beantwoord

Waarom een langzame goederentrein voorrang geven op een al vertraagde intercity

  • 8 juli 2015
  • 5 reacties
  • 400 Bekeken

Intercity Utrecht-Den Bisch van 22:08 heeft 5 minuten vertraging. Om 22:10 komt er op hetzelfde spoor een langzame goederenytein voorbij, waar even later met nog meer vertraging achteraan gereden moet worden. Weg aansluiting, nog later thuis
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 juli 2015, 22:39

Dat is niet iets waar NS iets aan kan doen. ProRail regelt dit soort zaken.



Het laten stoppen en opnieuw laten optrekken van een goederentrein kost veel meer tijd dan bij een personentrein. Vandaar dat ze die dingen vooral zo veel mogelijk laten doorrijden. Bovendien is er rondom Utrecht helemaal geen ruimte om die trein stil te laten staan zonder dat deze andere treinen blokkeert. Ik denk dat de keuze van ProRail in dit geval de minst kwalijke is geweest.
Bekijk origineel

5 reacties

Dat is niet iets waar NS iets aan kan doen. ProRail regelt dit soort zaken.

Het laten stoppen en opnieuw laten optrekken van een goederentrein kost veel meer tijd dan bij een personentrein. Vandaar dat ze die dingen vooral zo veel mogelijk laten doorrijden. Bovendien is er rondom Utrecht helemaal geen ruimte om die trein stil te laten staan zonder dat deze andere treinen blokkeert. Ik denk dat de keuze van ProRail in dit geval de minst kwalijke is geweest.
Reputatie 6
Ware het niet dat de goederenpaden door Utrecht richting Den Bosch en verder om :17 en :47 liggen. Dus een goederentrein met -7 voorlangs laten stieren is een beetje merkwaardig.
Dat laat onverlet dat NS hier in het geheel geen blaam treft. NS heeft zelf namelijk geen inbreng en volgt slechts gedwee de bevelen van derden op, in dit geval de bevelen van Prorail.
Ware het niet dat de goederenpaden door Utrecht richting Den Bosch en verder om :17 en :47 liggen. Dus een goederentrein met -7 voorlangs laten stieren is een beetje merkwaardig.
Misschien was het wel +23.
Reputatie 6
Of +143? In elk geval is :10 geen goederenpad en buiten pad rijden levert, zeker op zo'n druk traject, vertraagde reizigerstreintjes op.
Wellicht had de trein een defect onderweg of was er iets anders aan de hand, waardoor deze vertraagd was. Waar de trein ook vandaan kwam (R'dam, A'dam of A'foort) lijkt het me alsnog het verstandigst om deze maar door te laten reizen, omdat er gewoon nergens een gunstige plek is om de trein te laten wachten op een personentrein.

Reageer