beantwoord

Waarom kan ik wel voor de trein met mijn betaalpas inchecken, maar waarom kan ik niet met mijn betaalpas de fietsenstalling in?

• 17 September 2023
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

Waarom kan ik wel voor de trein met mijn betaalpas inchecken, maar niet met mijn betaalpas de fietsenstalling in? 

icon

Beste antwoord door Thom 17 September 2023, 20:02

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Deze wijze van reizen en betalen is pas geïntroduceerd. Op dit moment kunt u er een reis mee maken tegen vol tarief en dat is het. Verdere zaken worden ontwikkeld, maar moeten wel eerst goed werken voor ze worden ingevoerd. Eerlijk gezegd denk ik niet dat als eerste de pas voor de fietsenstalling geschikt zal worden gemaakt, al snap ik best dat dat voor u aantrekkelijk kan zijn. Er zal nog wel wat water door de Maas stromen voor het de ov-chipkaart gedeeltelijk kan vervangen. 

Badge +3

NS Fietsenstallingen zijn in principe toegankelijk voor alle reizigers, maar bij zelfservice stallingen is er inderdaad een ov-chipkaart nodig. Om logische redenen…

Je kunt (bij toegang met een ov-chipkaart zonder stallen op rekening) natuurlijk wel afrekenen met een bankpas.

Sterker nog, dat zal wel moeten want met het saldo van een kaart kun je niet betalen voor fiets-gerelateerde producten (dus ook geen OV-fiets huren en zo).

Neemt niet weg dat je met bijv. een e-ticket of kaartje uit automaat niet de stalling binnen mag. Dat is wel vreemd want een bankpas verschilt weinig van een anonieme ov-chipkaart.

Reageer