beantwoord

Waarom wordt de vertraging niet meer weergegeven bij een vervallen reisadvies?

• 18 december 2014
  • 2 reacties
  • 209 Bekeken

Als ik in de NS-app kijk voor het traject Amsterdam Centraal naar Meppel om 17:37 op 18-12-2014 zie ik dat dit advies is vervallen via Almere. De vertraging op het traject Amsterdam - Almere is niet meer te zien bij dit advies. Kijk ik naar het specifieke advies voor Amsterdam - Almere zie ik de vertraging wel staan. Wat is de reden dat dit niet meer getoond wordt bij een vervallen advies?
icon

Beste antwoord door Herman NS 19 december 2014, 11:13

Beste BernardV,

Als de trein uitvalt, wordt dit niet als vertraging aangegeven. Reden is dat er in dat geval geen sprake is van vertraging van de trein, maar van uitval. Vertragingen worden alleen weergegeven als er nog een verwachting is dat de trein zal rijden.

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum 'op het station' om de vindbaarheid te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

2 reacties

Beste BernardV,

Als de trein uitvalt, wordt dit niet als vertraging aangegeven. Reden is dat er in dat geval geen sprake is van vertraging van de trein, maar van uitval. Vertragingen worden alleen weergegeven als er nog een verwachting is dat de trein zal rijden.

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum 'op het station' om de vindbaarheid te vergroten.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Dat klinkt logisch, alleen de trein was niet uitgevallen in dit geval. Het traject zou niet zo kunnen verlopen vanwege de vertraging, maar dan blijft het prettig te zien waar je zou stranden als je dit traject toch zou nemen.

Reageer