beantwoord

Waarom reed de trein vanuit Roosendaal (V. 16.36 uur) niet door richting Vlissingen?

• 21 november 2017
  • 16 reacties
  • 323 Bekeken

Reputatie 2
Afgelopen middag stapte ik vanaf Rotterdam Blaak op de intercity richting Vlissingen (V. 15.54). Op het station hoorde ik al via de intercom dat er wat met het spoor zou zijn in Roosendaal. De trein waar ik in zit, zou niet verder rijden dan Roosendaal. De conducteur had ons via de intercom gemeld dat we moesten overstappen op de intercity richting Vlissingen (V. 16.36 uur). Net voordat de trein stopt op Roosendaal, wordt er duidelijk dat die trein niet meer naar Vlissingen zou gaan, maar naar Bergen Op Zoom. Op de app heb ik verder nergens iets gezien van een storing.

Er was dus iets met het spoor in Roosendaal, maar waarom kan de trein vervolgens niet doorrijden richting Zeeland?
icon

Beste antwoord door Momo 21 november 2017, 18:44

Nee, zie ik ook niet op NS site of op Rijdendeteinen.nl

Maar ProRail meldt:
Vanwege een verslechterde toestand van het spoor, rijden de treinen tussen BergenopZoom en Rilland met wat vertraging. Monteurs zijn al druk bezig het probleem op te lossen

https://twitter.com/OVDRail_John/status/932994600565960704

NS zal dan om Roosendaal - Amsterdam wel op tijd te laten rijden een knip in Roosendaal hebben gemaakt.

Misschien heb ik het in het snel voorbij lopen wel verkeerd gelezen en stond er "vanwege een defect spoor".:8
Bekijk origineel

16 reacties

Badge +3
Welkom op het forum!

Op dit moment is er inderdaad niets vanuit Amsterdam/Rotterdam dat verder gaat dan Roosendaal.

Vanaf Blaak zijn er vanaf 11:54 enkele ook maar tot Roosendaal gegaan, en sinds 16:54 geen enkele meer direct naar Vlissingen. Zie https://www.ovtijden.com/avtdag/RTB/20171121

Tussen Roosendaal en Vlissingen wordt gependeld dus je vertraging zal niet al te groot zijn maar je moet dus wel overstappen (spoor 4a naar 4b).

Zie o.a. http://spoorkaart.mwnn.nl
Reputatie 7
Badge +2
TB7 scherm in de stalling op Delft gaf in de gele balk aan vanwege een defecte trein.
Gezien rond 17.30
Reputatie 2
In eerste instantie dacht ik dat de vertraging mee viel. Helaas heb ik toch een half uurtje op station Bergen Op Zoom te wachten omdat de trein zonder reden niet door reed naar Vlissingen.

Wel jammer, want deze intercity bleef een half uur staan om vervolgens weer terug te rijden naar Bergen Op Zoom
Reputatie 2
@Momo

Op de NS app zelf heb ik geen storingen gezien
Reputatie 7
Badge +2
Nee, zie ik ook niet op NS site of op Rijdendeteinen.nl

Maar ProRail meldt:
Vanwege een verslechterde toestand van het spoor, rijden de treinen tussen BergenopZoom en Rilland met wat vertraging. Monteurs zijn al druk bezig het probleem op te lossen

https://twitter.com/OVDRail_John/status/932994600565960704

NS zal dan om Roosendaal - Amsterdam wel op tijd te laten rijden een knip in Roosendaal hebben gemaakt.

Misschien heb ik het in het snel voorbij lopen wel verkeerd gelezen en stond er "vanwege een defect spoor".:8
Badge +3

Woeha, zojuist deze foto via Twitter :D

Reputatie 7
Badge +2
Dat ja :S
Kun je nagaan hoe goed ik oplet als het niet mijn eigen treinreis betreft. Onthou alleen het woord defect en associeer het gelijk met een trein. Zal wel komen omdat ik laatst 3 keer in 5 dagen tijd op HS uit de trein geknikkerd werd vanwege een defecte trein bij Delft :@
Dat blijft dan wel hangen 😛
Reputatie 7
Badge +3
Vreemd dat dit gebeurt. Het traject Roosendaal-Vlissingen ligt al jaren om het andere weekend plat voor onderhoudswerk en dan nog is het spoor niet op orde.
Reputatie 2
@Tamzin
Meestal ligt de dienstregeling in Zeeland vaker plat door een aanrijding met een persoon dan door een technisch probleem. (http://kpi.prorail.nl/website/infra/nl/ )
Badge +3
@Tamzin
Meestal ligt de dienstregeling in Zeeland vaker plat door een aanrijding met een persoon dan door een technisch probleem. (http://kpi.prorail.nl/website/infra/nl/ )

Eens kijken wat de kpi stats voor 21-11 dan zijn voor Roosendaal. Verwacht belabberd.

Eindhoven had voorheen (jaren 80 en 90) ook veel te maken met ik noem het maar gewoon springers, omdat er een GGZ instelling grenst aan het spoor (met ontspoorde mensen maar in ieder geval mensen die niet zo goed op hun eigen rails zitten, en morgen weer eentje in mijn taxi, maar dat komt goed verder!).

Dat is nu afgeschermd met hekken (en volgens mij ook met camera's die personen rond het spoor kunnen signaleren) dus prima.
Reputatie 2
De hekken rond het spoor hebben het betreden van het spoor moeilijker gemaakt, wat zorgt voor minder storingen.

Helaas springen er nog steeds mensen bij overgangen met camera toezicht. De afgelopen twee maanden sprongen er weer twee bij een overgang met camera toezicht. Erg triest als ik het weer zie langs komen op het nieuws
Badge +3
De hekken rond het spoor hebben het betreden van het spoor moeilijker gemaakt, wat zorgt voor minder storingen.
Helaas springen er nog steeds mensen bij overgangen met camera toezicht...

Tja, triest genoeg maar ten noorden van Eindhoven (centraal) zijn er helemaal geen overgangen meer tot volgens mij Boxtel.

De dichtstbijzijnde bij dat phychiatrische ziekenhuis hier was in Acht maar daar ligt de weg (sinds een jaar of 20 alweer) onder het spoor door, en in Best gaat de trein onder de grond zoals je wel weet.

Dure oplossing natuurlijk, maar ik denk dat de hoge hekken alleen al genoeg mensen 'die de weg kwijt zijn' tegenhouden, dus dat is winst.
Reputatie 6
Badge
De springtrend in Brabant is nog altijd in volle gang. Je zou zeggen dat al die negatieve aandacht in de media wat op zou leveren met betrekking tot schoolleven en betere omheining rond het spoor. Mooi niet dus.
Badge +3
We gaan zwaar off-topic inmiddels natuurlijk, maar waaghalzen (vlog-boefjes of graffiti spuiters) en springers zijn natuulijk verschillend wat betreft hun beweegredenen om zich ergens te bevinden waar ze niet horen..
Reputatie 2
Springers of waaghalzen houd je soms niet tegen, hoeveel je er ook tegen doet.

Ik begon deze topic over waarom er een trein niet reed. Als ik nu terug kijk op deze week is er wel ondermaats gepresteerd. Maandag ging alles nog goed. Afgelopen dinsdag reed de trein niet meer door. Woensdag viel er weer een trein uit richting Zeeland (vanaf R.dam Centr.) door te veel vertraging. Donderdag viel er boom op de bovenleiding, (konden de NS en Prorail niets aan doen) waardoor er veel vertraging was. En vervolgens vrijdag een wisselstoring tussen Bergen op Zoom en Roosendaal.

Dan kan je wel stellen dat er deze week op het traject Rotterdam - Vlissingen ondermaats is gepresteerd door de NS en Prorail.

Het ging heel lang goed, hopelijk volgende week beter.
Badge +3
Springers of waaghalzen houd je soms niet tegen, hoeveel je er ook tegen doet.
Waaghalzen hebben daar inderaad maling aan, maar een zwaar depri springer (iemand die echt van het padje af is) zal wellicht denken "kut zeg, een hek" en zich bedenken. Dat blijkt wel uit de cijfers bij de Grote Beek hier.

So far so good dus (én geen spoorwegovergangen meer).

Voor de rest volgende week beter ja op Rsd-Vs.. slechter kan het bijna niet worden of er moet een meter sneeuw vallen of zo. 😛

Reageer