beantwoord

Waarom maar één bus per uur vanaf Rotterdam naar Dordrecht

Ik sta nu al 65 minuten te wachten en er is al 1 één bus op rotterdam aangekomen. Daar kon ik net niet in. Verder staan er nog zo''n 300 man te wachten.

Het ns personeel beweert dat er 20 bussen zijn ingezet. Dan zouden er om de 3 minuten een bus moeten zijn. Een bus reis op en neer dordrecht kost ongeveer 30 a 40 minuten. Conclusie. Er wordt maar één bus ingezet.

Foei voor het liegen. Foei voor het niet inzetten van voldoende bussen. En helemaal Foei voor de staatssecretaris Dijksma dat ze dit toestaat.

Wanneer wordt er eens concurrentie toegelaten op het spoor dat we dit monopolie gedrag kunnen aanpakken?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 29 juni 2016, 11:42

Spijtig te lezen dat je een slechte ervaring had met de inzet van vervangend busvervoer. Ik kan niet achterhalen hoeveel bussen we hebben geregeld. Het kan heel goed zijn dat we er inderdaad 20 besteld hebben, maar dat die niet tijdig gearriveerd zijn. We zijn afhankelijk van meerdere factoren. Het enige dat ik voor je kan doen is jouw verhaal doorspelen naar de operationeel manager van betreffende regio. Op die manier kunnen we dit meenemen in de evaluatie van deze verstoring.
Bekijk origineel

10 reacties

Spijtig te lezen dat je een slechte ervaring had met de inzet van vervangend busvervoer. Ik kan niet achterhalen hoeveel bussen we hebben geregeld. Het kan heel goed zijn dat we er inderdaad 20 besteld hebben, maar dat die niet tijdig gearriveerd zijn. We zijn afhankelijk van meerdere factoren. Het enige dat ik voor je kan doen is jouw verhaal doorspelen naar de operationeel manager van betreffende regio. Op die manier kunnen we dit meenemen in de evaluatie van deze verstoring.
Er is een te kort aan bussen vanwege de vakanties die nu op gang komen.
Het beste is om in juni-juli en augustus niet met de trein te reizen (veel werkzaamheden en een tekort aan bussen).

ongeveer 2 weken geleden werd er door de NS geadviseerd om maar niet op pad te gaan met de trein als je in de buurt van Schiphol moest zijn (dat rijmt!). vooral omdat ze geen voldoende bussen konden inzetten.
Er waren extra werkzaamheden aan het spoor wat blijkbaar niet goed werd uitgevoerd want gisteren ging het goed mis op de schiphollijn (maar nu dwaal ik af...)
NS betaalt de bussen uiteindelijk niet. Dus dat moet niet uitmaken. Bij een storing aan de infrastructuur betaalt Prorail het vervangend vervoer. Het is gewoon moeilijk om zoveel bussen te regelen.
Voor de klant maakt het niet uit wie de bussen betaald, bij de Albert Heijn verwijzen ze je ook niet naar de slager als het vlees niet goed is.
Bij een verstoring wordt je naar de "NS bussen" verwezen, niet naar de Prorail bussen.

Punt is wel dat de meeste werkzaamheden plaats vinden in de zomermaanden en vakantietijd, dan moet de NS ook niet roepen dat ze niet aan bussen kunnen komen, dat wisten ze van tevoren.
Ik vind het ook raar dat NS niet kan achterhalen wat er is gebeurt, of er inderdaad 20 bussen zijn besteld en waarom ze dan niet op tijd zijn geweest, want NS is dat wel verplicht om binnen 1 uur te regelen.
@Bob
Ik gaf alleen aan dat ns niet expres weinig bussen bestelt, omdat het ze anders geld zou kosten. Bij infrastoringen betaalt Prorail uiteindelijk. Dat het busvervoer niet op orde was, staat hier los van.
@treinspotter123. Was ook geen aanval op jou, maar aanvullend.
Reputatie 4
Lijkt me een onaangename situatie. Maar ik schat dat een enkele reis naar Dordrecht al 30 tot 40 minuten kost per bus. Vandaar dat het behoorlijk wat tijd kost...
Om bussen te regelen ? Die komen ws niet uit Dordrecht.

Het kost teveel geld en dat wil NS niet betalen, dat is het echte probleem.
We zijn 10 over vertrokken en komen net aan 35 dus 25 minuten. Ook misschien 2 bussen. Nog lang niet voldoende en zeker niet de 20 die men aan de wachtende passagiers meld

Reageer