beantwoord

Waarom worden vertragingen niet meer als zodanig gemeld?

• 18 mei 2017
  • 2 reacties
  • 125 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Zoals ik in een ander topic net vertelde, ben ik net terug uit Duitsland. En als een trein vertraagd is, zie je daar gewoon op de borden staan "Verspätung 5 Minuten", bijv. En wordt ook zo in de trein omgeroepen.

Waarom gebeurt dat in Nederland niet gewoon? Waarom hier die onzin als "De trein van 15.15 vertrekt over enkele minuten van spoor 2" (en dat wordt dan om 15.25 omgeroepen)... Waarom nooit gewoon: de trein naar Den Haag van 15.25 heeft een vertraging van 10 minuten"? Wat toch in feite ook zo is?
icon

Beste antwoord door Slidestops 19 mei 2017, 10:09

Vertraging wordt ook nog steeds omgeroepen.

Als een trein +5 heeft, "De intercity naar xx vertrekt over ongeveer 5 minuten"
Als dat al een keer omgeroepen is en de trein is in aantocht en zal met vertraging vertrekken, krijg je het bericht dat hij over enkele minuten vertrekt.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
"Vertraging" klinkt negatief en als dat als zodanig wordt omgeroepen, wekt dat irritatie en onbegrip op. Daarom wordt dus om18.30 uur omgeroepen dat de Intercity van 17.59 uur naar Den Haag HS en Den Haag CS over enkele minuten van spoor 1 vertrekt. Of er om 18:30 uur nog veel mensen op de Intercity van 17:59 uur staan te wachten waag ik te betwijfelen want tussen 18:00 en 18:30 uur zijn er zeker 6 treinen in de richting van Den Haag vertrokken ...
Reputatie 7
Vertraging wordt ook nog steeds omgeroepen.

Als een trein +5 heeft, "De intercity naar xx vertrekt over ongeveer 5 minuten"
Als dat al een keer omgeroepen is en de trein is in aantocht en zal met vertraging vertrekken, krijg je het bericht dat hij over enkele minuten vertrekt.

Reageer