beantwoord

Waarom geen Metro meer op station Maarssen?

• 2 juni 2017
  • 8 reacties
  • 593 Bekeken

Sinds kort is er geen Metro meer te vinden op station Maarssen. Erg jammer. In het bagagerek van de trein is op dit deel van het traject zelden al een krant te vinden. Als mensen een krant hebben dat zien ze m nog te lezen.
icon

Beste antwoord door Tochjo 2 juni 2017, 07:59

Dat er op minder stations bakken met kranten staan, is een direct gevolg van het dit jaar ingezette beleid om kranten in het bagagerek achter te laten. Dat blijkt zo succesvol dat verspreiding op stations minder nodig is om lezers te bereiken.

Ik citeer uit dat laatste artikel, dat enkele dagen geleden in Metro stond: "Het succesvol delen van Metro in de trein geeft ons ook de mogelijkheid om op een aantal NS-stations te stoppen met de distributie. Hier worden de Metro-bakken weggehaald. Metro kun je natuurlijk wel gewoon vinden in de trein en sinds kort dus via de app."
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Dat er op minder stations bakken met kranten staan, is een direct gevolg van het dit jaar ingezette beleid om kranten in het bagagerek achter te laten. Dat blijkt zo succesvol dat verspreiding op stations minder nodig is om lezers te bereiken.

Ik citeer uit dat laatste artikel, dat enkele dagen geleden in Metro stond: "Het succesvol delen van Metro in de trein geeft ons ook de mogelijkheid om op een aantal NS-stations te stoppen met de distributie. Hier worden de Metro-bakken weggehaald. Metro kun je natuurlijk wel gewoon vinden in de trein en sinds kort dus via de app."
Helaas zijn er op dit traject dus te weinig kranten en als ze al aanwezig zijn worden ze nog gelezen en liggen ze niet in het rek
Reputatie 2
Vandaag heb je in ieder geval niets gemist; de Metro editie van vandaag was helemaal geen krant, maar één grote reclamefolder voor schoenen.
Je kunt eventueel je bevindingen hierover delen met Metro, via Twitter.
Vandaag op de voorpagina van de Metro reclame voor hun app.
Ik laat mijn smartphone toch echt niet achter in de bagagerekken 🆒:S

Blijft een vreemd beleid, als je minder krantenbakken overhoud zullen er ook minder reizigers zijn die er voor zorgen dat ze in de trein terecht komen. Buiten dat, mogen alleen treinreizigers die "krant" nog lezen?

En dan die app, er zijn veel beteren nieuws apps dan die van de Metro.
Reputatie 7
Badge +3
Als ik naar de inhoud kijken heb ik de laatste tijd het gevoel dat Metro op sterven na dood is.
Reputatie 7
Badge +3
Ook op De Vink waar ik instap en Laan van NOI waar ik overstap is geen Metro meer. Een hele enkele keer ligt er eentje in een bagagerek, maar vaker niet. Voorheen toen er nog wel op alle stations Metro’s waren lagen er veel meer in de bagagerekken. Nu neem ik eentje mee als ik op Delft aankom, maar die komt dus niet in het bagagerek terecht.
In de spits de metro lezen en in de metro de spits lezen is niet grappig...........:$

Reageer