beantwoord

Waarom staan er geen check-uit points op Schiphol bij de roltrappen vanaf het perron naar Schiphol ?

• 8 juli 2014
  • 5 reacties
  • 368 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Uitchecken op Schiphol is een ramp: er staan nergens op een logische plaats als je het perron verlaat check-uit paaltjes; het lijkt wel of de NS de nietsvermoedende tourist wil misleiden en zonder uit te laten checken te laten vertrekken: zeer onlogisch allemaal !
icon

Beste antwoord door Stephan NS 8 juli 2014, 17:36

Hallo woody66,

Welkom op het NS Serviceforum. Op de perrons beneden staan geen check-in/-uit paaltjes, maar boven (Plaza, zoals Dennis aangeeft), staan wel voldoende paaltjes. Deze vindt je direct bij de roltrappen en ook elders in de hal. Ook op andere stations staan de paaltjes niet altijd op het perron, wij proberen hier wel zoveel mogelijk structuur in aan te brengen. Met de komst van de poortjes op steeds meer plekken, zal dit voor iedereen een stuk duidelijker worden. Ik heb je topic verplaatst naar "Op het station", zodat het beter vindbaar wordt.

Groet,
Stephan
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Hoezo? Er staan er heel veel op de Plaza, in een grote rechthoek om de opgangen van de perrons, je komt er altijd langs.
Hallo woody66,

Welkom op het NS Serviceforum. Op de perrons beneden staan geen check-in/-uit paaltjes, maar boven (Plaza, zoals Dennis aangeeft), staan wel voldoende paaltjes. Deze vindt je direct bij de roltrappen en ook elders in de hal. Ook op andere stations staan de paaltjes niet altijd op het perron, wij proberen hier wel zoveel mogelijk structuur in aan te brengen. Met de komst van de poortjes op steeds meer plekken, zal dit voor iedereen een stuk duidelijker worden. Ik heb je topic verplaatst naar "Op het station", zodat het beter vindbaar wordt.

Groet,
Stephan
Als je een NS trein verlaat om vervolgens met de Thalys vanaf hetzelfde perron verder te reizen, dien je eerst naar boven te lopen (met je bagage) om uit te checken. Hetzelfde verhaal als je de Thalys verlaat en eerst weer naar boven moet om bij NS in te checken. Kan dat nou niet anders? Plaats toch een paar van die check-in/-uit paaltjes op die perrons waar NS reizigers op internationale treinen overstappen. Zoals het nu gaat heb je meer tijd nodig om je NS aansluiting te halen als je uit de Thalys stapt.
Als je een NS trein verlaat om vervolgens met de Thalys vanaf hetzelfde perron verder te reizen, dien je eerst naar boven te lopen (met je bagage) om uit te checken. Hetzelfde verhaal als je de Thalys verlaat en eerst weer naar boven moet om bij NS in te checken. Kan dat nou niet anders? Plaats toch een paar van die check-in/-uit paaltjes op die perrons waar NS reizigers op internationale treinen overstappen. Zoals het nu gaat heb je meer tijd nodig om je NS aansluiting te halen als je uit de Thalys stapt.

De meeste reizigers die vanuit Nederland met de Thalys richting België/Frankrijk reizen kopen een vervoerbewijs vanaf hun station van vertrek tot het station van aankomst. Dan hoeft er in Nederland al helemaal niet meer in- of uitgecheckt te worden, ook niet op Schiphol.

En omgekeerd kan uiteraard precies hetzelfde, gewoon een "totaal" vervoersbewijs van het vertrekstation in België/Frankrijk tot aan het station van bestemming in Nederland.
Ik heb gebruik gemaakt van actiekaartjes van Kruidvat voor het stuk van mijn vertrekstation naar Schiphol, omdat ik ten tijde van het boeken op nshispeed (Laagste prijs kalender) niet de mogelijkheid ben tegengekomen om een retour Parijs vanaf mijn vertrekstation te boeken.

Op nsinternational.nl (was nshispeed.nl) krijg ik nu telkens de melding "Er is een fout opgetreden, ga terug" als ik met dezelfde 'laagste prijs kalender' een treinreis probeer te boeken.

Reageer