Waarom kan de NS niet vlug en goed anticiperen op gestrande mensen en storingen ?

• 18 januari 2019
  • 17 reacties
  • 710 Bekeken

Net omstreeks 22:00 uur is er een seinstoring tussen breda en Tilburg, mensen moeten 1,5 uur wachten in de bittere kou, tot de NS actie gaat ondernemen om de gestrande reizigers naar hun bestemming te vervoeren.
Als er geen treinen kunnen rijden, zet dan aub gewoon bussen in, naar Tilburg eindhoven den Bosch en rotterdam.
Mijn collega moet 1,5 uur wachten, en dan eindelijk rijdt er een trein naar Gilze rijen, wat een onzin, rij gewoon met de bus naar den Bosch,maar nee ze moet weer wachten waarschijnlijk in Gilze rijen.
Wat een onzin allemaal,en dat in deze kou?
Schaam je diep Grote Ns en wij klanten maar te veel betalen om vervoert te kunnen worden.
Sgame on you ! ! !

17 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Net omstreeks 22:00 uur is er een seinstoring tussen breda en Tilburg, mensen moeten 1,5 uur wachten in de bittere kou, tot de NS actie gaat ondernemen om de gestrande reizigers naar hun bestemming te vervoeren.Als er geen treinen kunnen rijden, zet dan aub gewoon bussen in, naar Tilburg eindhoven den Bosch en rotterdam.

Erg vervelend, maar er staan natuurlijk niet op elk station 24/7 reservebussen + chauffeurs te wachten op verstoringen. Dat duurt gewoon even om geregeld te krijgen.
Dit is de grootste onzin wat u kan verkondigen, De NS is een grote organisatie met veel macht en jullie moeten er 1,5 uur over doen om bussen te regelen ! ! !
Kan er bij mij niet in.
Stel je voor als er door een storing mijn laatste trein niet kan halen, wie gaat mij naar huis brengen ? De NS ! ! !
Laat me niet lachen, ga je in Utrecht naar de klanten service en zeg je dat er geen treinen meer rijden naar woerden omdat ik in den Bosch moest wachten omdat er een suïcidaal persoon zich wilde ophangen, wordt je geadviseerd om een taxi te nemen voor eigen kosten.
Ik heb er toch niet om gevraagd! ! ! Maar nee ik moest 30 tot 60 euro betalen aan de taxi anders kon ik op het station van Utrecht centraal overnachten.
Gewoon te belachelijk voor woorden, en dan zeggen ze dat de NS klantvriendelijk is.
Shame shame on you
Reputatie 7
Badge
Dit is de grootste onzin wat u kan verkondigen, De NS is een grote organisatie met veel macht en jullie moeten er 1,5 uur over doen om bussen te regelen ! ! !

Er treedt een storing op, dan moet eerst duidelijk worden vanuit ProRail dat het een grote/langdurige storing betreft.
Dan moeten busbedrijven worden gecontacteerd om alternatief vervoer te regelen. Die bedrijven moeten vervolgens hun chauffeurs thuis opbellen om een bus te komen halen en daarmee naar het betreffende station te rijden. Dat is niet in 10 minuten geregeld. Anderhalf uur is eigenlijk nog snel.

Op de rest van het bericht ga ik niet reageren.
Badge
Ik denk dat de NS bij de volgende verstoring Jeffrey45 kan bellen om alles in 10 minuten te regelen, toch fijn dat mensen met zulke mogelijkheden zich vrijwillig aanbieden.

Laat je je gegevens nog even achter zodat we je daadwerkelijk kunnen inzetten zodra dit nodig is bij een verstoring?
Goedemorgen jeffrey45 en welkom bij de NS Community!

Ik kan me voorstellen dat je jouw frustratie kwijt wilt na zo'n situatie, maar de manier waarop je het nu brengt is totaal ongepast. Je mag de gegeven uitleg accepteren en het er mee eens zijn of niet, wat o.a. mrfreeze heeft aangegeven is wel correct. Vervangend vervoer moet geregeld worden, personeel moet aantreden, de bussen moeten op locatie komen, et cetera. Daar gaat nu eenmaal tijd overheen. Ook voor ons is het van belang om alles zo snel mogelijk weer op orde te krijgen en alle reizigers zo snel mogelijk op hun bestemming te brengen.

Je bent van harte welkom om je onvrede te uiten op deze Community en daarover te discussiëren, ook daar is het voor, maar dan wel op een fatsoenlijke manier, met respect jegens de andere gebruikers en je houdend aan onze huisregels. Denk hieraan.
Reputatie 4
Ik kan me de boosheid heel goed voorstellen. Op veel stations zijn er nauwelijks of geen verwarmde wachtruimtes meer. 10 minuten of een kwartier wachten is dan nog te doen maar langer is bij deze temperatuur toch wel heel vervelend.
Denkt men bij de NS wel eens in andere dan de normale oplossingen. Een station is in de meeste gevallen toch wel vanaf 1 kant nog bereikbaar. Zou het dan niet mogelijk zijn om er een treinstel naar toe te sturen om de reizigers in elk geval warm te houden tijdens het wachten? Zoiets moet toch veel sneller te regelen zijn dan busvervoer. Is er wel eens over zo een soort oplossing gedacht of moeten alle reizigers zich in een poolpak kleden? Er kunnen dan maar half zoveel reizigers in de trein vanwege de super dikke kleding, maar de verwarming kan wel uit😀
Badge
Bij een sein- en wisselstoring rijdt er geen enkele trein omdat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Het is dus niet mogelijk om er een trein naartoe te rijden. Daarbij zou er dan op elke halte/station een trein moeten staan, die moeten er dan wel zijn inclusief personeel.

En voor de onverwarmde wachtlocaties moet he bij ProRail zijn aangezien die daarvoor verantwoirdelijk is.
Reputatie 6
Wel jammer dat Prorail geen community heeft zoals NS. Op de NS-community worden zovaak zaken aangekaart die eigenlijk niet op het bord van NS horen, zoals hierboven de wel of niet verwarmde wachtplekken. Toch wordt er dan gewoon over gediscussieerd. Het heeft met je treinreis te maken. De meeste reizigers weten niet wat bij welke partij hoort. Dat kan je ook niet verwachten. NS is zichtbaar en daar reist men mee, het station wordt in het algemeen aangeduid als "NS-station" dus NS wordt gezien als verantwoordelijk hiervoor. Logisch toch.
Ik denk dat de NS bij de volgende verstoring Jeffrey45 kan bellen om alles in 10 minuten te regelen, toch fijn dat mensen met zulke mogelijkheden zich vrijwillig aanbieden.

Laat je je gegevens nog even achter zodat we je daadwerkelijk kunnen inzetten zodra dit nodig is bij een verstoring?

Nee de NS moet tenallertijde voorbereid zijn voor deze omstandigheden, slaat gewoon nergens op.
En ik heb heel veel voorbeelden
Reputatie 7
Badge +3
Betaalt u dan ook de rekening voor het ten alle tijden voorbereid zijn voor al dit omstandigheden?

Gooi er nog even tig miljoen euro tegenaan en je kunt op elk groot station bussen klaar hebben staan. Maar dan niet klagen dat de treinkaartjes schrikbarend duurder worden.
Betaalt u dan ook de rekening voor het ten alle tijden voorbereid zijn voor al dit omstandigheden?

Gooi er nog even tig miljoen euro tegenaan en je kunt op elk groot station bussen klaar hebben staan. Maar dan niet klagen dat de treinkaartjes schrikbarend duurder worden.

Waarom zou ik dat moeten doen? De Grote NS is toch heer en meester in deze kwestie.
Als de Grote NS diensten aanbied dan moeten ze ook eerlijk zijn met hun berichtgeving en niet allerlei smoesjes gaan verzinnen om goederen treinen voorrang te geven.
Gewoon open en eerlijk zijn met de berichten daar zijn klant en reizigers beter van gediend.
In die half uur vertraging heb ik meer dan 3 goederentreinen langs zien denderen, het is toch niet gek dat ik deze frustratie post.
Het is gewoon simpel nadenken en er achter komen dat het gewoon stinkt dat hele NS gedoe.
Ik snap dat je gefrustreerd bent, jeffrey45.

Misschien heb je iets aan deze pagina. Hier lees je waarom goederentreinen soms voorrang krijgen.
Ik snap dat je gefrustreerd bent, jeffrey45.

Misschien heb je iets aan deze pagina. Hier lees je waarom goederentreinen soms voorrang krijgen.

Goedemorgen
NEe ik ben niet gefrustreerd,maar geef dan wel het juiste informatie aan de reizigers door.
En niet een stroom/ wisselstoring.
Badge
Beste Jeffrey45, tegen beter weten in reageer ik toch nog even.

De NS bepaalt niet welke trein er wel of niet rijdt dat doet ProRail welke de beheerder is van de infra waar de treinen over rijden en ProRail doet ook de Trein verkeersleiding. De NS krijgt bij een verstoring de informatie door van ProRail en het enige wat de NS doet is de reizigers informeren met de informatie welke beschikbaar is.

Dat er wellicht wel goederentreinen door zijn gereden kan komen doordat bv dieseltreinen waren of dat het spoor waar deze treinen overheen moesten wel beschikbaar was. Ook kan het zijn dat deze goederentreinen ergens in het weiland stilgezet zijn en daar moesten gaan wachten. Met reizigerstreinen proberen we zoveel mogelijk te stoppen bij stations/haltes bij calamiteiten waarvan we nog niet weten hoe lang deze gaan duren.

De NS gaan echt geen dingen verzinnen om treinen maar niet te laten rijden, daar hebben we bj de NS helemaal niets aan en bezorgd de medewerkers van de NS ook alleen maar extra werk.

Er treedt een storing op, dan moet eerst duidelijk worden vanuit ProRail dat het een grote/langdurige storing betreft.
Dan moeten busbedrijven worden gecontacteerd om alternatief vervoer te regelen. Die bedrijven moeten vervolgens hun chauffeurs thuis opbellen om een bus te komen halen en daarmee naar het betreffende station te rijden. Dat is niet in 10 minuten geregeld. Anderhalf uur is eigenlijk nog snel.

Het is weliswaar misschien niet in 10 minuten te regelen, maar wel in 60 als je NS mag geloven:

2. NS zorgt binnen 60 minuten nadat een verstoring is opgetreden voor vervangend vervoer.
3. In afwijking van het tweede lid, vangt NS tijdens de spits binnen 60 minuten nadat een verstoring is opgetreden met de inzet van vervangend busvervoer aan en zorgt dat deze na 75 minuten op de gewenste sterkte is
Reputatie 7
Badge +3
Het is weliswaar misschien niet in 10 minuten te regelen, maar wel in 60 als je NS mag geloven:

2. NS zorgt binnen 60 minuten nadat een verstoring is opgetreden voor vervangend vervoer.
3. In afwijking van het tweede lid, vangt NS tijdens de spits binnen 60 minuten nadat een verstoring is opgetreden met de inzet van vervangend busvervoer aan en zorgt dat deze na 75 minuten op de gewenste sterkte is

U hebt 1.weggelaten" : "voor zover mogelijk"
Badge +3
De aard van de verstoring is natuurlijk ook van belang. Bij een aanrijding met een persoon weet je zeker dat het meerdere uren zal duren voordat er weer treinen kunnen rijden, en kan je snel aan de slag met bussen 'bestellen'. Dit gaat via één centrale maatschappij (concessiehouder), die dan op hun beurt weer lokale busvervoerders kan inzetten. Gaat nogal wat tijd overheen dus.

Bij een sein/wisselstoring of andere verstoring (denk aan aanrijding met dier, tak op spoor, defecte trein) die naar verwachting redelijk snel opgelost kan worden wacht men meestal wat langer voordat er bussen ingehuurd worden, want tegen de tijd dat die ter plaatse zijn kan de verstoring goed alweer voorbij zijn.

En vaak zijn er ook nog wel omreis-mogelijkheden (trein) of kan je verder met streekvervoer. Om dit gratis te maken voor treinreizigers moet er eerst gecommuniceerd worden met de betreffende vervoerder(s), en zullen er voor bijv. metro de nodige poortjes open gezet moeten worden.

Reageer