beantwoord

Waarom geen communicatie bij uitvallende trein?

• 2 juni 2015
  • 6 reacties
  • 179 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Van Amsterdam centraal naar Heemstede on 19:27. Er wordt 10 minuten vertraging gecommuniceerd in de hal en on de app. Daarna niets meer. 2 sporen verder zie de trein van 19:42 vertrekken, geen bericht. 19:47 worden we verzocht de trein te verlaten om die van 19:57 te pakken zonder opgaaf van reden. Dit kan toch niet?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 3 juni 2015, 11:39

Laat ik voorop stellen dat juiste informatievoorziening erg belangrijk is. Waarom een trein uitvalt is ook voor het personeel niet altijd duidelijk. Er kan bijvoorbeeld een versperring zijn, maar ook komt het regelmatig voor dat een trein uit de planning wordt gehaald om een sneeuwbaleffect aan vertraging te doen laten verdwijnen. Ook kan het zijn dat er onvoldoende personeel aanwezig, enz. enz. Als het kán moet er omgeroepen worden in de trein, laat ik daar dan stellig in zijn. Wanneer dit niet gebeurd is in het geval van TS, is een excuses hier op z'n plek. Wat theofiel stelt komt denk ik aardig in de buurt van de situatie die zich gisteren voordeed. Personeel zal geen aanvullende details hebben gehad en waarschijnlijk net zo balen van de situatie als de reizigers.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Hoewel NS probeert om de reisinformatie zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de vraag, kan het incidenteel eens voorkomen dat de informatie niet geheel optimaal is.
Er zullen ongetwijfeld gegronde redenen aan ten grondslag gelegen hebben. Het is daarnaast ook belangrijk dat u zelf de verschillende informatiebronnen (internet, apps, borden op het station) in de gaten blijft houden, omdat de informatie tegenstrijdig kan zijn tussen de verschillende kanalen. Daarnaast vindt NS het ook niet altijd nodig om het opheffen van treinen om te roepen.
Als U per trein reist, hoort daar nu eenmaal enige flexibiliteit en zelfredzaamheid bij.
Dan zal het ook nog een klus worden om GTBV te krijgen, als u wanneer u beter was geïnformeerd de trein van 19:42 had kunnen nemen.
Ik hoef geen geld terug, ik heb liever dat men omroept dat de volgende trein op het spoor ernaast eerder zal vertrekken. Er zit toch personeel in de trein?
Die zijn vermoedelijk eveneens aan het lijntje gehouden. Ik ga er niet vanuit dat de NS bewust geen of onjuiste informatie verspreidt, dus kennelijk is men gewoon niet in staat om reizigers van de juiste informatie te voorzien.
Reputatie 6
Dan zal het ook nog een klus worden om GTBV te krijgen, als u wanneer u beter was geïnformeerd de trein van 19:42 had kunnen nemen.Precies! Het is immers de taak van de reiziger om de verschillende mogelijkheden en informatiestromen te interpreteren en op de juiste waarde te schatten!
Laat ik voorop stellen dat juiste informatievoorziening erg belangrijk is. Waarom een trein uitvalt is ook voor het personeel niet altijd duidelijk. Er kan bijvoorbeeld een versperring zijn, maar ook komt het regelmatig voor dat een trein uit de planning wordt gehaald om een sneeuwbaleffect aan vertraging te doen laten verdwijnen. Ook kan het zijn dat er onvoldoende personeel aanwezig, enz. enz. Als het kán moet er omgeroepen worden in de trein, laat ik daar dan stellig in zijn. Wanneer dit niet gebeurd is in het geval van TS, is een excuses hier op z'n plek. Wat theofiel stelt komt denk ik aardig in de buurt van de situatie die zich gisteren voordeed. Personeel zal geen aanvullende details hebben gehad en waarschijnlijk net zo balen van de situatie als de reizigers.

Reageer