beantwoord

Waarom vertrekt de trein al voor de aangegeven vertrek tijd?

• 31 mei 2018
  • 3 reacties
  • 130 Bekeken

Zojuist had ik de trein van 7:45 richting Heerlen willen nemen vanaf Amsterdam Centraal. De trein vertrok nog voor het 7:45 was. Een tiental reizigers waaronder ik waren op dat moment nog naar de trein aan het toe rennen (dus de conducteur zag het wel en stond zelf bij de klok die de tijd nog niet aangaf). Ik vind dat echt heel slecht en ben hier heel boos over! Ik wil graag weten waar ik hierover een officiele klacht in kan dienen.

Indien jullie je niet aan de tijd houden, waarom die dan zo expliciet aangeven op de borden? Waarom dan niet bijv ‘over twee minuten’ oid zoals bij de metro.
icon

Beste antwoord door Anonymous 31 mei 2018, 09:30

De tijden in de borden en in de reisplanner is de vertrektijd van de trein, zo'n 20 seconden voor deze tijd gaat de vertrekprocedure beginnen en blaast de HC op zijn fluitje en gaat dan de deuren sluiten.

De trein welke u wilde nemen is er volgens mij 1 van de A2 corridor welke om de 10 minuten stipt moet vertrekken, bij deze trein is er dus extra aandacht voor het echt op tijd vertrekken om te voorkomen dat er op deze route vertragingen.

En in het overzicht an Momo is te zien dat deze netjes op tijd vertrok en niet te vroeg.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Zo heel vroeg kan deze niet vertrokken zijn, Treinposities geeft aan om 7.45 als snelheid 0km/u.
Waarschijnlijk helemaal in het begin van de minuut van 7.45 vertrokken en de deuren al 30 seconden ervoor dicht.

De tijden in de borden en in de reisplanner is de vertrektijd van de trein, zo'n 20 seconden voor deze tijd gaat de vertrekprocedure beginnen en blaast de HC op zijn fluitje en gaat dan de deuren sluiten.

De trein welke u wilde nemen is er volgens mij 1 van de A2 corridor welke om de 10 minuten stipt moet vertrekken, bij deze trein is er dus extra aandacht voor het echt op tijd vertrekken om te voorkomen dat er op deze route vertragingen.

En in het overzicht an Momo is te zien dat deze netjes op tijd vertrok en niet te vroeg.
Hallo Zissou, welkom op onze Community!

Ik begrijp dat het erg vervelend is als je je trein mist en moet wachten op de volgende. Zoals in het overzicht van Momo te zien is vermoed ik dat deze trein inderdaad iets voor de vertrektijd de vertrekprocedure is gestart. Dit wordt vaak zo'n 20 tot 30 seconden van te voren gedaan. Zo kan er op de aangegeven vertrektijd ook echt vertrokken worden.

Bedankt voor de aanvullende informatie over deze trein JBa.

Reageer