beantwoord

Waarom stopte de trein niet en waarom weet niemand van de NS dat



Toon eerste bericht

32 reacties

Ja, dat had ik idd ook al ff opgezocht. Vermoedelijk is het zoiets.
Reputatie 7
Badge +3
Dan kan 't kloppen. De sporen naar Bunnik lopen daar inderdaad vlak langs.
Detectieradius van Lunetten zal vermoedelijk vrij groot staan, voor zover ik weet doet dat venster geen koppeling met de daadwerkelijke dienstregeling verders maar wordt enkel gekeken naar de positie van materieel. Bepaling gebeurt afaik door continu treinposities te monitoren (~10s interval) en te kijken of de trein zich binnen x radius van een station bevindt.
Reputatie 7
Badge +3
Vreemd dat Lunetten in dat lijstje staat.
Reputatie 7
Badge +3
Over het voorbij rijden van stations zijn hier al meerder topics en ook meerdere klachten op Twitter. Zie bv:

https://forum.ns.nl/ns-business-card-57/station-wederom-voorbij-gereden-47901/index1.html
https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/waarom-slaat-de-trein-station-over-48031/index1.html#post319267

Als aanvulling op Jac had ik nog net van het grafiekje met het snelheidsverloop een screenrpintje kunnen maken.
De oorzaak? Tja, wie zal het zeggen.

woensdag 18-4-2018 stond ik op station Zuilen te wachten op de sprinter naar Rhenen van 21:36 uur. Deze was 6 minuten te laat, maar de omroepmevrouw meldde dat hij binnen enkele minuten zou komen. Dat deed hij inderdaad, maar hij stopte niet. Vervolgens ook geen omroep bericht van sorry of uitleg of iets. Na een half uur wachten de volgende trein. Daar bij de conductrice geïnformeerd naar het waarom van het doorrijden. Ze wist van niets. Naar de stationshal van Utrecht Centraal, daar is een NS-meneer in een hokje. Hij wist van niet en zei dit doorrijden niet te kunnen nagaan.Maar hij gaf mij een kaartje met een telefoonnummer. Dit direct gebeld. na 15 minuten in de wacht gestaan te hebben, heb ik het maar opgegeven.
Mijn vragen:
1 Waarom rijdt een trein door?
2 Waarom is dat bij niemand bekend, zodat de toch al niet vrolijke reiziger enige uitleg of waarschuwing gegeven kan worden?
3 Waarom is het blijkbaar onmogelijk iemand te bereiken die dit wel weet? Geloof mij, ik heb het geprobeerd
4 Vindt de NS dat men goed bezig is qua informatievoorziening, zowel naar de klant als de medewerker en bereikbaarheid?

Welkom op dit forum,
Wat een gedoe! Het wordt elke dag erger.
Ik ben geen Ns maar een reiziger die ook last heeft van de nieuwe hobby van NS om stations over te laten slaan als ze te laat zijn. Dit was uw trein: https://www.ovtijden.com/arnu/rl/7379/2018-04-18T21:36:00+0200 en op https://treinposities.nl/voertuig/ns_2609 ziet u bevestigd dat hij niet stopte maar met 82 km/u langs het perron reed.

Dank voor de info!
Reputatie 7
Badge
Mijn vragen:
1 Waarom rijdt een trein door?
2 Waarom is dat bij niemand bekend, zodat de toch al niet vrolijke reiziger enige uitleg of waarschuwing gegeven kan worden?
3 Waarom is het blijkbaar onmogelijk iemand te bereiken die dit wel weet? Geloof mij, ik heb het geprobeerd
4 Vindt de NS dat men goed bezig is qua informatievoorziening, zowel naar de klant als de medewerker en bereikbaarheid?

Welkom op dit forum, NietZoFijnNietstoppendeTrein
Wat een gedoe! Het wordt elke dag erger.
Ik ben geen NS'er maar een reiziger die ook last heeft van de nieuwe hobby van NS om treinen stations over te laten slaan als die treinen te laat zijn.
Dit was uw trein: https://www.ovtijden.com/arnu/rl/7379/2018-04-18T21:36:00+0200 en op https://treinposities.nl/voertuig/ns_2609 ziet u bevestigd dat hij niet stopte maar met 82 km/u langs het perron reed.


Tja. en dan uw vragen:
1.Waarom rijdt een trein door? Sinds dit jaar meestal om vertraging in te halen.
2 Waarom is dat bij niemand bekend, zodat de toch al niet vrolijke reiziger enige uitleg of waarschuwing gegeven kan worden? NS heeft per 21 maart j. een m.i rare regeling dat alleen wordt omgeroepen welke trein wél rijdt.
3 Waarom is het blijkbaar onmogelijk iemand te bereiken die dit wel weet? Geloof mij, ik heb het geprobeerd. U zult het zeker geprobeerd hebben. 0307515155 is dag en nacht bereikbaar, maar mogelijk onderbezet. Te weinig personeel, dus.
4 Vindt de NS dat men goed bezig is qua informatievoorziening, zowel naar de klant als de medewerker en bereikbaarheid? Daar kan NS alleen antwoord op geven. Op dit forum en via Twitter regent het klachten over de slechte communicatie inzake uitvallende en voorbijrijdende treinen.

U heeft overigens recht op Geld Terug bij Vertraging, maar dat gaat niet simpel en niet snel. Nadat u het verzoek heeft ingediend, wijst de computer het af (want die weet niks van doorrijdende treinen). Na die afwijzing kunt u per email reageren, en dan kunt u bovenstaande informatie toevoegen, en komt - vaak 6 maanden na aanvraag - het geld op uw IBAN rekening. Zo gaat het, helaas...

Reageer