beantwoord

Waarom worden vertragingen afgerond?

• 22 september 2016
  • 5 reacties
  • 135 Bekeken

Waarom wordt vertraging, net als bij de bussen en trams, niet in hele minuten getoond? Nu staat er standaard op het perron "+ 5 minuten" of "+10 minuten", terwijl de trein in werkelijkheid +4 of +7 heeft. Ik snap dat niet altijd op de minuut nauwkeurig te voorspellen is hoe groot de vertraging is, maar bijvoorbeeld "+10 minuten" tonen, waarbij de trein met +6 aankomt en met +7 alweer vertrekt, vind ik eigenlijk niet kunnen. Zet dan "+7 minuten" op de borden neer, doet de NMBS (Belgiƫ) ook.

Misschien een idee voor de NS/Nederlandse treinen? 🙂
icon

Beste antwoord door Pe_pe 22 september 2016, 23:24

Dat is nog een overblijfsel van de perronborden met klapbordjes. +7 wordt trouwens naar +5 afgerond, +8 gaat naar +10.

Ik denk niet dat het snel gaat veranderen. Er is bij NS de laatste tijd een houding ontstaan van: "Het staat allemaal in de app, dus informatie op het station is niet meer nodig."
Bekijk origineel

5 reacties

Dat is nog een overblijfsel van de perronborden met klapbordjes. +7 wordt trouwens naar +5 afgerond, +8 gaat naar +10.

Ik denk niet dat het snel gaat veranderen. Er is bij NS de laatste tijd een houding ontstaan van: "Het staat allemaal in de app, dus informatie op het station is niet meer nodig."
Ach heel die bebording moet eens een flinke upgrade hebben. Ouwe meuk. En dat staat ook wel op de planning 🙂
Reputatie 3
Op die planning staat er heel veel, nu nog uitvoeren 😃
Zolang de ponskaarten niet scheuren, werkt het best aardig. 😛
Als je mijn manier van reageren een beetje doorhebt, dan blijkt dat ik met dit soort reacties bedoel dat het ook daadwerkelijk in zicht komt. Ik erger mij ook aan zaken die jaar na jaar opschuiven en niet aangepakt worden, maar dat soort details bespreek ik niet op een openbaar forum 🙂

Reageer