Waarom rijd de ic naar Nijmegen vanaf Adam Zuid (16:39) O goed als nooit?

• 3 maart 2015
  • 3 reacties
  • 142 Bekeken

Sinds 2 maanden reis ik tussen Arnhem en Amsterdam zuid en elke dag ren ik naar t station van m'n werk om de trein te halen en dan rijd dat *piep* ding WEER NIET! In de 2 maanden dat ik op dit traject reis ben ik dit al minimaal 8 keer tegen gekomen. Nu weet ik niet maar ik betaal grof geld om met uw treinen te mogen reizen mag ik daar ook een beetje service voor terug verwachten dan !? ik was vandaag bijna in staat om te bellen en te EISEN dat jullie die trein lieten rijden. Door jullie gepruts en geklungel en gewijs " ja maar ProRail" ben ik nu later thuis en ook al een aantal keer te laat op mijn werk.
En kom niet aan met ja maar ProRail. Ik heb een contract( trein abonnement ) met jullie

3 reacties

Reputatie 6
Tsja, het rijden van treintjes is nu eenmaal een erg ingewikkeld proces. Het spoor is erg kwetsbaar en er hoeft maar het minste of het geringste te gebeuren of het treinverkeer wordt ontregeld. Denk maar aan een herfstblaadje op het spoor of een sneeuwvlokje tussen de wissels, te warm weer, te koud weer. Dan hebben we nog de seinstoringen (Prorail), wisselstoringen (Prorail), bevelen van Prorail waardoor treinen niet of anders rijden, bevelen van overheidsinstanties waardoor treinen niet of anders rijden, etc. etc.
Al met al valt het dus wel mee, met slechts acht vertragingen in twee maanden treinen.
Reputatie 1
Badge
dus dat is 8x van rond de 40 reizen (2 mnd= 4 weekx 5 dagen). herlaas is er een soort epidemie van storingen geweest juist rond Utrecht en ook nog alweer in die Schpholtunnel.
En dacht je nou echt dat op hoge toon wat eisen ook maar op iemand daar in zo'N HGB waar NS zijn kantoren heeft enige indruk zal maken?
Weet je op dit moment kan mij dat allemaal niets schelen. Ik ben klant en ik EIS dat die trein gewoon rijd! Daar betaal ik voor! En ja dat is heeeeeel onredelijk en heeeeeel kortzichtig waarschijnlijk maar is het dan zo raar? Ik betaal voor een dienst en krijg gewoon niet waarvoor ik betaal?
Als een van jullie beide naar de bakker gaat en de bakker u structureel een croissant minder geeft dan waarvoor u betaald heeft dan wordt u toch ook wel een keer kwaad op uw bakker neem ik aan?
Of is het dan ook tja ach, het is een heel ingewikkeld process, of tja het kan zomaar zijn dat de bakker problemen heeft met zijn leverancier en niet genoeg ingredienten aangeleverd krijgt om uw laatste croissantje ook te maken. Zult u dan nooit een keer kwaad worden op uw bakker of gaat u dan de leverancier lastig vallen? U koopt bij de bakker toch? niet bij zijn leverancier van ingredienten.

En natuurlijk dacht ik niet dat eisen iets helpt maar ik hoop tenminste nog dat ik nog wel het recht heb mijn frustraties te uiten op een forum of moet ik daar ook toestemming voor krijgen van een ProRail bijvoorbeeld?
En ja het is dan misschien maar minimaal 8x op 2 maanden maar dat is mij net minimaal 7x te veel. Helaas ben ik afhankelijk van het OV om op mijn werk te komen ( auto is gewoon niet rendabel omdat mijn werkgever geen fatsoenlijke km vergoeding geeft, max 50 euro per maand!, omdat zij willen dat de werknemers met het OV gaan ivm weinig parkeergelegenheid voor zowel werknemers als klanten)

Reageer