beantwoord

Waarom stoppen de treinen in Den Bosch tegenwoordig zo ver van de (rol)trap?

• 17 november 2014
  • 12 reacties
  • 449 Bekeken

Wanneer je moet overstappen en slechts 4 of 5 minuten de tijd hebt én je daarvoor met de roltrap naar een ander perron moet, is het een hels karwei om op tijd te zijn. De treinen stoppen niet meer, zoals vroeger, naast of dichtbij de roltrap. De afstand vanuit de laatste coupé lijkt veel meer dan 50 meter! En zo ook de trein waar je dan in over moet stappen!
Ik ben geen student meer, maar ook mijn dochter die studeert in Utrecht en dagelijks moet overstappen ergert zich hieraan. Je moet echt een sprintje trekken om op tijd je trein te kunnen halen. (bovendien zit die laatste coupé altijd helemaal vol met overstappers)
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 17 november 2014, 18:16

Welkom op ons forum Irene en bedankt voor het delen van je vraag. Het kan inderdaad lastig zijn om een overstap te halen wanneer een trein niet bij de trap stopt, maar het is vaak niet te vermijden. Dat kan door de stand van de wissels komen, planning of treinlengte. Het enige wat ik kan adviseren is toch rekening te houden met de plek in de trein. Ik zal het aangeven bij de planners, maar ik vrees dat het technisch niet mogelijk is hier verandering in aan te brengen.
Bekijk origineel

12 reacties

Welkom op ons forum Irene en bedankt voor het delen van je vraag. Het kan inderdaad lastig zijn om een overstap te halen wanneer een trein niet bij de trap stopt, maar het is vaak niet te vermijden. Dat kan door de stand van de wissels komen, planning of treinlengte. Het enige wat ik kan adviseren is toch rekening te houden met de plek in de trein. Ik zal het aangeven bij de planners, maar ik vrees dat het technisch niet mogelijk is hier verandering in aan te brengen.
Klaas-Jan NS,