beantwoord

waarom geen toilet op leiden lammenschans?

• 16 juli 2014
  • 2 reacties
  • 640 Bekeken

Soms heb ik een blaasontsteking waardoor ik vaak moet plassen. Als ik een avond dienst heb gedraaid en alles om half 11 al dicht is. Komt het wel eens voor dat de nood zo hoog is dat ik aanbel bij mensen die tegenover het station wonen. Uiteraard alleen als er licht brandt. Maar waarom is er op het station zelf geen toilet?
icon

Beste antwoord door Anonymous 17 juli 2014, 12:12

Zoals wsm ook aangeeft heeft dit te maken met het rendabel houden van voorzieningen op stations. Wanneer er na een bepaald tijdstip weinig reizigers op het station aanwezig zijn, dan kan de beslissing gemaakt worden om bijvoorbeeld toiletten te sluiten. Ze zou dan eventueel je behoefte kunnen doen in de trein, mits dit een Sprinter is. Over toiletten in de trein kan ik het volgende zeggen:

•In alle Intercity's is een toilet aanwezig
•Informatie over de locatie van toiletten in de trein, vind je meestal op de zijwanden van de compartimenten in ieder treinstel
•In langere treinen zijn meerdere toiletten aanwezig
•Op het traject Ede-Wageningen - Arnhem (reisduur 18 minuten) rijdt een trein van het type SGMII zonder toilet.

•In de nieuwe Sprinter (treintype SLT) is geen toilet aanwezig
•De nieuwe Sprinter rijdt op trajecten waar reizigers over het algemeen kort in een trein verblijven (gemiddeld 17 minuten)
•Alle nieuwe Sprinters die worden besteld, krijgen een toilet
•In de toekomst (vanaf 2017) krijgen echter alle moderne sprinters zonder toilet alsnog een toilet.

Meer informatie over toiletten kun je vinden op onze website
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Het al dan niet aanwezig zijn van toiletten op het station zal het resultaat zijn geweest van een nauwgezette studie van NS.

Waarschijnlijk is er geen geschikte ruimte en / of is het niet rendabel om te Leiden Lammenschans een toilet te plaatsen.

NS had hiervoor toch ooit de plaszak uitgevonden?
Zoals wsm ook aangeeft heeft dit te maken met het rendabel houden van voorzieningen op stations. Wanneer er na een bepaald tijdstip weinig reizigers op het station aanwezig zijn, dan kan de beslissing gemaakt worden om bijvoorbeeld toiletten te sluiten. Ze zou dan eventueel je behoefte kunnen doen in de trein, mits dit een Sprinter is. Over toiletten in de trein kan ik het volgende zeggen:

•In alle Intercity's is een toilet aanwezig
•Informatie over de locatie van toiletten in de trein, vind je meestal op de zijwanden van de compartimenten in ieder treinstel
•In langere treinen zijn meerdere toiletten aanwezig
•Op het traject Ede-Wageningen - Arnhem (reisduur 18 minuten) rijdt een trein van het type SGMII zonder toilet.

•In de nieuwe Sprinter (treintype SLT) is geen toilet aanwezig
•De nieuwe Sprinter rijdt op trajecten waar reizigers over het algemeen kort in een trein verblijven (gemiddeld 17 minuten)
•Alle nieuwe Sprinters die worden besteld, krijgen een toilet
•In de toekomst (vanaf 2017) krijgen echter alle moderne sprinters zonder toilet alsnog een toilet.

Meer informatie over toiletten kun je vinden op onze website

Reageer