beantwoord

Waarom wordt het rookverbod niet gehandhaafd?

• 14 mei 2021
  • 6 reacties
  • 204 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik reis bijna elke dag met de trein.  Ik zie veel mensen roken, ook het personeel op de stations.  Ik was ook getuige van roken op de fietsbalkons van Intercitytreinen.  Af en toe kom ik sigarettenpeuken tegen in de trein.  Bij dit onderwerp heb ik mij bij de NS aangemeld met de foto's.  Ik kon echter geen antwoord krijgen.

icon

Beste antwoord door Rizana NS 14 mei 2021, 20:08

Hallo Miee en welkom bij de NS Community. 

Wat jammer dat je vaak mensen ziet roken op plaatsen waar dit niet hoort. Het is in elk geval goed om je overlast door te geven. Dit kan via onze klantenservice

Mocht je tijdens een reis iemand zien roken, dan kan je dit uiteraard direct melden. Bijvoorbeeld via Whatsapp. Hier kan je ook terecht als andere onveilige situaties zich voordoen. 

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo Miee en welkom bij de NS Community. 

Wat jammer dat je vaak mensen ziet roken op plaatsen waar dit niet hoort. Het is in elk geval goed om je overlast door te geven. Dit kan via onze klantenservice

Mocht je tijdens een reis iemand zien roken, dan kan je dit uiteraard direct melden. Bijvoorbeeld via Whatsapp. Hier kan je ook terecht als andere onveilige situaties zich voordoen. 

Reputatie 7
Badge +3

Niet roken op plaatsen waar dit niet hoort? Er mag helemaal niet meer gerookt worden op stations.

Reputatie 6
Badge

Daar trekt alleen het standaard type roker: nog wat jong, met een air van ´mot je wat?´ zich vrijwel nooit wat an. Als ik slechts 10 ct zou krijgen voor elke peuk die ik op mijn station zie, dan zou ik dat weekendvrij er beslist mee kunnen bekostigen.

Geldt evenzeer voor de plicht om binnen de stations ook het mondkapje zoals het hoort te dragen.

Reputatie 7
Badge +3

Het word "handhaven" komt niet voor in het woordenboek van NS, er geldt "eigen verantwoordelijkheid".

Reputatie 7
Badge +3

Het wordt natuurlijk niet veel als een behoorlijk deel van de handhavers zelf rookt.

Verder is het natuurlijk veel te ingewikkeld wanneer mensen staan te roken met een mondkapje op. :thinking:

Reputatie 7

Dit is ook zo’n mooie regel voor de formaliteit. Heeft geen zin als er toch niemand op let. Het is weliswaar minder dan voorheen, maar nog steeds ruik ik iedere dag tabaks - en wietlucht op het perron zodat ik soms even moet gaan verzitten bij het wachten op de trein, zodat ik niet in die stinkende stroming zit. 

Reageer