beantwoord

Waarom informeert NS niet tijdig

• 6 juni 2015
  • 2 reacties
  • 151 Bekeken

Gisteren wilden we met de trein van 16.56 van Castricum naar Haarlem reizen. De app meldde geen vertraging of storing. Nadat de trein richting Amsterdam van 16.51 was vertrokken, verscheen op het vertrekbord op het perron de mededeling dat de trein naar Haarlem niet verder reed dan Beverwijk ivm herstelwerkzaamheden. Even later werd dit ook omgeroepen, maar het grootste deel van het bericht was onverstaanbaar door een binnenrijdende trein.
Waarom wordt dit niet tijdig meegedeeld, als wij dit hadden geweten hadden we in de trein naar Amsterdam kunnen stappen en via Sloterdijk naar Haarlem kunnen reizen. Nu waren we genoodzaakt om naar huis terug te keren en per auto te reizen. Anders waren we te laat op onze bestemming aangekomen. We konden er immers ook niet op vertrouwen dat de volgende trein wel naar Haarlem zou rijden.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 6 juni 2015, 16:39

Welkom op het NS Serviceforum pinguin60. Ik heb het even nagekeken. Dat was de enige trein die uitviel in verband met de herstelwerkzaamheden. Het controlecentrum wist pas kort tevoren dat dit nodig was ivm zeer belangrijke werkzaamheden, zij het kortstondig. Soms komt dit voor. Wanneer dit eerder bekend was geweest hadden we het uiteraard tijdig opgenomen in onze reisplanner. Ik snap dat bij zo'n bericht het vertrouwen even weg is, al reed de volgende trein wel weer gewoon.
Bekijk origineel

2 reacties

Welkom op het NS Serviceforum pinguin60. Ik heb het even nagekeken. Dat was de enige trein die uitviel in verband met de herstelwerkzaamheden. Het controlecentrum wist pas kort tevoren dat dit nodig was ivm zeer belangrijke werkzaamheden, zij het kortstondig. Soms komt dit voor. Wanneer dit eerder bekend was geweest hadden we het uiteraard tijdig opgenomen in onze reisplanner. Ik snap dat bij zo'n bericht het vertrouwen even weg is, al reed de volgende trein wel weer gewoon.
Dank voor uw reactie. Maar ik kan me niet voorstellen dat deze informatie niet een paar minuten eerder beschikbaar was, dat had net het verschil gemaakt.

Reageer