid.
Badge +3
Sanifair is op zich wel okee op de grotere (bemenste) stations, en je geld krijg je terug in de vorm van een kortingsbon voor Kiosk, Smullers e.d.
Reputatie 4
Er zijn ook Sanifairtoiletten aan spoor 2B, aan de oostkant dus, vlak naast restaurant Eerste Klas. En dat is weer naast de Starbucks.
Waar is de tijd gebleven dat er naast de restauratie (bestaat óók al niet meer) een paar brandschone toiletten waren, vrij toegankelijk, waar je hooguit een kleine donatie op het schoteltje van de toiletjuffrouw voor kwijt was...
Wie gaat er voor een appel en een ei de ******* van anderen staan opruimen? Gelukkig voor de persoon die er voor kiest/kan kiezen geen toiletmedewerker te zijn is hij/zij geen gekke henkie. Toiletvoorzieningen daar mag niks meer aan worden uitgegeven, tja. Ik begrijp dus wel, ook om andere redenen, dat toiletdames en -heren daar geen voorraad van is. Het is gewoon met geen pen te beschrijven wat voor zwijnenstal sommige reizigers/anderen die het toilet bezoeken er van maken. Ik zie vaak in de toiletten van Sanifair dat WEER de haak waar je je jas aan op kunt hangen afgebroken is. Mensen vernielen het gewoon bewust denk ik dan. En Sanifair plaatst regelmatig weer een nieuwe haak aan de deur. 1 uur later weer afgebroken...

Reageer