Waarom staan er geen vertrektijden meer op de blauwe borden in bv Rotterdam CS

• Anonymous
  • 0 reacties
Al een paar keer opgevallen, dat er alleen info op staat over werkzaamheden, terwijl hier toch altijd de vertrektijden stonden van de eerstvolgende treinen.

Ook op Den Haag HS viel me dat op, alleen maar werkzaamheden en geen vertrektijden meer.

Waarom wordt deze essentiele informatie niet meer op de blauwe borden vermeld ?
Ik moest vanmorgen nota bene op de gele staten gaan kijken

10 reacties

Badge
Sinds wanneer is dat? Drie weken terug was dat in elk geval nog niet zo. Alleen staan de door u bedoelde schermen op Rotterdam Centraal m.i. wel op een minder logische plek: in de stationshal, waar je bijv. niet komt als je bij de metro vandaan komt.
Ik bedoel de kleine schermen die hangen ergens boven net na de poortjes. Ja als je van de metro het station inloopt, zoals 80% dat zou doen ? Eerst stonden daar ook al de vertrektijden op. Maar de laatste 2 reizen zag ik alleen werkzaamheden staan, net als bij Den Haag HS, daar zie ik ze al langer niet meer.

Maar die borden hangen nu in de stationshal ? Daar kom je toch als je van de metro naar het station loopt ? Door de poortjes.
Badge
Eerst hingen er net na de poortjes op Rotterdam Centraal, behalve de kleine schermen (met oranje LED'jes), ook TFT-schermen met de vertrektijden van de eerstvolgende treinen. Die TFT-schermen zijn daar al enkele maanden weg. In het hoge gedeelte van de stationshal (als je richting de trams of richting de fietstunnel loopt) staan die schermen nog wel. Maar daar kom je niet als je vanuit het metrostation komt.

Op Den Haag HS hingen de schermen met vertrektijden er onlangs nog wel. Als ze daar weggehaald zijn, is dat maximaal een week of drie geleden gebeurd.
Ik ben voor je aan het uitzoeken waarom de vertrektijden niet meer op de schermen staan macca728. Zodra ik meer informatie heb dan deel ik dat hier. Voor de vindbaarheid heb ik je topic verplaatst naar 'op het station'.
Dank je Femke.

Misschien staan die vertrektijden nu ergens anders, zoals Hendrik zegt, maar ik denk dat de meeste mensen zo van de metro het station inlopen.

En de schermen zijn volgens mij niet veranderd, alleen zag ik alleen maar wzh staan, al was dat maar 2x bij Rotterdam CS, dus wellicht toeval.

Bij Den Haag HS heb ik dat veel vaker gezien, recht als je het station van de voorkant inloopt.
Hendrik heeft trouwens gelijk, de vertrektijden staan inderdaad net als je de hal inkomt, mensen die met de metro aankomen zien die borden dus niet of ze moeten een flink eind terug lopen.

Dus nieuwe vraag aan NS, kunnen die borden niet gewoon boven de poortjes neergehangen worden ?
Dat lijkt mij een stuk logischer, want dan kan iedereen gelijk de tijden zien.
Badge
Ik heb dit (niet als enige trouwens) ook te kennen gegeven bij het NSPanel (zie het bericht met de titel 'Rotterdam Centraal').
Beste macca728, ik heb begrepen dat de vertrekborden nu ergens anders staan. Ik heb je suggestie over de locatie van deze borden doorgegeven. We vinden het prettig wanneer reizigers praktisch met ons meedenken, ik durf alleen niet aan te geven of en wanneer de borden verplaatst worden.
Ja ze staan nu meer aan het begin, waardoor mensen die met de metro aankomen ze niet meer zien.

Ik snap er echt niets van, wie dat bedacht heeft.....
Ik zag trouwens vandaag bij het naar buiten lopen vlak voor de uitgang ook een bord met vertrektijden te hangen. Dat is dus alleen zichtbaar als je vlak bij de uitgang bent en in die richting loopt. Bij Rotterdam CS.

Wat zou daar het nut van zijn ???

Reageer