Mijn vragen:
1 Waarom rijdt een trein door?
2 Waarom is dat bij niemand bekend, zodat de toch al niet vrolijke reiziger enige uitleg of waarschuwing gegeven kan worden?
3 Waarom is het blijkbaar onmogelijk iemand te bereiken die dit wel weet? Geloof mij, ik heb het geprobeerd
4 Vindt de NS dat men goed bezig is qua informatievoorziening, zowel naar de klant als de medewerker en bereikbaarheid?
Beste antwoord door Keuzereiziger
2 Waarom is dat bij niemand bekend, zodat de toch al niet vrolijke reiziger enige uitleg of waarschuwing gegeven kan worden?
3 Waarom is het blijkbaar onmogelijk iemand te bereiken die dit wel weet? Geloof mij, ik heb het geprobeerd
4 Vindt de NS dat men goed bezig is qua informatievoorziening, zowel naar de klant als de medewerker en bereikbaarheid?
1) Meestal betreft het een menselijke fout (namelijk machinist vergeet te stoppen).
2) Het systeem dat treinposities detecteert doet niets anders dan af en toe (om de X meter) een seintje geven of er een trein aanwezig is of niet. De treindienstleider (die de boel in de gaten houdt) kan niet zien of een trein op een sprinterstation als Zuilen gestopt is of niet. Hij zie alleen maar of een trein daar dichtbij rijdt. De enige manier waarop dit te meten is, is door de tijdstippen waarop een trein meetpunten passeert te vergelijken. En dat is precies wat de site die Momo noemt doet.
Behalve deze openbare site kan deze exercitie ook in de back office gebeuren. Maar personeel op het station, in de trein en bij de Klantenservice heeft (behalve de openbare website die genoemd is) geen toegang tot deze data.
Aangezien het meetsysteem geen triggers geeft is het niet mogelijk overgeslagen stops om te roepen, want dat wordt dus niet zomaar gezien door de systemen.
3) Omdat de mensen die het kunnen uitzoeken niet achter de telefoon zitten
4) Zie 2)