beantwoord

waarom zijn de oplaadpalen niet overgezet van de oude naar de nieuwe nieuwe rijwielstalling in Zwolle?

• 18 februari 2021
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

Reputatie 2

door langdurige werkzaamheden bij Apeldoorn kan ik niet meer op tijd op mijn werk zijn.

normaal ga ik op de (elektrische) fiets naar Deventer (13 km) neem de trein van 5.33 en ben dan ruim voor 8 uur in Hoorn. morgen (19/2) kan ik daar door die werkzaamheden pas om 8.51 uur zijn. te laat dus.

de gevonden oplossing: ik fiets naar Zwolle (22 km), neem de trein van 5.50 naar Utrecht en ben om 7.55 in Hoorn, dat is vanaf Utrecht met dezelfde trein die ik “normaal” zou hebben.

nu red ik het niet om 44 km te rijden op batterijlading maar geen nood, in de stalling van Zwolle kan je je fiets opladen. fout, kon je opladen. vandaag ben ik gaan kijken en wat bleek: met de verhuizing/in dienst stelling nieuwe stalling  is deze faciliteit geschrapt. het aanwezig personeel raadde mij aan de accu en de oplader meer te nemen naar het werk. kom ik aan het demonteren, het meezeulen is tot daar aan toe.

ik ben hierdoor min of meer gedwongen om met de auto te gaan, hetgeen mij erg spijt. daar heb ik geen NS jaarkaart voor. de vraag is dus: waarom zijn de oplaadpalen niet overgezet van de oude naar de nieuwe nieuwe rijwielstalling in Zwolle?

bijkomende vraag: als door werkzaamheden je niet op tijd op je werk kan zijn (of op Schiphol. de trein van 5.33 uit Deventer vervoert heel veel volk met die typische rolkoffertjes in cabin luggage formaat), is het dan niet logisch dat er een eerdere verbinding wordt gepland?

van dit laatste kan ik desgewenst een voorbeeld geven hoe dit in het buitenland zeer goed is geregeld.

icon

Beste antwoord door Maxime NS 18 februari 2021, 21:44

Erg jammer om te lezen dat je zo'n last hebt van de werkzaamheden. Ik weet niet welke lasten-baten analyse of andere reden tot gevolg heeft gehad dat er geen manier meer is om je fiets op te laden in Zwolle. Spijtig dat die oplossing hierdoor geen optie meer voor jou is. Ik ben bang dat er geen beginnen aan is om bij werkzaamheden van elke mogelijke reiziger die op dat traject komt de begintijd van hun trein van het vertrekstation aan te passen. Een suggestie kan ik natuurlijk altijd doorzetten. 

Bekijk origineel

3 reacties

Erg jammer om te lezen dat je zo'n last hebt van de werkzaamheden. Ik weet niet welke lasten-baten analyse of andere reden tot gevolg heeft gehad dat er geen manier meer is om je fiets op te laden in Zwolle. Spijtig dat die oplossing hierdoor geen optie meer voor jou is. Ik ben bang dat er geen beginnen aan is om bij werkzaamheden van elke mogelijke reiziger die op dat traject komt de begintijd van hun trein van het vertrekstation aan te passen. Een suggestie kan ik natuurlijk altijd doorzetten. 

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer heeft u de reisplanner gecheckt?  Deze geplande werkzaamheden worden uitgesteld wegens vorst in de grond. Het lukte op deze korte termijn niet meer alle treinen alsnog te laten rijden, wel is het gelukt sprinters in te plannen. Daarom moest zo ongeveer last minute de reisplanner geupdate worden.

Als ik nu de reisplanner check voor morgen 19/2 dan zie ik vanaf Deventer een reismogelijkheid met vertrek om 5:25 met de alsnog ingelegde sprinter waarmee u toch om 7:55 in Hoorn kan zijn. In vergelijking met uw normale vertrektijd is dit maar iets eerder en u hoeft dan niet naar Zwolle te fietsen.

En zo te zien is de sprinter die morgen gaat rijden om 5:25 een sprinter die normaal niet rijdt en een half uur eerder dan normaal. Er is nu dus juist dan wel een keer een eerdere verbinding gepland.

Reputatie 7
Badge +3

Voor volgende week lijkt de reisplanner nog niet bijgewerkt, daar wordt nog steeds een snelbus Deventer - Apeldoorn aangegeven ipv de sprinter. Hopelijk gaat dan ook die vroege sprinter rijden zodat @roelofreiziger daar gebruik van kan maken om op tijd op werk te zijn. Met de sneeuwellende was de reisplanner ook pas de avond ervoor bijgewerkt dus ik zou dat zeker ook nu iedere keer de avond ervoor checken.

Reageer