beantwoord

Waarom kun je (bijna) niet betalen met creditcard

• 13 september 2014
  • 4 reacties
  • 828 Bekeken

Ik ben nederlander, en woon in het buitenland. Ik heb geen nederlandse bankrekening, maar kom - net als veel buitenlandse toeristen of zakenmensen- vaak in Nederland en gebruik dan vaak de trein.

Het is -behalve op Schiphol- onmogelijk om kaartjes te kopen of je OV-chipkaart op te waarderen of etickets te kopen, want dant kan alleen met een NL-bankpas (of maestropas, maar dat bestaat alleen maar in Nederland).

Waarom geen Vida/Mastercard mogelijkheden? op Schiphol kan het wel?
icon

Beste antwoord door Tochjo 13 september 2014, 11:10

Het is recentelijk juist mogelijk gemaakt bij bijna alle kaartautomaten te betalen met creditcard. Voor betalingen met creditcard is een pincode vereist. Ook geldt voor betalingen met VISA en Mastercard een toeslag van € 0,50.

Op 12 augustus 2014 was 90% van de kaartautomaten geschikt voor uw creditcard. Sinsdien zijn er meer kaartautomaten geschikt gemaakt voor betalen met creditcard. U kunt in dit document zien op welke stations het momenteel (de lijst is van 12 september) wel en niet mogelijk is. De kaartautomaten op stations waar het nog niet mogelijk is, zullen de komende tijd worden aangepast.
Bekijk origineel

4 reacties

..PS: als het een kwestie van geld is, nu ook al wordt er op Schiphol een toeslag gevraagd van 0,50€ voor het gebruik van de creditcard, ik denk dat velen daartoe gewoon bereid zijn dat te betalen.
Badge +3
Het is recentelijk juist mogelijk gemaakt bij bijna alle kaartautomaten te betalen met creditcard. Voor betalingen met creditcard is een pincode vereist. Ook geldt voor betalingen met VISA en Mastercard een toeslag van € 0,50.

Op 12 augustus 2014 was 90% van de kaartautomaten geschikt voor uw creditcard. Sinsdien zijn er meer kaartautomaten geschikt gemaakt voor betalen met creditcard. U kunt in dit document zien op welke stations het momenteel (de lijst is van 12 september) wel en niet mogelijk is. De kaartautomaten op stations waar het nog niet mogelijk is, zullen de komende tijd worden aangepast.
DAT IS GOED NIEUWS!!
ik ga het deze week meteen proberen!! bedankt voor de snelle reactie
Beste Frans van den Broeke, Welkom op het NS Serviceforum. Goed om te lezen dat je heel erg blij bent! Het antwoord van Tochjo is immers helemaal juist. 😉 Een lang gekoesterde wens van reizigers en NS is in vervulling gegaan. Bij een groot deel van de kaartautomaten en balies van NS is het nu mogelijk om met een creditcard (Vpay, Maestro, VISA en MasterCard) te betalen. Hierdoor is het bijvoorbeeld voor veel toeristen (of Nederlanders in het buitenland zoals in jouw geval ;-)) een stuk makkelijker om een kaartje te kopen.

Helaas is het nog niet op ieder verkooppunt mogelijk. Dit komt doordat bepaalde automaten (technisch) ongeschikt blijken voor de betaling met een creditcard. Deze 136 automaten, verspreid door heel het land, zullen begin september worden vervangen.

Ik heb je topic verplaatst naar 'Op het Station' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer