beantwoord

waarom betaal ik meer voor de reis Den Haag CS- Anna Paulowna, dan andersom?

Reisde 7 april van Anna Paulowna naar den Haag CS. Kosten 11 euro pp.
OP 8 april terug. Overstap op SLOTERDIJK. Moest daar uitchecken en weer inchecken om op het goede spoor te komen.
Totale kosten pp 12 euro. Hoe kan dit? En krijgen mijn vrouw en ik het m.i. teveel betaalde terug
icon

Beste antwoord door Stijn NS 9 april 2018, 21:13

Goedenavond spoorbiels en welkom op het NS Serviceforum.

Deze hogere uitgevallen ritprijs heeft inderdaad te maken met de overstap op Amsterdam Sloterdijk en de transacties die je daar hebt gemaakt. Doordat je daar hebt uit- en ingecheckt wordt er voor de ritprijsberekening de langere route gebruikt via Sloterdijk. Als je de gewoon de Reisplanner hebt opgevolgd om deze route te nemen dan is dat uiteraard niet de bedoeling. Je kunt het teveel betaalde bedrag terugkrijgen via onze Klantenservice. Daarvoor kun je het beste contact op nemen via 030-7515155, Twitter of Facebook.
Bekijk origineel

11 reacties

Reisde 7 april van Anna Paulowna naar den Haag CS. Kosten 11 euro pp.
OP 8 april terug. Overstap op SLOTERDIJK. Moest daar uitchecken en weer inchecken om op het goede spoor te komen.
Totale kosten pp 12 euro. Hoe kan dit? En krijgen mijn vrouw en ik het m.i. teveel betaalde terug

Probleem is inderdaad de overstap in Sloterdijk. NS negeert dit probleem geheel en doet of zijn/haar neus bloed. In onderstaand topic is hier de nodige info over te vinden. Ik denk dat u het beste een claim bij NS kan indienen.

https://forum.ns.nl/op-het-station-17/stop-de-diefstal-open-de-poortjes-op-sloterdijk-45082
Reputatie 7
Badge +3
U maakt via Sloterdijk een omrit, de prijs van €11 is berekend via de kortere route Haarlem-Beverwijk
U maakt via Sloterdijk een omrit, de prijs van €11 is berekend via de kortere route Haarlem-Beverwijk

Omrit??? De reisplanner geeft op 7 april jl aan dat via Sloterdijk gereisd moet worden. Beverwijk wordt geeneens weergegeven. Derhalve niet onlogisch dat TS hiervoor gekozen heeft.
Goedenavond spoorbiels en welkom op het NS Serviceforum.

Deze hogere uitgevallen ritprijs heeft inderdaad te maken met de overstap op Amsterdam Sloterdijk en de transacties die je daar hebt gemaakt. Doordat je daar hebt uit- en ingecheckt wordt er voor de ritprijsberekening de langere route gebruikt via Sloterdijk. Als je de gewoon de Reisplanner hebt opgevolgd om deze route te nemen dan is dat uiteraard niet de bedoeling. Je kunt het teveel betaalde bedrag terugkrijgen via onze Klantenservice. Daarvoor kun je het beste contact op nemen via 030-7515155, Twitter of Facebook.
Ik zie dit standaard antwoord van Stijn nu al redelijk vaak. Ben toch benieuwd hoe de reiziger terugbetaald worden niet op dit forum zitten, bellen, twitteren of facebooken of zou NS hier denken Pik in het wordt ooit weer winter 🙂.

@ Tamzin: Als de reisplanner alleen maar een reisroute via Sloterdijk aangeeft, hoe kan je dan in .....naam weten dat je via Beverwijk moet reizen om niet extra te betalen.
Reputatie 7
Badge +3
@hlubbers
Je mag ook altijd via de kortste route reizen ook al wordt die niet genoemd in de reisplanner. Ik heb overigens nergens gezegd dat dat ook moet.
Reputatie 5
Hij geeft die optie inderdaad niet aan dus de leek weet niet dat die optie bestaat. Qua reistijd is het uiteindelijk hetzelfde alleen heb je - naast overstap op Haarlem - een extra overstap op Castricum.
Gezien het uitblijven van een goede oplossing van dit probleem (poortjes die zorgen voor extra reiskosten) heb ik vandaag maar een klacht ingediend bij het OV-loket. Ik hoop dat de ombudsman dit oppakt. Ik maak mij inmiddels helaas totaal geen illusie meer dat hierover nog iets zinvols vanuit NS hoek komt.
Badge +3
Het advies van de Reisplanner is leidend. Het maakt niet uit of die rit over een langer traject voert. Het heeft niet veel zin deze verkeerde informatie keer op keer te posten.
Reputatie 4
Net zoals het geen zin heeft in vele topics NS hier op te pinnen. Het lijkt me helder dat er een eind aan het omchecken in Sloterdijk moet komen, maar het forum ermee vol spammen brengt de sfeer niet ten goede.
Badge +3
Dat heeft NS helemaal zelf in de hand door eindelijk eens allerlei maar aanslepende klachten en problemen op te lossen. Daar zal de sfeer op het forum aanmerkelijk van opknappen.

Reageer