beantwoord

Waarom worden belangrijke wijzigingen en werkzaamheden op station Breda niet op de NSsite vermeld?

Ik bracht mijn dochter en vriendin naar station Breda voor de intercity direct naar Schiphol. Bleek de ingang van het station deze week verplaatst naar de andere kant en alleen bereikbaar via zeer hoge trappen. Zo hoog dat dat met 2 zware koffers ondoenlijk was. Lijkt me toch een kleine moeite om dit bij werkzaamheden op het spoor te melden.
Na veel gevraag en doorsturen vertelde een voorbijgangster dat er verderop een busje staat die speciaal treinreizigers naar de andere kant van het station brengt.

Inmiddels was er een half uur verstreken en was onze trein richting Schiphol vertrokken zodat ze genoodzaakt waren de volgende te pakken.
Het lijkt mij toch een kleine moeite om dit soort wijzigingen, werkzaamheden te vermelden op de NS site. Maar vanmorgen een paar keren hierop gekeken maar er werd aangegeven dat er vandaag geen werkzaamheden waren.
icon

Beste antwoord door mmajtromp 10 september 2014, 20:14

Loes schreef:

Werkzaamheden op het station zelf worden inderdaad niet aangegeven op de site van NS zelf. Prorail realiseert deze verbouwing en de treinen gaan gewoon verder. NS vermeldt pas werkzaamheden als het treinverkeer hinder ondervindt en helaas niet als reizigers op het station zelf hinder zullen ondervinden.

Hier is een link naar de verbouwing van station Breda om te zien wat ze daar doen. Andere station kunnen daar ook op gezocht worden.

Het is misschien wel een idee om een verwijzing te maken dat een station in verbouwing is, dat is misschien wel realiseerbaar.

Bekijk origineel

7 reacties

Werkzaamheden op het station zelf worden inderdaad niet aangegeven op de site van NS zelf. Prorail realiseert deze verbouwing en de treinen gaan gewoon verder. NS vermeldt pas werkzaamheden als het treinverkeer hinder ondervindt en helaas niet als reizigers op het station zelf hinder zullen ondervinden.

Hier is een link naar de verbouwing van station Breda om te zien wat ze daar doen. Andere station kunnen daar ook op gezocht worden.

Het is misschien wel een idee om een verwijzing te maken dat een station in verbouwing is, dat is misschien wel realiseerbaar.
Loes schreef:

Indien NS klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan lijkt mij zo'n verwijzing zeker op z'n plaats.
Ik hoop dat uw suggestie ook daadwerkelijk gerealiseerd gaat worden.
Beste mmajtromp,

bedankt voor je vraag. Loes geeft je al het antwoord, de verbouwing van het station wordt gedaan door Prorail en de voortgang is dan ook te vinden op de website van Prorail. De website van NS geeft verbouwingen aan het spoor weer, daar deze hinder voor het treinverkeer kunnen opleveren.
Vriendelijke groet, Robby
Robby, voor de betrokkenen is het ongetwijfeld direct duidelijk welke zaken onder de verantwoordelijkheid van de NS, de gemeente, ProRail of NedTrain vallen, voor de gemiddelde reiziger is het dat echter niet. Die koopt bij de NS een treinkaartje en hoopt ook van de NS voor hem of haar relevante informatie te ontvangen. Wil je met dat in het achterhoofd toch de vraag doorspelen om ook werkzaamheden op de stations te vermelden op de website van de NS?
Robby NS schreef:

Beste mmajtromp,

bedankt voor je vraag. Loes geeft je al het antwoord, de verbouwing van het station wordt gedaan door Prorail en de voortgang is dan ook te vinden op de website van Prorail. De website van NS geeft verbouwingen aan het spoor weer, daar deze hinder voor het treinverkeer kunnen opleveren.
Vriendelijke groet, Robby

@Robby NS
Dat is nou weer precies waar het volgens mij bij NS aan schort: NS denkt in treinen, niet in reizigers. Van werkzaamheden op een station kan een reiziger hinder hebben, en reizigers zijn de primaire doelgroep van NS. Toch? Net zo vreemd als dat NS een quotum heeft voor het aantal treinen dat op tijd rijdt. Maar als je voor het behalen van die quota halve treinen laat rijden, stations laat overslaan en treinen uit de dienstregeling schrapt - wat NS helaas al te vaak als maatregel gebruikt - dan kan ik je garanderen dat de reiziger niet tevreden is. En het percentage reizigers dat niet op tijd op zijn bestemming aankomt ligt helaas veel hoger dan het aantal treinen dat niet op tijd aankomt...
Hoe meer ik erover nadenk hoe bozer ik word over het antwoord van de NS. Dus omdat de stations onder Prorail vallen is het niet meer jullie (mede)verantwoordelijkheid voor het verstrekken van informatie wanneer de reizigers hinder ondervinden bij het reizen? We hebben het hier niet over de werkzaamheden 'an sich' maar over het verstrekken aan informatie naar de treinreiziger over mogelijke hinder. In mijn geval betekende dit een totaal andere stationsingang wat concreet een half uur extra reistijd kostte om bij de nieuwe ingang te komen. Als NS reiziger ga je niet bij Prorailsite kijken of er werkzaamheden zijn maar bij de NSsite. En nogmaals...hier werden geen werkzaamheden aangegeven..
KLANTGERICHTHEID betekent ook uit je hokje komen NS en samenwerken met andere organisaties indien dit in het belang van de klant is!

Reageer