waarom geen handgels en sprays op perron | NS Community

waarom geen handgels en sprays op perron

  • 25 November 2021
  • 9 reacties
  • 153 Bekeken

Ik vraag me af waarom er in de stations, op de perrons en in de treinen nog geen reinigingssprays hangen. Elke keer als ik een knop van een treindeur indruk of iets anders aanraak, wil ik mijn handen wassen. Als de winkels zo’n service kunnen verlenen, kan de NS het toch ook? 


9 reacties

Natuurlijk kan ik zelf handgel meenemen maar ik vind sprays fijner en ik zie het als een service die de NS kan verlenen. Hufterproof modellen zijn heus wel te realiseren. 

En wie moet dat dan allemaal betalen, de NS heeft daar door de corona pandemie al helemaal geen geld meer voor. Binnen de NS wordt overal op bezuinigd om te zorgen dat de treinen nog kunnen rijden en het hele OV krijgt zelfs extra geld van de regering.  Zonder dat extra geld had het OV al failliet geweest.

Symbolisch, controle op mondkapjes, etc. is veel belangrijker. Als u iedere keer als u ergens iets aanraakt uw handen wil wassen kunt het beste zelf een fles handgel kopen en die op reis meenemen. Overigens wordt overdreven vaak handen wassen door dermatologen ook weer afgeraden. 

Reputatie 7

Ik vrees, dat die tekst toch echt weer door de afdeling communicatie is geschreven. En niet door de wetenschappers. Micro-organismen en virussen overleven 78 vol% alcohol gewoon niet. Dat is de brute methode.

Dat is net zo iets zeggen als dat wij mensen op een gegeven moment resistent kunnen worden tegen een salvo met een machinegeweer.

Reputatie 7

Ik heb zelf altijd een potje alcoholgel in mijn rugzak.

Overigens zijn die bussen gel bij de winkels vaak het meest bepotelde en smerigste onderdeel van de winkel. Dan hangt er ‘iets’ aan het spuitmondje dat ooit een druppel alcoholgel was. En op de een of andere manier hangt die derrie ook aan het mechanisme.

“U moet uw handen ontsmetten, meneer.”

“Niet met die rommel !”

 

Had u dat ook graag bij de NS gezien ?

Reputatie 7
Badge +3

Het RIVM raadt juist af om te vaak je handen te desinfecteren. Dat kan de ziekteverwekkers resistent maken.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/hygiene

Zolang je maar niet aan je gezicht zit kan het helemaal geen kwaad om te reizen zonder de hele tijd je handen te desinfecteren.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag me af waarom er in de stations, op de perrons en in de treinen nog geen reinigingssprays hangen. Elke keer als ik een knop van een treindeur indruk of iets anders aanraak, wil ik mijn handen wassen. Als de winkels zo’n service kunnen verlenen, kan de NS het toch ook? 

Waarom geen reinigingssprays bij NS hangen? Omdat er mensen zijn die alles meenemen wat los en vast zit? Er zal dan naast ieder pompje een medewerker moeten staan om te voorkomen dat het gejat wordt. Koop zelf handgel en stop deze in jouw zak, tas etc.

Natuurlijk kan ik zelf handgel meenemen maar ik vind sprays fijner en ik zie het als een service die de NS kan verlenen. Hufterproof modellen zijn heus wel te realiseren. 

Natuurlijk kan ik zelf handgel meenemen maar ik vind sprays fijner en ik zie het als een service die de NS kan verlenen. Hufterproof modellen zijn heus wel te realiseren. 

Ik denk dat NS in de huidige situatie financieel wel wat anders aan zijn hoofd heeft dan het nog eens extra verhogen van de kosten voor "service". U lijkt niet helemaal te beseffen dat er niet oneindig veel geld is. Dus die handgel moet u toch echt maar zelf betalen.

Badge +3

Je hebt inderdaad wel hufterproof apparaten waar je dan je handen in steekt en er een wolkje desinfectiespul op gespoten wordt. Misschien werken die ook nog wel met uv-licht (wel schadelijk voor je huid op lange duur).

Maar om die nu op elk perron neer te gaan zetten… sta je daar weer voor in de rij (op 1,5 meter liefst).

Reageer