beantwoord

Waarom ligt er veel ontlasting op het spoor van perron 1b van Rotterdam CS?

• 19 september 2014
  • 4 reacties
  • 2346 Bekeken

Vreemd is het er veel ontlasting ligt tussen de rails. Naast het feit dat smerig is stinkt het er ook nog. De enige trein die er stopt is die uit Hoek v. Holland en Vlaardingen en er zitten naar mij idee geen toiletten in. Of misschien toch voor het personeel? Graag wil ik weten of dit wordt schoonmaakt en hoe de NS dit denkt te voorkomen. Met vriendelijke groet, Ben
icon

Beste antwoord door Loes 19 september 2014, 19:42

Vreemd is het er veel ontlasting ligt tussen de rails. Naast het feit dat smerig is stinkt het er ook nog. De enige trein die er stopt is die uit Hoek v. Holland en Vlaardingen en er zitten naar mij idee geen toiletten in. Of misschien toch voor het personeel? Graag wil ik weten of dit wordt schoonmaakt en hoe de NS dit denkt te voorkomen. Met vriendelijke groet, Ben

Hoi Ben,

Het is inderdaad erg vies als er ontlasting op de rails ligt. Het type trein dat daar rijdt is van het type SGMM, de SGMM2 heeft inderdaad geen toilet aan boord, de SGMM3 wel en helaas loost dat toilet direct op de rails. Het is overigens verboden om tijdens stationnement het toilet te gebruiken in dit type trein, maar helaas luisteren de meeste reizigers daar niet naar. Het gevolg is dus veel ontlasting op het spoor.

Wie het exact regelt om schoon te maken durf ik werkelijk waar niet te zeggen. Ik zie geregeld schoonmakers in het spoor het schoonmaken, maar misschien weet een ander forumlid wie dit regelt.

Ik hoop dat er snel toiletten met biobak komen en deze toiletten verleden tijd zijn, want alle nieuwe treinen worden nu altijd voorzien met biobak. Het treinpersoneel heeft overigens geen eigen toilet aan boord.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Ben,

Het is inderdaad erg vies als er ontlasting op de rails ligt. Het type trein dat daar rijdt is van het type SGMM, de SGMM2 heeft inderdaad geen toilet aan boord, de SGMM3 wel en helaas loost dat toilet direct op de rails. Het is overigens verboden om tijdens stationnement het toilet te gebruiken in dit type trein, maar helaas luisteren de meeste reizigers daar niet naar. Het gevolg is dus veel ontlasting op het spoor.

Wie het exact regelt om schoon te maken durf ik werkelijk waar niet te zeggen. Ik zie geregeld schoonmakers in het spoor het schoonmaken, maar misschien weet een ander forumlid wie dit regelt.

Ik hoop dat er snel toiletten met biobak komen en deze toiletten verleden tijd zijn, want alle nieuwe treinen worden nu altijd voorzien met biobak. Het treinpersoneel heeft overigens geen eigen toilet aan boord.
Even ter aanvulling op hetgeen Loes schreef.
Standaard rijdt op de Hoekse Lijn (ROtterdam Centraal - Maassluis-West v.v. resp. Hoek van Holland Haven/Strand v.v.) de SGMm3 en die heeft toiletten aan boord die rechtstreeks op rails lozen.
De SGMm2 wordt doorgaans tijdens de spits ingezet.

Troost u met de gedachte dat de problemen maart/april 2017 opgelost zullen zijn omdat dan de Hoekse Lijn bij NS zal worden opgeheven.

Wist je trouwens dat de stationstoiletten zich ook bij spoor 1b bevinden?
Maar daar moet je €0,50 betalen en als er een SGMm3 staat is dat dan toch voordeliger. Vaak zie je bij aankomst van een trein mensen bij de 1e klas instappen, naar het toilet gaan om vervolgens de trein weer te verlaten en vaak ook nog het perron verlaten via de uitgang die langs de stationstoiletten voert.
Bah smerig! Dat kost voor hun dan ook geen drol! Op het station betaal je 0, 50 €. Dat scheelt iedereen 50 cent dus! :8
Beste ansemsdevries, Welkom op het NS Serviceforum. Het antwoord van Loes is juist, daarnaast is ook de aanvulling van Hans zeer nuttig. Ik zet je signaal hierover door, zodat dit kan worden opgepakt. Hopelijk is het snel opgeruimd en zal je geen last meer hebben van nare luchtjes. Ik heb je topic verplaatst naar 'Op het Station' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer