waarom rijdt de trein richting gouda in alphen altijd te al weg, waardoor je je aansluiting mist?

• 26 augustus 2014
  • 4 reacties
  • 359 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Wederom geen goede aansluitong op de rijngouwelijn.

4 reacties

Over welke treinen uit welke richting en om welke tijdstippen praten we dan?
Want over welke aansluitingen hebben we het dan?
Is het de trein uit Utrecht naar Leiden, of juist andersom?

In de praktijk zal het eerder voorkomen dat een trein iets later vertrekt dan dat er te vroeg vertrokken wordt.
Maar kom, verduidelijk uw vraag eens. Wie weet zijn er forum leden (of moderators) die u een duidelijk antwoord kunnen geven.
Beste Rens,

Welkom op het NS serviceforum. Zoals Hertog al aangeeft, is er wat meer informatie nodig om antwoord te geven op je vraag. Zodra die informatie er is, gaan we kijken naar deze aansluiting.
Ik neem regelmatig de IC/Sprinter vanuit Leiden naar Waddinxveen. Buiten de spits moet je dan op Alphen overstappen. Er is een overstap tijd van 2 minuten. Normaal gesproken voldoende omdat je alleen naar de overkant van het perron hoeft te lopen. Maar als de IC vanuit Leiden 3 minuten vertraging heeft en de sprinter richting Gouda stipt op tijd weg rijd mis je de aansluiting en moet je een half uur wachten. Dit is mij helaas al meerdere malen overkomen. Het zou beter zijn als de sprinter richting gouda dan 3 minuten later vertrekt zodat reizigers uit Leiden ook de aansluitng halen. Volgens mij is de dienstregeling zo wel bedoeld.
Bedankt voor je reactie Rens. Ik zie dat je inderdaad 2 minuten overstaptijd hebt. Wanneer er geen vertaging is dan zou je bij deze overstap voldoende tijd moeten hebben om de trein te kunnen halen. Het spoor is kwetsbaar waardoor (kleine) verstoringen zich kunnen voordoen. Wanneer de ene trein vertraagd is dan proberen wij treinen op elkaar te laten wachten. Helaas is dit niet altijd mogelijk omdat de reizigers in de andere trein dan ook weer vertraging kunnen oplopen.

Het plannen van de dienstregeling is een erg ingewikkeld proces. Op een gemiddelde werkdag maken meer dan één miljoen klanten per dag gebruik van onze diensten en het reizen met de trein. Het aanpassen van de dienstregeling van een paar minuten lijkt een simpele handeling, maar zo'n klein aanpassing kan al van grote invloed zijn op de treinloop (van andere treinen). Wij monitoren de dienstregeling continu en mocht uit diverse klachten blijken dat in de praktijk een overstap vaak niet gehaald wordt, dan kunnen wij soms kleine wijzigingen doorvoeren. Mocht je regelmatig in de praktijk ondervinden dat je een overstap mist dan kun je dat aan ons doorgeven via Twitter, Facebook en dit Serviceforum. Zou je dan ook kunnen aangeven hoe laat je de trein neemt?

Reageer