Waarom stopt beloofde intercity niet in Zaltbommel?

• 8 oktober 2014
  • 2 reacties
  • 243 Bekeken

De te kleine stoptrein van 7.41 was in zaltbommel al vol en moest nog door naar utrecht. Veel reizigers besloten niet in te stappen en te wachten op de beloofde intercity die een extra stop op zaltbommel zou maken om 7.46 uur en eerder in utrecht zou zijn. Hoewel de intercity zowel op de borden als door de conducteur was aangegeven: geen intercity in zaltbommel. Gevolg is wachten op de volgende stoptrein een half uur later.
Waarom klopt de informatie van de ns niet en worden wij als reizigers ook verder niet geinformeerd?

2 reacties

De IC die extra in Zaltbommel zou stoppen is vanaf Sittard opgeheven. Dus hebben ze een nieuwe ingelegd die Zaltbommel-Geldermalsen zou gaan rijden.
Maar helaas kan ik heel de trein niet in een reisplanner vinden, dus waarom hij niet reed is een raadsel.
Ik heb enkel dit..: http://ovtijden.com/arnu/rl/303522/2014-10-08T07:46:00+0200/
De 3522 is blijkbaar opgeheven in verband met een wisselstoring. Zoals Sebastiaan aangeeft zou er een trein met nummer 303522 hebben moeten rijden tussen Zaltbommel en Geldermalsen, maar het is erg vreemd dat de andere stations daar niet bij staan.

Ik heb even op Eindhoven gekeken en daar heeft inderdaad een 303522 gereden van Eindhoven naar Schiphol en is geen rekening gehouden met de extra stop in Zaltbommel. Waar hier de communicatiefout ligt, is voor mij erg onduidelijk, maar zeker voor reizigers erg vervelend te noemen. Misschien dat een ander forumlid of moderator dit beter weet.

Reageer