Waarom kon de Intercity geen extra stop maken bij storing?

• 7 november 2014
  • 6 reacties
  • 227 Bekeken

EVA zegt:Welkom bij de klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Er is een stroomstoring tussen Assen en Hoogeveen. Drie stampvolle bussen brengen passagiers van Assen naar Hoogeveen. Na tien minuten dendert een halflege intercity voorbij. Waarom stopte die niet - voor een keer - in het kille Hoogeveen? (29 oktober jl.)
EVA zegt:Heeft u een vraag over de Reisplanner en de kosten van een treinreis?
U zegt:Nee EVA. Lees de vraag.
EVA zegt:Ok, dat was niet wat u bedoelde. Wat wilt u vragen?
U zegt:Zie de vraag.
EVA zegt:Wat wilt u vragen?
U zegt:Dit werkt niet Wat werkt er wel?
EVA zegt:Ik heb er even moeite mee. Wilt u misschien contact opnemen met de klantenservice?
U zegt:Dat lijkt me duidelijk.
EVA zegt:Hier weet ik helaas niets over. Sorry, maar ik kom er echt niet uit. Ik raad u dan ook aan om alsnog contact op te nemen met de klantenservice. Wilt u dat?
U zegt:Ja, dat wil ik de hele tijd al.
EVA zegt:NS Klantenservice is op dit moment geopend (tot 22.00 uur vanavond) en bereikbaar via 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt ook een reactie achterlaten op het NS Serviceforum. Kan ik u nog ergens anders mee helpen?

6 reacties

Reputatie 4
Badge
U heeft overduidelijk nog nooit van het begrip Chatbot gehoord.

Contact met personeel van de NS klantenservice krijg je openbaar via dit forum, Twitter en Facebook of privé door te bellen of Eva te vragen om een e-mail te sturen. Vraag haar gewoon, "Wil je een e-mail sturen?" en ze helpt je meteen.
Als er staat Hiernaast kunt u een gesprek voeren met onze virtuele medewerker. EVA is geen echt persoon maar kan u wel overal mee helpen.

Dan verwacht je zomaar dat Eva je overal mee kan helpen.
Reputatie 1
Ehh Jaap, ooit weleens van 'bots' gehoord?
Ik moet de eerste menselijke chatservice bij een klantenservice nog ontdekken.
Je kan natuurlijk ook gewoon een reactieformulier geven.
Reputatie 4
Badge
Nee, want dan slaan mensen te gemakkelijk de Eva filtering over. Er staat duidelijk genoeg in de rechter kolom dat menselijk contact mogelijk is door via de Eva-module een mail te sturen. Maar doordat de Eva module prominent in beeld staat zal die 'vragen die zelfs een chatbot kan beantwoorden' wegfilteren uit de mails die bij de klantenservice terecht komen. Ik kan me eigenlijk niet herinneren of die e-mailmogelijkheid altijd al zo duidelijk vermeld wordt op de Eva-pagina.
Welkom op het forum jaap mosk!

Onze virtuele medewerker Eva is zoals je gemerkt hebt niet in staat om specifieke vragen over onverwachte storingen te beantwoorden. Ook voor mij is het ruim een week na dato lastig om deze informatie nog te achterhalen. Het komt er in ieder geval op neer dat er vaak geen ruimte is om een Intercity een extra tussenstop te laten maken, omdat dit tot gevolg kan hebben dat een latere overstap niet meer te halen is voor andere reizigers. Wat ook meespeelt is dat er voor elke trein een treinpad wordt gereserveerd voor een bepaalde tijd. Als een trein vertraging oploopt, kan een volgend treinpad al gereserveerd zijn voor een andere trein. Dit levert nog meer vertraging op en dat willen we graag voorkomen. Als je op 31 oktober meer dan 30 vertraging hebt opgelopen vanwege de storing, kom je overigens in aanmerking voor 'Geld Terug bij Vertraging. Klik hier voor meer info over deze regeling.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer